پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۳۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
اینتل در مراسمی با حضور جو بایدن و فرماندار ایالت اوهایو، احداث اولین کارخانه‌های پردیس «سیلیکون هارت‌لند» را شروع کرد. این دو کارخانه در سال ۲۰۲۵ وارد فاز عملیاتی می‌شوند.

شعار سال: اینتل مراسم کلنگ‌زنی دو کارخانه‌ی جدید خود را که در شهرستان لیکینگ ایالت اوهایو احداث می‌شوند برگزار کرد. این دو کارخانه در پردیس جدیدی که اینتل برنامه‌های بزرگی بر آن در سر می‌پروراند، افتتاح خواهند شد. پردیس موردبحث میزبان هشت کارخانه‌ی تولید تراشه خواهد بود و بودجه‌ای در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار به آن اختصاص داده می‌شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به‌همراه مایک دی‌واین، فرماندار اوهایو، در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه‌های جدید اینتل حضور داشتند و در کنار پت گلسینگر، مدیرعامل شرکت، سخنرانی کردند.

آن‌طور که تامز هاردور می‌نویسد، احداث دو کارخانه‌ی جدید اینتل ۲۰ میلیارد دلار برای این شرکت هزینه‌بر می‌شود. این دو کارخانه به‌طور هم‌زمان احداث خواهند شد و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۵ وارد مرحله‌ی عملیاتی شوند. پردیس جدید اینتل ناحیه‌ای به مساحت حدودا چهار کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد و افزون‌بر هشت کارخانه‌ی تولیدی، شامل مراکزی برای حمایت از شرکای تجاری اینتل خواهد بود.

اینتل احداث «بزرگ‌ترین مرکز تولید تراشه در جهان» را شروع کرد
پردیس تولیدی سیلیکون هارتلند اینتل Intel در او‌های از نمای بالا

اینتل هنوز نگفته دو کارخانه‌ی جدید اوهایو پردازنده‌ها را با کدام لیتوگرافی تولید می‌کنند. با در نظر گرفتن اینکه کارخانه‌ها در سال ۲۰۲۵ تولید تراشه را شروع می‌کنند، پیش‌بینی می‌کنیم تمرکز اصلی آن‌ها روی لیتوگرافی‌های جدید ۲۰A و ۱۸A باشد. اینتل هنوز این دو لیتوگرافی را که به‌جای نانومتر در مقیاس آنگستروم از آن‌ها یاد می‌شود معرفی نکرده است. در همین حین انتظار می‌رود کارخانه‌های موردبحث اینتل به‌صورت گسترده از فناوری EUV استفاده کنند.

به گفته‌ی اینتل، دو کارخانه‌ی جدید برای ۳٬۰۰۰ نفر در حوزه‌ی تولید و مهندسی شغل ایجاد می‌کنند و افزون‌بر تراشه‌های اختصاصی اینتل، برای شرکت‌هایی که با تیم آبی قرارداد امضاء کرده‌اند نیز تراشه می‌سازند. پیش‌بینی می‌شود در فرایند احداث کارخانه‌های جدید اوهایو ۷٬۰۰۰ نفر به کار گرفته شوند.

پردیس اوهایو اولین مرکز تولیدی کاملاً جدید اینتل در چند دهه‌ی اخیر است. تیم آبی در چند وقت اخیر احداث کارخانه‌های جدیدی را در پردیس‌های قبلی خود که در آریزونا و نیومکزیکو و اورگن و ایرلند واقع هستند، آغاز کرده است.

پردیس جدید اینتل که «سیلیکون هارت‌لند» نام دارد، ظرفیت تولیدی این شرکت را به شکل قابل‌توجهی گسترش می‌دهد و اهمیت زیادی در استراتژی IDM ۲.۰ دارد.

کارخانه‌های اوهایو به همراه سایر کارخانه‌های اینتل در ایالت‌های مختلف آمریکا، نقش مهمی در برنامه‌ی بلندمدت ایالات متحده برای تصاحب جایگاه آسیا در صنعت نیمه‌هادی ایفا می‌کنند. آمریکا اخیراً بودجه‌ای ۵۰ میلیارد دلاری برای شرکت‌های فعال در صنعت نیمه‌هادی تصویب کرده است و پیش‌بینی می‌شود بخش اعظم این بودجه به اینتل برسد.

اینتل می‌گوید سیلیکون هارت‌لند «بزرگ‌ترین منطقه‌ی تولید تراشه در کره‌ی زمین» محسوب می‌شود. تیم آبی پیش‌تر چند بار احداث این پردیس را به تعویق انداخته بود، چون برنامه‌ریزی‌های این شرکت تا حد زیادی به تصویب لایحه‌ی CHIPS ارتباط داشت. جو بایدن ماه گذشته‌ی میلادی رسما لایحه را امضاء کرد.

اینتل برای احداث پردیس جدیدش افزون‌بر حمایت کنگره و ایالت اوهایو، شرکت‌هایی نظیر Air Products و Applied Materials و LAM Research را در کنار خود می‌بیند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری وب زوم، تاریخ انتشار:20شهریور ۱۴۰۱، کدخبر:12716 ، webzoom.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین