پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۲۲۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
در خبر‌ها آمده است با حکم استاندار گیلان، مجتبی صولتی عنوان مشاور فرهنگی اجتماعی استاندار منصوب شده است.
شعار سال: در خبر‌ها آمده است با حکم استاندار گیلان، مجتبی صولتی عنوان مشاور فرهنگی اجتماعی استاندار منصوب شده است.

صولتی پیش از این مدیر فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی گیلان بود.

انتصاب مشاور فرهنگی اجتماعی و مشاور جوانان از جمله انتصاباتی است که همیشه حواشی خودش را دارد. زیرا معمولا این افراد خارج از بدنه دولت منصوب می‌شوند و افراد دیگری انتظار دارند که خودشان به عنوان مشاور انتخاب شوند.

در ایران وظایف مشاور فرهنگی اجتماعی استاندار چندان مشخص نیست. گویی تنها یک نفر برای رصد اوضاع سیاسی و اجتماعی در کنار استاندار قرار دارد و بیشتر از این که وظیفه مشاوره داشته باشد، نقش حامی متعصب او را برعهده دارد. چیزی شبیه بوقچی‌های استادیوم فوتبال!

در روز‌های گذشته انتشار سفر خانواده قالیباف به ترکیه با مخالفت جدی افکار عمومی و فعالان فضای مجازی مواجه شده بود. در این میان مشاوران قالیباف گویی تنها وظیفه داشتند با انتشار توئیت و پست اینستاگرامی وظیفه حمایتی خود را انجام دهند. جایی اعلام کردند که گناه فرزند را به نام پدر نمی‌نویسند و جای دیگر از «بپای» امنیتی حرف زدند. در این میان مشخص نیست آن‌ها مشاورند یا مجیزگوی بی، چون و چرای رئیس خود؟!

حالا این مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار گیلان هم منصوب شده است. ان شاء الله این طور نباشد که هر انتقادی که می‌شود مثل پیشینیان شاهد ارسال پست و استوری حمایتی باشیم. استاندار گیلان به شدت نیازمند مشاوره در امور مختلف است و بیشتر از این که حامی بخواهد باید کسی کنارش باشد که او را مدیریت کند. برای همین است که در دنیا مشاوران از افرادی انتخاب می‌شوند که باهوش‌تر و تیزبین‌تر است از مدیر هستند. ولی در ایران معمولا از افرادی انتخاب می‌شوند که بیشتر از مدیر حرف بزنند و سر بزنگاه‌ها با حرف‌ها و نوشته هایشان سوهان روح باشند. نام مجتبی صولتی و رزومه او چندان شناخته شده نیست. ولی یک جایی باید خودش را ثابت کند و در امور سیاسی اجتماعی جایگاه استاندار را بالا ببرد نه این که مجبور باشد برای همه کار‌های رئیس خود توجیهی داشته باشد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری حکایت گیلان، تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۹۵۱۸، www.hekayatgilan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین