پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۱۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
در حالیکه برای گرفتن ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به یک ضامن نیاز است و برخی قوانین سفت و سخت نظام بانکی گرفتن تسهیلات را برای برخی افراد غیر ممکن می‌کند بررسی‌ها حکایت از تسهیلات بدون وثیقه بانک شهر می‌دهد موضوعی که قطعاً برای شهروندان عادی هرگز اتفاق افتادنی نیست.
شعار سال: زیان انباشته بانک شهر در پایان سال قبل ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود و کفایت سرمایه بانک نیز با منفی ۱۹ درصد در شرایط بغرنجی قرار دارد، اما بررسی‌ها حکایت از بذل و بخشش منابع بانک به افراد و یا سازمان‌هایی دارد که در ازای گرفتن تسهیلات از این بانک هیچ وثیقه‌ای را ارائه نداده اند و این در حالیست که در شرایط عادی چنین مسئله برای هیچ شهروندی امکان پذیر نیست.

۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بدون وثیقه بانک شهر در شرایطی اتفاق می‌افتاد که اوضاع مالی در این بانک اصلا روبراه نیست. نکته قابل توجه در خصوص تسهیلات بدون وثیقه بانک شهر رشد نجومی آن نسبت به سال ۹۹ است. این مقدار تسهیلات در سال ۹۹ رقم ۳ هزار و ۶۹۳ میلیارد ریال را نشان میدهد که در سال قبل با رشد ۶۶۶ درصدی به ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید.

برای پی بردن به عمق فاجعه شکل گرفته دراین بانک باید به این مسئله اشاره کرد که این میزان تسهیلات با در نظر گرفتن حقوق پایه وزارت کار در سال ۱۴۰۱ معادل حقوق ۳۱ هزار و ۱۱۱ کارگر در طول یکسال است که به این صورت حیف و میل شده.

سؤالات زیادی در این باره می‌توان طرح کرد، اما مهمترین مطالبه در این باره به سیاست اعطای چنین تسهیلاتی برمی گردد که چگونه وضع شده و آیا در شرایطی که بانک با شرایط اضطرار روبروست این سیاست چالش‌های پیش روی بانک را مرتفع می‌کند یا بر میزان وخامت آن خواهد افزود؟ منتظر پاسخ مدیران بانک شهر در این باره خواهیم بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رصد روز، تاریخ انتشار:۱۰ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:، rasaderooz.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین