شعار سال: به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محمد شیریجیان عضو هیات عامل و معاون برنامهریزی و تحول بانک ملی در هشتمین جلسه کمیته مضمون استراتژیک بانکداری جامع (مشتری محوری سابق) بانک ملی ایران که با هدف پایش راهکارهای ذیل مضمون استراتژیک بانکداری جامع برگزار شد، با اشاره به اهمیت این راهکارها در جاریسازی استراتژیها و تحقق اهداف بانک، بر لزوم انتقال آن به مدیران ارشد بانک تاکید کرد.
در این نشست همچنین بر اهمیت ارایه خدمات به صورت غیرحضوری و همکاری بیشتر واحدهای صف وستاد در پیادهسازی دقیق و منظم پروژههای این حوزه تاکید شد. خروجی پروژههای اعتباربخشی به دادههای مشتریان، بازنگری مدل خدمتدهی در شعب (بهبود تجربه مشتریان) و بخشبندی کلان مشتریان از دیگر موارد مورد بررسی در این جلسه بود.
در این نشست روسا، معاونان و کارشناسان ادارات کل بانکداری تجاری، بانکداری شرکتی و سرمایهگذاری، بانکداری خرد و کسب و کارهای کوچک، سازمان و روشها، سرمایهگذای و امور شرکت ها، روابط عمومی و اطلاعات بانکی حضور داشتند و مدیران به ارائه وضعیت پیشبرد راهکارها و تشریح چالشهای اجرایی آنها پرداختند.
لازم به توضیح است که «بانکداری جامع» اصطلاحی است که در مورد موسسات مالی به کار میرود که پیشنهادهایی در ابعاد وسیع در زمینه خدمات بانکی به مشتریان خود ارائه میدهند و بر اساس الزام بانک مرکزی، مقرر شده است تا بانکها مشتریان خود را بر اساس معیارهایی طبقهبندی کرده و خدمات خود را متناسب با طبقه مشتریان ارائه کنند. این مدل از هفت بخش کلی تشکیل شده و چهار بخش آن، مورد تاکید ویژه است که اهم آن عبارتند از : بانکداری خرد( خدمات به عموم مشتریان)، بانکداری تجاری( اصناف و کسب و کارها) ، بانکداری شرکتی(خدمات به مشتریان حقوقی بزرگ، متوسط و کوچک) و بانکداری سرمایهای یا سرمایه گذاری .بانکداری اختصاصی(مشتریان خاص دارای درآمد و ثروت بالا)،بانکداری شخصی و بانکداری مجازی، سه مولفه دیگر هستند.
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از روابط عمومی بانک ملی / سایر منابع