پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۴۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز اقتدار نیروی دریایی ایران در آب های بین المللی و دریاهای آزاد به نمایش گذاشته شده و با تامین امنیت خطوط مواصلات دریایی کشور، 3 هزار و 844 کشتی را از تهدید دزدان دریایی در خلیج عدن عبور داده‌ایم.

شعارسال: امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس، با گرامیداشت ایام هفته بسیج عنوان کرد: بسیج تجلی قدرت مردمی و مدرسه عشق است و در هر کجایی که کشور دچار مشکل شود می توان با بسیج مردمی در صدد رفع مشکل بر آمد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود:تا زمانی که در کشور بسیجی و روحیه بسیجی وجود دارد دشمن در فکر تجاوز نخواهد بود چرا که به خوبی می داند توان دفاعی کشور متکی به مردم است.

وی اظهار کرد: بسیج نقش بالنده ای در همه صحنه های انقلاب اسلامی داشته است همه ما باید با تفکر بسیجی در صحنه ها حضور یابیم تا بتوانیم در پیشبرد انقلاب و نظام اسلامی سهیم شویم.

سیاری با بیان 7 آذر ماه روز نیروی دریایی خاطرنشان کرد: این روز یادآور عملیات موفقیت آمیز مروارید در سال 59 است، عملیاتی که در یک ماه انجام شد و ما توانستیم در رژیم بعثی عراق در دریا فائق آئیم.

وی عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به توانی دست یافته که برای تامین تجهیزات نظامی نیازی به کشورهای خارجی ندارد، همچنین با توانمندی در ساخت ناوشکن و زیردریایی دیگر هیچ کشوری در فکر تعدی و تجاوز به ایران از طریق دریا را ندارد.

وی در خصوص جنگ تحمیلی و رشادت های نیروی دریایی در مواجهه با تعدی صدام تصریح کرد: صدام با کمک تعدادی از کشورهای عربی در حاشیه خلیج فارس و تجهیزاتی که در اختیارش گذاشتند توانست به جنگ ظالمانه خود ادامه دهد اما با عملیات موفق نیروی دریایی بسیاری از کشورها به توان ایران پی بردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: صدام در صدد بود با استفاده از قدرت منطقه مانع از صادرات نفت شود از این رو به محاصره بنادر پرداخت ولی نیروی دریایی با اقتدار توانست امنیت 10 هزار کشتی و نفت کش در خلیج فارس را تامین کند.

سیاری بیان کرد:نیروی دریایی با قدرت به ماموریت های خود ادامه می دهد و در چند سال اخیر با توجه به حضور دزدان دریایی در خلیج عدن توانستیم بیش از 3 هزار و 800 کشی را به سلامت از منطقه مورد تهدید دزدان دریایی عبور دهد.

وی اظهار کرد: ماموریت های نیروی دریایی دارای ابعاد مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی است به ویژه کشورهایی که به دریا راه دارند، 90 درصد تجارت خارجی را از طریق دریا انجام می‌دهند که نشان دهنده اهمیت دریا و حفاظت از امنیت آن است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 5 آذر 1395، کدمطلب: 95090503155 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین