پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: سواحل مکران برای ما دارای اهمیت خاصی است چرا که می توان به 4 سوی جهان دسترسی داشت.

شعار سال:


امیر دریادار حبیب‌اله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و نیروی دریایی ارتش درباره علت نام‌گذاری هفتم آذر به نام نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: در زمان دفاع مقدس دشمن تصور می‌کرد که نیروی دریایی آماده دفاع از کشور نیست و به همین دلیل دست به یورش دریایی زد اما جوانان مؤمن و انقلابی کشور پس از گذشت 67 روز از جنگ تحمیلی توانستند حماسه‌ای بزرگ بیافرینند و عملیات غرورآفرین مروارید را انجام دهند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره نتایج عملیات مروارید بیان داشت: اولین نتیجه این عملیات شکست کامل نیروی دریایی دشمن بود و پس از آن بود که ایران توانست سیادت خود را بر شمال خلیج فارس را بوجود آورند که این مهم تا امروز ادامه دارد. نتیجه سوم عملیات مروارید محاصره دریایی دشمن و انهدام پایانه‌های نفتی دشمن بود که نتیجه آن شکست اقتصادی عراق بود و نتیجه آخر این عملیات نیز نشان دادن توانمندی‌های جمهموری اسلامی ایران در عرصه دریا بود به نحوی که دیگر هیچ کشوری فکر تجاوز به ایران را نکند.

وی افزود: پس از پایان دوران دفاع مقدس نیز فرمانده معظم کل قوا فرمودند که نیروی دریایی ارتش یک نیروی راهبری، سیاسی و بین‌المللی است که می‌تواند درآبادانی کشور کمک‌های شایانی را انجام دهد و یا در جای دیگری می‌فرمایند که منافع کشور در دریا منافع کلان است که با داشتن اقتدار می‌توان از این منافع استفاده کرد.

امیر سیاری ادامه داد: کشور ما یک کشور دریایی است و سواحل مهمی مانند سواحل مکران را دارد که می‌تواند به آب‌های آزاد دسترسی داشته و در کنار این سواحل نیز منابع و منافع ما به دریا گره خورده که برای پیشرفت کشور باید از آن استفاده نماییم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل بی‌تدبیری حکام توجهی به دریا نمی‌شد اما پس از پیروزی انقلاب با بینش عمیق امام (ره) و مقام معظم رهبری توجه به توسعه دریامحور افزایش یافت و نظریه بازگشت به دریا مطرح شد. همگان در حال حاضر می‌دانند که تمام کشورهای مقتدر دنیا از دریا برای پیشرفت استفاده می‌کنند و ما نیز برای این پیشرفت دو دستور کلی را در نظر گرفته‌ایم که اولین دستور توسعه سواحل مکران و دوم اقتدار دریایی است.

وی درباره توسعه سواحل مکران بیان داشت: در بحث توسعه سواحل مکران کارهای زیادی صورت گرفته و بسیاری از نیروهای ما با خانواده‌های خود در آن‌جا مستقر هستند اما برای پیشرفت بیشتر ما نیازمند به ایجاد زیرساخت‌های بیشتر هستیم.

امیر سیاری درباره اقتدار دریایی افزود: توسعه سواحل مکران نیاز به امنیت دارد و اگر امنیت باشد ما می‌توانیم آبادانی را بوجود بیاوریم و از منافع کشور در دریا استفاده کنیم که این همان اقتدار دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره بحث امنیت در منطقه شمال اقیانوس هند بیان داشت: شمال اقیانوس هند، دریای عمان و خلیج عدن و تنگه باب‌المندب گلوگاه اقتصادی برای کشور ما است که نیروی دریایی ارتش برای برقراری امنیت به صورت مستمر در آن‌جا حضور دارد و طی سال‌های گذشته نیز امنیت تمامی کشتی‌هایی را که قصد ورود به ایران و یا خروج از ایران را داشتند و یا قصد سفر به کشور‌های شرق آسیا را داشتند تأمین کرده است.

وی با تأکید بر اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش و بازدید از کشورهای مختلف تصریح کرد: ناوگروه‌های ما در حال حاضر به سمت شرق و غرب جهان رفته‌اند تا توانمندی‌های ایران را به جهانیان نشان داده و اقتدار کشور را ثابت نمایند و بازدید‌ها نیز باعث می‌شود تا ایران هراسی از بین برود و فرهنگ ایران به جهان نشان داده شود.

امیر سیاری در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: امروزه در هر دو دستور پیشتازیم و به عنوان پیشران توسعه کشور اقدامات لازم را انجام داده‌ایم. در حال حاضر نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران تمام تحرکات منطقه را رصد می‌کنند و نمی‌گذارند هیچ کشوری به مرز‌ها و منافع جمهوری اسلامی ایران نزدیک بشود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 12 آذر 1395، کد مطلب: :5881143 www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین