پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۷۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
منابع خبری صبح جمعه گزارش دادند، در پی انفجار یک عامل انتحاری که مرکز آموزشی کاج در غرب کابل را هدف قرار داده بود، ۳۲ تن کشته و ۴۰ تن زخمی شدند. به گفته سخنگوی پلیس طالبان عامل انتحاری در ابتدا نگهبانان مرکز را به گلوله بسته و سپس بمب همراه خود را در بین دانش آموزانی که در مرکز آموزشی کاج برای آزمون آزمایشی ورودی دانشگاه آماده می‌شده‌اند، منفجر کرده است.

شعار سال: منابع خبری صبح جمعه گزارش دادند، در پی حضور و انفجار عامل انتحاری که مرکز آموزشی کاج را در غرب کابل هدف قرار داد، ۳۲ تن کشته و ۴۰ تن زخمی شدند. بالغ بر 60 درصد کشته شدگان، شیعیان هزاره ای هستند. حمله ساعت هفت و نیم صبح در حوزه سیزدهم امنیتی کابل ، رخ داده است.

انفجار در غرب کابل؛ ۳۲ نفر کشته و ۴۰ تن زخمی شدند

یورونیوز در این باره نوشت: دشت برچی، منطقه‌ای در کابل که اغلب شیعیان هزاره افغانستان در آن سکونت دارند گاه و بیگاه هدف خونین‌ترین و مرگبارترین حملات انتحاری افراط‌گرایان بوده است. به گفته سخنگوی پلیس طالبان عامل انتحاری در ابتدا نگهبانان مرکز را به گلوله بسته و سپس بمب همراه خود را در بین دانش آموزانی که در مرکز آموزشی کاج برای آزمون آزمایشی ورودی دانشگاه آماده می‌شده‌اند، منفجر کرده است.

تعداد بازدید : 7
 
هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان ( یوناما )در پیامی ئودیتری نوشت ،مسئولان این حمله باید با عدالت روبرو شوند، طالبان باید تعهدات خود را برای تضمین امنیت همه افغان ها انجام دهند، آموزش باید عاری از تعصب و خشونت باشد.
 
انفجار در غرب کابل؛ ۳۲ نفر کشته و ۴۰ تن زخمی شدند
 
باید پذیرفت که وضعیت فعلی افغانستان معلول بحران‌های پنج‌گانه «هویت»، «مشروعیت»، «مشارکت»، «توزیع» و «نفوذ» است. از این منظر و در میانه بحران کنونی افغانستان، بسیاری راه حل خروج از این وضعیت را تشکیل حکومت فراگیر و همه شمول می‌دانند. چون تجربه نشان داده که سیاست‌های نادرست و تک قومی کردن قدرت و حذف و نادیده‌انگاری دیگر گروه‌های قومی افغانستان محکوم به شکست بوده و آزموده را آزمودن خطا است.
 
سفارت ایران در کابل با انتشار تصاویری در صفحه توئیتر خود به انفجار روز گذشته واکنش نشان داد و نوشت: «سفارت جمهوری اسلامی ایران وقوع حادثه ددمنشانه و تروریستی در غرب کابل را که منجر به شهادت و جراحت شماری از مردم بی‌گناه بویژه دختران و پسران دانش‌آموز افغانستانی گردید شدیداً محکوم نموده و مراتب تسلیت خود را به بازماندگان این حادثه جانسوز اعلام می‌کند.» در همین حال حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان نیز در تماس با مقامات وزارت بهداشت هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان از آمادگی جمهوری اسلامی برای کمک به مردم افغانستان خبر داد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری انتخاب، تاریخ انتشار:۸ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۶۹۶۸۶۱، www.entekhab.ir . / سایر منابع .
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
0
خدا لعنت کند هرچه آدم احمق و سو استفاده کنندگان از این حجم حماقت را
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین