پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۵۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲
بررسی گزارشات شش ماهه عملکرد بانک ملی در خصوص وام فرزندآوری و ایفای تعهدات در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، نشان دهنده پرداخت بالغ بر 55 هزار فقره وام به مبلغ 22 هزار و 972 میلیارد ریال بوده و همچنین بانک ملی با هدف تامین مسکن عموم مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه اقدام به تمرکز خاص روی حساب سپرده سرمایه گذاری خاص گواهی مسکن نموده است ( تملی). برخی از تحلیل گران معتقد به سهولت دستیابی و صرفه بالاتر تملی نسبت به تسه بانک مسکن هستند.

شعار سال: بر اساس اخبار دریافتی ، شعب بانک ملی در سراسر کشور طی شش ماه اول سال 1401 و در راستای اجرای "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در مجموع به مبلغ 22 هزار و 972 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به متقاضیان پرداخت کرده است(به طور متوسط 307 فقره وام قرض‌الحسنه فرزندآوری در هر روز).
لازم به توضیح است، والدین فرزندان متولد فروردین ماه ١٤٠٠ به بعد حداکثر تا دو سال پس از تاریخ تولد آنها می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی ve.cbi.ir و ثبت‌نام در سامانه بانک مرکزی برای دریافت این وام اقدام کنند. وام قرض‌الحسنه فرزندآوری با نرخ حداکثر کارمزد ٤ درصد به صورت سالیانه صرفاً برای فرزندان متولد شده در داخل ایران و تنها یک بار به ازای هر فرزند بدون الزام به سپرده‌گذاری پرداخت می‌شود.

عملکرد شش ماه بانک ملی در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و طرح مسکن اقشار کم درآمد

از طرف دیگر، بانک ملی ایران با هدف تامین مسکن عموم مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه، افزایش قدرت انتخاب مشتریان و تنوع در ارائه خدمات بانکی، حساب سپرده سرمایه گذاری خاص گواهی مسکن را ایجاد کرده است.سپرده گذاران در این حساب علاوه بر دریافت سود سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت، با توجه به ضوابط تعیین شده از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن نیز بهره مند می‌شوند.
حساب سپرده سرمایه گذاری خاص گواهی مسکن بانک ملی ایران، در قالب دو نوع محصول اشخاص حقیقی و حقوقی به جز بانک‌ها و موسسات اعتباری افتتاح می‌شوند و اوراق موضوع این طرح، برگه‌های الکترونیکی دریافت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن هستند که به دارندگان حساب سپرده سرمایه گذاری خاص تحت شرایطی ویژه اعطا می‌شوند. دارندگان اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن علاوه بر استفاده از تسهیلات مسکن، امکان فروش اوراق به غیر براساس شرایط و ضوابط مقرر را نیز دارا هستند. این اوراق با نام و از تاریخ صدور به مدت دو سال دارای اعتبار هستند.

عملکرد شش ماه بانک ملی در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و طرح مسکن اقشار کم درآمد

قابل ذکر است که در حال حاضر اوراق متعلقه به واجدین شرایط، به کد بورسی آن‌ها نزد کارگزاری‌های معتبر تخصیص داده می‌شود، اما در صورتی که خریدار نهایی تمایل به استفاده از تسهیلات داشته باشد، به یکی از شعب بانک ملی ایران مراجعه کرده و پس از احراز شرایط مورد لزوم، از تسهیلات مورد نظر استفاده می‌کند. قیمت هر برگ اوراق گواهی استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی ایران بر اساس عرضه و تقاضای بازار در فرابورس تعیین و خرید و فروش اوراق مستلزم دارا بودن «کد بورسی» است. همچنین اعطای تسهیلات مسکن به زوجین از محل اوراق، صرفا یک بار، بدون رعایت شرط ازدواج اول و تاریخ ازدواج، در قالب دو قرارداد مجزا (دو فقره تسهیلات مستقل) به نام هر یک از زوجین صورت می‌گیرد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از روابط عمومی بانک ملی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین