پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۸۵۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
بیست و یکمین همایش و کارگاه آموزشی سراسری بازرسان بانک ملی ایران با حضور قائم مقام، اعضای هیات مدیره، هیات عامل، معاونان و جمعی دیگر از مدیران ارشد بانک و همچنین چهارصد نفر از بازرسان در مرکز رفاهی و آموزشی بابلسر برگزار شد. در این مراسم، دکتر فرزین از طریق ویدئو کنفرانس در همایش حضور بهم رسانده و ضمن تاکید بر نقش موثر و ارزش آفرین بازرسان در عملکرد مطلوب بانک، استانداردسازی جدید و اصلاح فرآیندها را در ارتقای عملکرد بازرسان در بانک لازم و ضروری دانست.

شعار سال : در بیست و یکمین همایش سراسری بازرسان بانک ملی ایران که با حضور قائم مقام مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، هیات عامل، معاونان و جمعی دیگر از مدیران ارشد و بازرسان بانک و دیگر مسئولان و مقامات استانی برگزار شد، دکتر محمد رضا فرزین به صورت وبیناری حضور یافت و یکی از موضوعات قابل تاکید در شبکه بانکی را وجود نظام نظارتی و بازرسی موثر و مستحکم دانست و بیان نمود که شفاف سازی در عملکرد و فعالیت های تمامی واحد ها، شعب، ادارات امور و شرکت های تابعه بهترین روش برای مقابله منجر به کاهش تخلفات و جرایم و از سویی دیگر ارتقای سلامت اداری است. روند بازرسی ها باید به سمت اصلاح روش ها، دستورالعمل ها، رویه ها و فرآیندها و شناسایی مجراهای جرم خیز سوق یافته و اساس سیاست ها و اولویت بازرسی در بانک ملی ایران می بایست بر رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و تخلف متکی باشد. بازرسان وظیفه دارند با ابزارها و امکانات موجود شرایطی را فراهم کنند که تمامی فعالیت ها و اقدامات مالی در بانک شفاف و روشن باشد.

برگزاری بیست و یکمین همایش سراسری بازرسان بانک ملي ایران و تاکیدات دکتر فرزین

ابوالفضل نجارزاده قائم مقام بانک ملی ایران در این همایش ضمن تشکر از تلاش‌ها و زحمات بازرسان در کل کشور با بیان این که عملکرد و فعالیت‌های بازرسان اثرگذاری بالایی در بانک دارد، اظهارداشت: با توجه به اهمیت ارائه خدمات بهینه به مشتریان در بانک ضرورت دارد بازرسان با راهنمایی همکاران و واحدها، حساسیت لازم را در همکاران ایجاد کنند.
وی با اشاره به این که صیانت از ارزش‌ها رکن اساسی هر سازمانی است، گفت: بازرسی در بانک ملی ایران نقش و جایگاه ویژه‌ای دارد و همواره بازرسان باید به مسایل با رویکرد پیشگیرانه بنگرند و بر حفظ و صیانت از ارزش‌ها متمرکز باشند. وی در ادامه خواستار ورود نظارت و کنترل بازرسان به تمامی واحد‌ها و شرکت‌های تابعه بانک شد و گفت: شفاف سازی در تمامی امور موثر است که منجر به حفظ و سلامت اداری، جلوگیری از جرایم و انحرافات سازمانی و کاهش هزینه‌ها می‌شود. نجارزاده شایسته سالاری و جانشین پروری را در بانک لازم و ضروری دانست و گفت: یکی از اقدامات مهم بانک در توسعه منابع انسانی موضوع جانشین پروری است که از اولویت‌های بانک محسوب می‌شود.

برگزاری بیست و یکمین همایش سراسری بازرسان بانک ملي ایران و تاکیدات دکتر فرزین

حسن مونسان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در این همایش با بیان این که بازرسان نقش اساسی در اصلاح ترازنامه بانک دارند، گفت: بازرسان با آموزش صحیح در اجرای سیاست‌های راهبردی بانک موثر خواهند بود. بازرسان با رصد درست و عملکرد مطلوب و صحیح خود موجب پیشگیری از وقوع هرگونه تحمیل هزینه و تخلفات و جرایم در بانک خواهند شد.

برگزاری بیست و یکمین همایش سراسری بازرسان بانک ملي ایران و تاکیدات دکتر فرزین

جواد بخشی رئیس اداره کل بازرسی بانک ملی ایران نیز ضمن ارائه گزارشی مفصل با تکیه بر آمار و ارقام از عملکرد اداره بازرسی در بانک طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، به تشریح مهمترین سیاست‌ها و برنامه‌های این اداره در سال جاری پرداخت. وی انتقال دیدگاه‌های مدیریت به همکاران، انتقال تجارب، ارتقای سلامت اداری، بهبود سطح بازرسی‌ها و آموزش و ارتقای سطح علمی کارکنان را از اهداف این همایش برشمرد. وی با بیان این که حضور بازرسان در شعب و رصد کردن مداوم شاخص‌های مرتبط با سودآوری در دستور کار بخش بازرسی است، اظهار کرد: یکی از نکات برجسته در برپایی چنین همایش‌هایی تبادل اطلاعات میان همکاران است که می‌تواند کمک بسیاری در جهت آگاه سازی امور باشد.
بخشی با بیان این که تا کنون تحولات و دستاورد‌های مهمی در حوزه بازرسی بانک کسب کرده ایم، اظهار داشت: درسال ۱۳۹۹ تعداد ۴۸۶۵ و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۷۳۱ مورد بازرسی عمومی حضوری ریالی و ارزی، سیستماتیک و موردی صورت گرفته است.

برگزاری بیست و یکمین همایش سراسری بازرسان بانک ملي ایران و تاکیدات دکتر فرزین

حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل قلی پور امام جمعه بابلسر دیگر سخنران این همایش بود که از زحمات و تلاش‌های بازرسان بانک در جهت کاهش تخلفات و ارائه خدمات بهینه به مشتریان تقدیر و تشکر کرد. ورود جدی بازرسان به عرصه حفظ سلامت اداری و جلوگیری از جرایم و انحرافات بسیار اهمیت دارد و بازرسان می‌توانند در کاهش هزینه‌ها موثر باشند.

برگزاری بیست و یکمین همایش سراسری بازرسان بانک ملي ایران و تاکیدات دکتر فرزین

غیاثی معاون بازرسی، بانک و بیمه سازمان بازرسی کل کشور نیز در این همایش با ارائه پیشنهادات لازم در خصوص بهبود عملکرد بازرسان، خواستار تحویل دقیق و به موقع مستندات شد. بانک محور بودن اقتصاد ایران، بر اهمیت تقویت نظارت بر مسائل مالی بانک‌ها و موسسات مالی کشور و حسابرسی افزوده است.

برگزاری بیست و یکمین همایش سراسری بازرسان بانک ملي ایران و تاکیدات دکتر فرزین

در ادامه این همایش موضوعات مختلفی در حوزه منابع انسانی، برنامه ریزی و تحول و همچنین فناوری اطلاعات بانک توسط اعضای هیات مدیره و معاونان بانک مطرح شد. همچنین در این همایش از ۱۵ نفر از بازرسان برگزیده بانک ملی ایران که نقش ارزنده‌ای دررسیدن به اهداف بازرسی سیستماتیک و مانیتورینگ بانک داشتند، تقدیر شد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از روابط عمومی بانک ملی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین