پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
مجتبی نیک کردار عصر چهارشنبه در گردهمایی شهرداران استان کرمانشاه که در فرمانداری قصرشیرین برگزار شد، افزود: باید بتوانیم با هماهنگی، یک سند توسعه شهری برای شهرداری تهیه کنیم که مطابق آن حرکت کنند.
شعارسال: وی اظهار کرد: شهرداران باید در راستای داشتن شهری با هشت سرفصل شامل مرفه، ایمن، سبز ، روان ، خوانا و با هویت ، سالم ، با فرهنگ و زیبا تلاش کنند و 32 شهر استان کرمانشاه نیز باید با تلاش از این ویژگی ها برخوردار باشد.

وی در ادامه بر مناسب سازی شهر، تقویت بودجه ، تمیزی و نظافت شهر به ویژه شهرهایی که مسیر حرکت زائران اربعین حسینی هستند، تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه افزود: شهرداری ها باید به خودشان متکی باشند و دولت می خواهد طرح های عمرانی را به خود آنها واگذار کند.

نیک کردار گفت: شهرداری ها باید از قابلیت و توانمندی های مختلف شهر استفاده کنند که یکی از آنها گردشگری است و در این خصوص به افرادی که می خواهند سرمایه گذاری کنند، امتیازات خاصی بدهند.

وی افزود: سرمایه گذاری، مشارکت مردم و بخش خصوصی خلق سرمایه می کنند که در صورت تحقق این مهم بسیاری از مشکلات جامعه شهری رفع می شود.

وی همچنین بر لزوم برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در شهرها از سوی سازمان فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد و اضافه کرد که این مهم با تعامل شهرداری ها امکان پذیر است.

این مقام مسوول ادامه داد: داشتن انضباط اجتماعی، مالی و تشکیلاتی، پرهیز از اسراف و صرفه جویی از مواردی است که شهرداران باید این امور را در کارها لحاظ کنند.

نیک کردار با بیان این که قصرشیرین ویترین و آبروی استان کرمانشاه است، گفت: باید تلاش کنیم مشکلات این شهرستان مرزی را حل کنیم و سرمایه گذاری های کلان و جدید را در طرح تفصیلی جدید برای این شهر ایجاد کنیم.

وی گفـت: سامان دهی رود خانه الوند ، ایجاد پل دوم رودخانه الوند، سامان دهی جاده ریخک و کمربندی شهر، ترویج گردشگری با توجه به اقلیم مناسب در فصل زمستان، ایجاد منطقه آزاد تجاری و بازگشایی مرز خسروی می تواند در آینده به رونق قصرشیرین کمک کند و باعث تحول منطقه شود.

قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت و در اختیار 2 مرز رسمی پرویزخان و خسروی در غرب کرمانشاه واقع شده است.

بیش از 54 درصد حجم کالاهای صادراتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی غرب پرس، تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 آبان 1395، کدخبر: 1683، www.gharbpress.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین