پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۴۷۴
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
دکتر سید محسن رفیع‌زاده معاون درمان بیمارستان چشم پزشکی فارابی با تاکید بر لزوم انجام تمام اعمال جراحی چشمی توسط متخصصین، گفت: عوارض بسیاری از انجام این اعمال در اماکن نامتعارف برای افراد خطر دارد.

شعار سال: دکتر سید محسن رفیع‌زاده، درباره انجام اعمال جراحی زیبایی چشم همچون تغییر رنگ چشم یا کاشت نگین در چشم، تاکید کرد: این نوع اعمال جراحی چشمی توصیه نمی‌شوند. برای تغییر رنگ چشم به طور دائمی، نیاز است که از عنبیه مصنوعی استفاده شود و آن را به شکل دائمی داخل چشم بگذارند.

وی افزود: مدتی این عمل در دنیا و کشور ما هم انجام می‌شد، اما بعدا مشخص شد که این وسایلی که داخل چشم گذاشته می‌شود می‌تواند عوارضی مانند آب مروارید و یا آب سیاه به دنبال داشته باشد و پس از آن عملا انجام عمل تغییر رنگ چشم منسوخ شد. کار گذاشتن نگین‌های چشمی هم می‌تواند مشکلاتی برای بیمار به همراه داشته باشد که توصیه نمی‌شود.

او ادامه داد: در برخی از عمل‌های جراحی مانند بلفاروپلاستی که بیماران برای برداشتن پف پشت پلک مراجعه می‌کنند، در صورتی که بیمار قبل از جراحی، بطور کامل معاینه شود و خود عمل هم با تکنیک صحیح صورت پذیرد، توصیه به انجام آن می‌شود، اما در سال‌های اخیر موجی از تقاضا برای این عمل جراحی ایجاد شده است و حتی مشاهده کرده‌ایم که این عمل حتی در برخی مکان‌های نامتعارف غیر از اتاق عمل، مانند آرایشگاه‌ها نیز انجام می‌شود که اصلا توصیه نمی‌شود.

هشدار جدی درباره خطرات کاشت نگین و تغییر رنگ چشم
رفیع‌زاده با هشدار درباه خطرات انجام اعمال جراحی زیبایی در اماکن غیر متعارف و توسط افراد غیر متخصص، تاکید کرد: عوارض بسیاری از انجام این اعمال در اماکن نامتعارف مشاهده شده است و برای افراد خطر دارد. افراد برای انجام عمل بلفاروپلاستی باید به پزشک مراجعه کرده و این عمل را در مرکز درمانی انجام دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اقتصادنیوز، تاریخ انتشار:۲ دی ۱۴۰۱، کدخبر: ۵۴۳۶۵۵، www.eghtesadnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین