پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۸۵۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۲
پس از انتصاب محمدرضا فرزین، مدیرعامل پیشین بانک ملی به ریاست کل بانک مرکزی، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی ابوالفضل نجارزاده، قائم‌مقام بانک ملی را به سمت سرپرست این بانک منصوب کرد.نجارزاده دارای مدرک دکترای اقتصاد، گرایش پول و بانکداری اسلامی است. وی تاکنون عهده‌دار مسئولیت‌هایی در بانک مرکزی، بانک صنعت‌ومعدن و صندوق توسعه ملی کشور بوده است.

شعار سال: پس از انتصاب محمدرضا فرزین، مدیرعامل پیشین بانک ملی به ریاست کل بانک مرکزی، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی ابوالفضل نجارزاده، قائم‌مقام بانک ملی را به سمت سرپرست این بانک منصوب کرد. نجارزاده دارای مدرک دکترای اقتصاد، گرایش پول و بانکداری اسلامی است. وی تاکنون عهده‌دار مسئولیت‌هایی در بانک مرکزی، بانک صنعت‌ومعدن و صندوق توسعه ملی کشور بوده است.

ابوالفضل نجارزاده سرپرست بانک ملی ایران شد + مراسم معارفه و سوابق

مراسم معارفه ابوالفضل نجارزاده سرپرست بانک ملی ایران با حضور سید عباس حسینی، معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. حسینی در این مراسم که قربان اسکندری مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه و اعضای هیات مدیره و هیات عامل بانک نیز حضور داشتند، با اشاره به توانمندی‌های ابوالفضل نجارزاده گفت: انتصاب یک فرد از درون خانواده بانک ملی ایران که بر برنامه‌ها و اهداف بانک اشراف کامل دارد، این نوید را می‌دهد که کار‌ها بی وقفه ادامه پیدا می‌کند. وی با تاکید بر شرایط مهم شبکه بانکی در ایام پایان سال، افزود: انتظار مردم برای ارائه خدمات بهتر و همچنین انتظار‌های دولت و مجلس، بار مسئولیت بیشتری را متوجه بانک ملی ایران می‌کند؛ بنابراین باید مراقبت کرد تا به نیاز‌های مردم خدشه‌ای وارد نشود.

ابوالفضل نجارزاده سرپرست بانک ملی ایران شد + مراسم معارفه و سوابق

اهتمام به اجرای راهبرد‌های ابلاغی از سوی وزارت اقتصاد:
ابوالفضل نجارزاده سرپرست بانک ملی ایران نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حسن اعتماد وزارت امور اقتصادی و دارایی، گفت: بانک ملی ایران بر اجرای راهبرد‌ها و سیاست‌های ابلاغی بخش بانکی از سوی وزارت اقتصاد در محور‌های هدایت اعتبار، راهبرد فناورانه، انضباط مالی و خودتنظیمی، اهتمام جدی دارد و در جهت آن حرکت خواهد کرد.

نجارزاده تاکید کرد: برنامه استراتژیک بانک ملی ایران که در سال جاری مورد بازبینی قرار گرفته است، هم راستا با راهبرد‌های ابلاغی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی است که با قوت پیگری خواهد شد. واگذاری دارایی‌ها در برنامه هیات مدیره بانک ملی ایران قرار دارد. این بانک به دنبال بنگاهداری نیست و سیاست خلق بنگاه و خروج از آن را دنبال می‌کند تا از این راه دغدغه کسری نقدینگی نیز بر طرف شود. تخصص گرایی و مشتری مداری از دیگر مقولاتی است که با تشکیل معاونت بانکداری جامع مورد توجه قرار گرفته است و امیدوارم نتایج مناسبی را هم در خصوص تجهیز منابع و هم تخصیص هدفمند منابع شاهد باشیم.
سرپرست جدید بانک ملی ایران با اشاره به برنامه ریزی برای واگذاری ۵۰ همتی، در سال جاری گفت: با اجرایی شدن واگذاری پتروشیمی شازند بیش از ۳۰ همت این میزان محقق می‌شود. لذا توسعه فعالیت ارزی و بین المللی بانک مانند دوره قبل ادامه می‌یابد.


ابوالفضل نجارزاده کیست؟
نجارزاده از مدیران نظام بانکی و دارای مسئولیت‌های مختلف در بانک مرکزی، بانک صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی کشور بوده است. برخی از سوابق علمی، عملکردی و اجرایی نامبرده در ادامه متن آورده شده است.

*** سوابق اجرایی

– مدیر امور مجامع و شرکت‌های بانک صنعت و معدن

– دبیر هیات مدیره بانک صنعت و معدن

– مدیر امور حوزه مدیرعامل بانک صنعت و معدن

– دبیر کمیته عالی اعتبارات بانک صنعت و معدن

– دبیر هیات عامل صندوق توسعه ملی

– مدیرکل حوزه ریاست و ارزیابی عملکرد صندوق توسعه ملی

– سرپرست اداره کل پشتیبانی و منابع انسانی صندوق توسعه ملی

– مشاور معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی

– مدیر داخلی مجلات اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی

– عضو کمیسیون هماهنگی سرمایه گذاری بانک‌ها

- قائم مقام بانک ملی



***سوابق تحصیلی ابوالفضل نجارزاده


– دکتری اقتصاد، گرایش پول و بانکداری ـ دانشگاه مفید

– کارشناسی ارشد علوم اقتصادی ـ دانشگاه بوعلی سینا

– کارشناسی اقتصاد ـ دانشگاه علامه طباطبایی



*** سوابق آموزشی و تدریس ابوالفضل نجارزاده

– مدرس دروس اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی

– مدرس دروس اقتصادی در دانشگاه پیام نور



*** سوابق پژوهشی ابوالفضل نجارزاده


– نگارش مقالات علمی ـ پژوهشی در حوزه اقتصاد کلان و بانکداری

– ارائه مقالات در همایش‌ها و کنفرانس‌های ملی و بین المللی

– اجرای طرح‌های پژوهشی در حوزه اقتصاد کلان

– راهنمایی و مشاوره پایان نامه‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی


اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین