پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۷۷۷۶۷
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم گفت: از اردیبهشت ۱۴۰۱ تمام دانشگاه‌ها موظف به پرداخت حقوق ماهیانه به استادان حق التدریس خواهند شد.
شعار سال:محمد افکانه گفت: بین استادان و معلمان حق التدریس تفاوت مهمی وجود دارد، به علت کم بودن معلم در آموزش و پرورش آن‌ها در قرارداد‌های مختلف بکار گرفته می‌شوند.

برای مثال، معلمان از صبح روز شنبه تا عصر چهارشنبه تدریس می‌کنند، اما به صورت حق التدریسی حقوق دریافت خواهند کرد.

مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم می‌گوید: در برخی دروس و رشته‌های خاص برای دانشگاه‌ها یا از نظر اقتصادی استخدام استادان حق التدریس به صرفه نیست یا اینکه فارغ التحصیلان به صورت سخت پیدا می‌شوند، به همین علت گاهی اوقات ۳ تا ۴ درس را به استادان حق التدریس واگذار می‌کنند.

او می‌گوید که به هیچ نحوی یک قرارداد تمام وقت بین استاد و دانشگاه اتفاق نمی‌افتد.

افکانه گفت: اگر یک عضو هیئت علمی یا استادیار ماهانه ۱۲ میلیون حقوق دریافت می‌کند در مقابل هم ۱۰ واحد تدریس می‌کند، اما در کنار آن وظایف پژوهشی و مسئولیت‌های دیگری هم داراست.

او می‌گوید: از منظر دانشگاه وقتی با استاد حق التدریس قرار داد منعقد می‌شود به این معناست که در دو تا سه درس نیازمند کمک استادان حق التدریس هستند که هفته‌ای یک تا دو روز تنها وظیفه تدریس دارند.

مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم می‌گوید: باید قاعده دریافت حقوق استادان تغییر یابد. پرداخت حقوق آخر ترم به استادان با تاخیر یکی از دغدغه هاست که در ضوابط بودجه ۱۴۰۱ آمده است تا هر گونه پرداخت به صورت ماهانه باشد و این موضوع را دکتر قالیباف رئیس مجلس هم به صورت مصاحبه جداگانه مطرح کرده است، به همین علت دانشگاه‌ها موظف شده اند تا مدل پرداخت حقوق به استادان را ماهانه انجام دهند و از اردیبهشت امسال اجرایی خواهد شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، کدخبر:8126581،www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین