پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۷۰۳۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاه‌های غیر انتفاعی با اشاره به حضوری شدن آموزش از بهمن ماه گفت: برای حضوری شدن دانشگاه‌ها از بهمن ماه، دو مساله وجود دارد که مشکل مشترک با تمام دانشگاه‌های سراسری است.
شعار سال: علی آهون منش رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاه‌های غیر انتفاعی گفت: برای بازگشایی دانشگاه‌ها دو مشکل اساسی مربوط به خوابگاه و قیمت غذای دانشجویی وجود دارد که هنوز راه حلی برای آن ارائه نشده است.

آهون منش بیان کرد: اول اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا ظرفیت خوابگاه‌ها باید یک تا دو نفر باشد که در گذشته حدود ۸ نفر در این خوابگاه‌ها اسکان می‌یافتند، این مساله قیمت خوابگاه را برای کسی که خوابگاه داری می‌کند، ۴ برابر افزایش می‌دهد.

رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاه‌های غیر انتفاعی افزود: هنوز اعلام نشده که ما به التفاوت آن پرداخت می‌شود یا خیر. فقط اعلام شده در خوابگاه‌ها بیشتر از یک تا دو نفر نمی‌تواند اسکان یابند، مساله دوم مربوط به غذا است، در مورد غذا دو مشکل وجود دارد اول اینکه میانگین قیمت غذا که توسط صندوق رفاه دانشجویان تعیین شده، ۸ هزار تومان است، این درحالیست قیمت غذایی که اکنون ما تهیه می‌کنیم ۲۸ هزار تومان است.

وی یادآورشد: در گذشته مقدار اندکی از ما به التفاوت قیمت غذا به صورت یارانه پرداخت می‌شد، که اکنون نیز اعلام شده حدود ۳ الی ۴ هزار تومان آن پرداخت می‌شود، اما اگر این ۳ تا ۴ هزار تومان هم پرداخت شود، می‌شود ۱۲ هزار تومان و تا ۲۸ هزار تومان حدود ۶۰ درصد تفاوت دارد.

آهون منش افزود: مشکل دیگری که در این خصوص وجود دارد این است که، چون قیمت‌ها به شدت نوسان دارند هیچ پیمانکاری حاضر نیست متعهد شود برای خرداد آینده قیمت غذا را ثابت نگه دارد. پیمانکاران می‌گویند، چون قیمت مواد غذایی در حال تغییر است شما باید در قرار داد بنویسید که قیمت غذا همراه با نوسان قیمت مواد غذایی تغییر کند که این موضوع نیز برای ما غیر ممکن است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری پرسون، تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۳۸۰۱۴۸، www.purson.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Romania
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
0
پس با این حساب خبری از بازگشایی دانشگاهها نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
0
0
واقعا، وقتی که هیچ چیزی یه قیمت ثابت نداره چطور میشه برای چند ماه قرارداد بست و به یه نرخ ثابت خدمات داد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین