پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۱۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: زیردریایی طارق و ناو خارک که بومی‌سازی شده، آماده ماموریت هستند.

شعار سال:

سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش فرماندهان نیروی دریایی ارتش که صبح روز(شنبه 6 آذر) در ستادکل این نیرو برگزار شد، با بیان اینکه هر انسانی زمانی که عبادت می‌کند، این عبادت تبدیل به عادت می‌شود که هر دو خوب است، گفت: اما باید به گونه‌ای عبادت شود که ملکه ذهن شود، اما سعی کنیم عبادات به عادات تبدیل نشود.

فرمانده کل ارتش افزود: باید از خداوند بخواهیم نوآوری‌ها را در ذهن‌مان متجلی کند.

سرلشکر صالحی با بیان اینکه فردا که خدمت مقام معظم رهبری می‌رسید مظاهر اقتدارتان را ارائه کنید، اظهار کرد: اولین مظهر شما این است که مسئولان نیروی دریایی کشور هستید.

وی با بیان اینکه شما فکر نکنید فردا که خدمت مقام معظم رهبری می‌رسید ذلیل هستید، گفت: شما شمشیری در دست مقام معظم رهبری هستید که هرگاه بخواهند از آن استفاده می‌کنند.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه تجهیزاتی که در دست نیروی دریایی ارتش است، راهبردی است، ادامه داد: کارایی آن را باید ارائه کنید.

سرلشکر صالحی با بیان اینکه زیردریایی طارق و ناو خارک که بومی‌سازی شده، آماده ماموریت هستند، افزود: دریانوردی طولانی را در اقیانوس اطلس ارائه کنید.

وی با بیان اینکه در رده‌های مختلف به علم توجه داشته باشید، ادامه داد: در تحصیل علم کوشا باشید و آن را با نور ایمان ترکیب کنید.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: در زمان طاغوت انگلیسی‌ها 8 نفر از افراد ما را در جزیره‌ای نجات داده بودند که مرتب آن را بر سر زبان می‌آوردند و ما را تحقیر می‌کردند، اما امروز با توجه به علمی که ما داریم این اتفاقات دیگر نمی‌افتد.

سرلشکر صالحی با بیان اینکه کار نیروی دریایی در سواحل مکران تحقق فرمان مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: نیروی دریایی در این منطقه کاری کرد که کسی باور آن را نداشت.

وی ادامه داد: امروز نیروی دریایی ارتش جمهور اسلامی ایران در سواحل مکران، جاسک و چابهار مستقر شده که امروز به نیروی دریایی و فرمانده‌اش افتخار می‌کنم.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: کشوری که به آب دسترسی ندارد، یکی از بدبختی‌اش این است که به هر طریقی شده حتی به یک رودخانه دسترسی پیدا کند، چون استراتژیک است.

سرلشکر صالحی ادامه داد: در نیروی دریایی باید به بخش سفر ایمن و تجهیزات دفاعی برای حضور در دریاها توجه داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: تولیدات جدیدی که به افزایش قدرت نیروی دریایی اضافه می‌کند، انشاءالله امسال دست پیدا می‌کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 6 ذر 1395، کد مطلب:1250423 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
خداوند به فرصت تان قوت دهد. زنده باشید و دلاورانه دفاع کنید . درود بر غیور مردان ارتش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
زیردریایی کلاس کیلو نوعی زیردریایی نظامی با موتور دیزلی - الکتریکی است که اولین آن‌ها در سال ۱۹۸۰ به خدمت نیروی دریایی شوروی درآمد. نام روسی مدل ابتدایی این زیردریایی پروژه ۸۷۷ پالتوس و نسخه پیشرفته‌تر آن پروژه ۶۳۶ وارشاویانکا است اما بیشتر به نام کیلو شناخته می‌شوند که نام گزارشی ناتو این زیردریایی است.

در مجموع ۵۷ فروند از این زیردریایی ساخته شده که ۴۷ فروند از آن‌ها در نیروی دریایی هشت کشور روسیه، چین، هند، ویتنام، لهستان، الجزایر، رومانی و ایران فعال هستند. روسیه در سال ۲۰۰۷ قراردادی برای فروش سه دستگاه از این زیردریایی‌ها به ونزوئلا و دو دستگاه به اندونزی را نیز امضا کرد. تولید مدل پیشرفته‌تر پروژه ۶۳۶ از سال ۱۹۹۶ آغاز شد و تاکنون ده فروند برای چین، دو فروند برای الجزایر و یک فروند برای ویتنام ساخته شده و پنج فروند نیز برای ویتنام و شش فروند برای روسیه در کارخانه کشتی‌سازی سن‌پترزبورگ در حال ساخت است.
ایران در سال ۱۹۹۱ قراردادی به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار را برای خرید دو فروند زیردریایی کلاس کیلو از مدل پروژه ۸۷۷ئی با شوروی به امضا رساند که تا دو سال بعد به ایران تحویل شدند. یک دستگاه دیگر نیز در سال ۱۹۹۳ خریداری و به آن‌ها اضافه شد. این زیردریایی‌ها نخستین شناور زیرسطحی نیروی دریایی ایران محسوب می‌شدند که تا به امروز نیز باارزش‌ترین زیردریایی‌های این نیرو باقی‌مانده‌اند. این سه زیردریایی در ایران به ترتیب نور، طارق و یونس نامگذاری شده‌اند.
ناخدا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
کشتی خارک یک کشتی پشتیبانی و سوخت‌رسان ۳۳ هزارتنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در سال ۱۹۷۷ در بریتانیا ساخته و در ۱۹۸۴ به ایران تحویل داده شد. نام این کشتی از جزیره خارگ در خلیج فارس گرفته شده‌است. این کشتی یکی از پیشرفته‌ترین شناورهای نظامیان ایران بوده و گاهی بدان ناو هلیکوپتربر هم می گویند.
این کشتی به همراه ناوچه الوند در ۲۲ فوریه سال ۲۰۱۱ با وارد شدن به کانال سوئز و حرکت به سمت سوریه برای شرکت در یک مانور در آن کشور خبرساز شد. این اولین بار پس از انقلاب اسلامی در ایران بود که کشتی‌های ایرانی از این کانال عبور می‌کردند.
روز نیروی دریایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) یکی از نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که مسئولیت حفاظت و حراست از آب‌های سرزمینی، فلات‌قاره و مناطق انحصاری، اقتصادی و جزایر جمهوری اسلامی ایران کشور در برابر هر گونه تجاوز نظامی خارجی را دارد.به مناسبت موفقیت نظامیان نیروی دریایی ایران و به ویژه مقاومت ناوچه پیکان در برابر حمله دریائی و هوائی ارتش عراق در ۷ آذر ۱۳۵۹، با تأیید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، این روز، روز نیروی دریایی نامگذاری شد.
بیان بخشی از توانمندی های نیروی دریایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
قبل از سال ۱۹۷۱ ، نیروی دریایی ایران بطور کل با تجهیزات ایالات متحده و بریتانیا اداره می‌شد. در طول ۸ سال بعد نیروی دریایی ایران ناوچه‌های مدرن انگلیسی و آمریکایی را به ناوگان خود اضافه نمود، شامل ناوشکن ها، ناوچه‌ها، تعدادی شناور کوچک شامل قایق های گشتی و هاور کرافت، همچنین شاه ایران چهار ناوشکن مدرن نیز به آمریکا سفارش داده بود که با سقوط شاه به ایران تحویل داده نشد و این چهار ناوشکن به عنوان کلاس کید (به انگلیسی: Kidd class) به خدمت نیروی دریایی آمریکا درآمد.
در دهه ۱۹۷۰، ایران با برنامه گسترش نفوذ خود به اقیانوس هند اقدام به مجهز کردن ناوگان دریایی خود کرد که این مهم با وقوع انقلاب ایران (۱۳۵۷) در سال ۱۹۷۹، جنگ ایران و عراق و محدودیت بودجه به اجرا در نیامد. در دهه ۹۰ نیروی دریایی ایران تعدادی قایق گشتی، زیردریایی، موشک ضد کشتی سطحی به ناوگان خود اضافه کرد، و کشتیذهای غربی موجود را به موشک هایی که از چین، کره شمالی، روسیه خریده بود مجهز کرد و در همین زمان اقدام به برگزاری مانورهای متعدد با نیروی دریایی پاکستان و هندوستان کرد. قابل ذکر است که تمامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که کشورهای حاشیه خلیج فارس را شامل می‌شوند، فاقد زیر دریایی اند و ایران تنها دارنده زیر دریایی در این منطقه است.
ایران دارای دو ناوشکن با عمر ۵۰ سال است که یک فروند به صورت فعال و یک فروند به صورت نیمه فعال در بندر بوشهر نگهداری می‌شود. نیروی دریایی ایران دارای کشتی فرماندهی(به انگلیسی: Capital ship) نیست، بزرگترین کشتی های آن پنج ناوچه است که تمام آنها با موشک‌های مدرن ایرانی نور مجهز شده‌است. تمرکز اصلی نیروی دریایی ایران به نظر ساخت ناوچه‌های موشک انداز، قایق های تندرو بزرگ و متوسط برای حمل موشک‌های مدرن است.
ایران دارای سه عدد از چهار ناوچه (به انگلیسی: Vosper Mark5) خریداری شده از قبل بوده که چهل سال از خدمت آنها می‌گذرد و به موشک های مدرن ضد کشتی چینی مجهز هستند. یک کشتی آموزشی (حمزه) در اصل یک کشتی تفریحی (به انگلیسی: Yacht) دولتی بوده‌ که هم اکنون به موشک های مدرن مجهز شده و در بندر انزلی در دریای خزر پهلو گرفته‌است. شش کشتی در مرزهای جنوبی ایران به وسیله ۳ زیر دریایی روسی تهاجمی کیلو کلاس (به انگلیسی: SSK Kilo) و زیر دریایی غدیر و زیردریایی نهنگ کلاس نیمه زیر دریایی حمایت می‌شوند(زیر دریایی‌های روسی کیلو کلاس به عنوان سریعترین زیردریایی‌های دیزلی جهان هستند).
هسته اصلی قوای تهاجمی ایران چندین قایق موشک انداز کوچک چینی، فرانسوی، و ایرانی بوده که شامل ۵ کشتی واکنش سریع (به انگلیسی: Catemaran) کت - ۱۴ (به انگلیسی: Cat-۱۴) چینی است که اخیراً طراحی و ساخته شده‌اند. باور بر این است که این کتمران‌ها توانایی حرکت با سرعت ۵۰ نات (۹۳ کیلومتر در ساعت) را دارند و بطور باور نکردنی سریع و بدون تکان می‌باشند و همه مجهز به آخرین مدل از موشک های ضد کشتی (موشک نور و موشک قادر) هستند و بقیه ناوگان ایران شامل ۲۵۰ قایق گشتی ساحلی است.
ایران با تولید اژدر توانا و بی نظیر حوت(به گفته متخصصین ایرانی سریعترین اژدر دنیاست) توان بازدارندگی خود را بسیار افزایش داد و با تولید موشک بالستیک رادار فعال خلیج فارس از سال ۲۰۱۱ حالا دیگر توانایی انهدام اهداف فراتر از ۲۰۰ کیلومتری را دارا می‌باشد.
با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی ، از سال ۲۰۰۱ به بعد نیروی دریایی ایران با تعمیر اساسی تجهیزات خود و با تجهیز آنها به موشک‌های کاملاً بهینه‌سازی شده توانایی مقابله با تهدیداتی با برد ۳۰۰ کیلومتر را داشته و تقریباً تمام خلیج فارس و دریای عمان را پوشش می‌دهد. ایران با راه‌اندازی خط تولید ناوشکن‌های کلاس موج در بندرعباس و بندر انزلی در حال افزایش تعداد ناوچه‌های خود با ناوچه‌های جدید تولید داخل است. در حال حاضر ناوچه سهند در خط تولید بندر عباس در حال ساخت می‌باشد. نیروی دریایی هم اکنون ناوشکن بومی جماران در خلیج فارس و ناوچه دماوند در دریای خزر و ناوشکن شهید بایندر که تعمیر اساسی و بومی سازی شده است را در اختیار دارد. این نیرو هم اکنون موفق به ساخت هاورکرافت بومی تندر شده است. ضمن اینکه بزرگترین ناو خاورمیانه به نام ناو خارک با بیش از۲۵۰متر طول و با قابلیت حمل ۴الی۶ بالگرد در خدمت این نیرو قرار دارد.
برگرفته از ویکی پدیا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
تا قبل و در طی جنگ جهانی دوم از زیردریایی‌ها بیشتر برای حمله به شناورهای سطحی استفاده می‌شد. به خصوص حمله به کشتی های باربری انگلستان و یا از کار انداختن مسیرهای پشتیبانی دریایی ژاپن. برای این منظور زیردریایی‌ها از اژدرها و همچنین توپ هایی که داشتند استفاده می‌کردند. زیر دریایی‌های مین‌گذار از اوایل قرن بیستم ساخته شده و در هر دو جنگ جهانی به کار رفتند. همچنین از زیردریایی در عملیات های جاسوسی برای پیاده کردن تجهیزات و پرسنل در سواحل دشمن استفاده می‌شد. از زیردریایی در عملیات های نجات نیز به خصوص در حملات وسیع جزیره‌ای استفاده شد. زیردریایی‌ها در آن زمان تنها در سطح توان حمله به سایر زیردریایی‌ها را داشتند. بعد از جنگ جهانی دوم با پیشرفت‌هایی که در فناوری های مربوط به اژدرها، سونار و پیشرانه هسته‌ای توان مقابله با زیردریایی‌های دیگر را به دست آوردند. توسعه موشک های هسته‌ای قابل پرتاب از زیردریایی و موشک های کروز قابل پرتاب از زیردریایی توان حمله در بردهای بالا به اهداف زمینی و دریایی را به زیردریایی‌های امروزی داد.
برتری زیردریایی در نبرد، توان آن در مخفی شدن در اعماق آب است. این توان با خاصیت رسانایی صوتی آب و توسط سیستم های سونار قابل خنثی شدن است. مدرن‌ترین زیردریایی‌ها برای رفع این نقص دارای خصوصیت ناپیدایی هستند. سیستم های پیشرانه پیشرفته، اقدامات و سامانه‌های کاهش صوت برای این مقصود به کار رفته و از این‌رو یافتن و حمله به یک زیردریایی پیشرفته نیازمند شگردهای خاصی است. در سامانه‌های سونار فعال از فرستادن امواج صوتی و تحلیل انعکاس آن برای یافتن دشمن استفاده می‌شود که از جنگ جهانی دوم چنین سیستم‌هایی به کار می‌رفت. اشکال این سونار آشکار کردن محل فرستنده‌است. یک زیردریایی تهدیدی جدی برای کشتیرانی طرف درگیر می‌باشد. به این معنا که رقیب برای مقابله با آن مجبور به استفاده از امکانات و کشتی های خود در پهنه وسیع دریا برای شناسایی و خنثی سازی آن اقدام و تمامی کشتی های خود را به اسکورت های ضد زیردریایی مجهز کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
این کامنت ها که خودشون نوعی مقاله محسوب می شن. منتشر کردن چنین کامنت هایی چندان درست نیست
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
آقا منم موافقم این کامنتها رو میشه یه مقاله کرد
منظور از گفتن این کامنتها چی بوده؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین