پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۸۸۰۵۴
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
ابتذال در برنامه ریزی دیگر شاخ و دم ندارد که. وقتی اولویت ها رعایت نمی شود معلوم است که باید به ریش بز و گوش خر خندید. آقای زلفی گل، اگر قصد حمایت از خانواده را دارید خوابگاه متاهلی بسازید، سلف سرویس را برای متاهلین تقویت کنید، کمک هزینه متاهلین را افزایش دهید و سنوات مادران باردار و دارای فرزند شیرخوار را بیشتر نمایید. همچنین با درجه ای پائین تر ، سنوات پدران دارای فرزند شیرخوار و همسر باردار را . ساز را از دهانه گشاد نمی زنند اخوی. لعنت بر مافیای انتصابات در کشور و انتصابات سفارشی، که اینگونه جمهوری اسلامی را با سطحی نگری ها دچار ناترازی می کنند. لعنت و نفرین بر انتصابات کثیف.

شعارسال: بر اساساس بخشنامه معاون آموزشی وزیر علوم، تسهیلات آموزشی مختلفی مانند مرخصی تحصیلی بدون ثبت در سنوات و امکان آموزش غیر حضوری برای مادران باردار و دارای فرزند زیر سه سال پیش‌بینی شد.

اضافه شدن یک سهمیه به سقف استاد راهنمایی اساتید ، به ازای داشتن هر دانشجوی مادر باردار یا فرزند شیرخوار؟!

قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم در بخشنامه شماره ۳۵۵۱۱۹/ ۲ موارد قانونی و مصوبات معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص ماده ۲۶ «مرخصی تحصیلی مادران دانشجو»، ماده ۳۴ «گسترش رشته‌های مرتبط» و ماده ۳۵ «اصلاح محتوای فرهنگی-آموزشی» را ابلاغ کرد.

بر اساس این بخشنامه، دانشگاه‌ها با تقاضای کتبی دانشجویان مادر باردار جهت مرخصی یک نیمسال تحصیلی قبل از زایمان بدون احتساب در سنوات تحصیلی و تقاضای مرخصی دانشجویان مادر دارای فرزند زیر دو سال، حداکثر تا چهار نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات تحصیلی موافقت کنند.

همچنین دانشگاه‌ها مکلف شده اند: با تقاضای دانشجویان مادر باردار یا دارای فرزند زیر دو سال جهت میهمانی، حداکثر چهار نیمسال تحصیلی به موسسه آموزش عالی همسطح یا پایین‌تر مورد تقاضا، موافقت کنند.

در این بخشنامه امکان آموزش غیر حضوری برای دانشجویان مادر پیش‌بینی شده است و بر اساس آن، دانشگاه با تقاضای دانشجویان مادر باردار یا دارای فرزند زیر سه سال جهت آموزش مجازی یا غیرحضوری برای گذراندن واحد‌های دروس نظری دوره تحصیل موافقت کنند.

در ادامه بخشنامه معاون آموزشی وزیر علوم آمده است: دانشگاه شرایطی را فراهم کند که برای اساتید راهنما به ازای داشتن هر دانشجوی مادر باردار یا دارای فرزند شیرخوار یک سهمیه به سقف استاد راهنمایی آن‌ها اضافه شود.

همچنین طبق مصوبه کمیسیون مقررات و آیین نامه‌های آموزشی و تحول در آموزش عالی، دانشگاه برای بهرهمندی از آموزش حضوری برای مادران باردار یا دارای فرزند زیر ۳ سال، شرایطی را فراهم کنند تا سقف غیبت مجاز ۳/۱۶ موضوع ماده ۶ آیین نامه مدیریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را برای آن‌ها در نظر گرفته نشود و با آن‌ها مساعدت بیشتری شود.

بر اساس این بخشنامه، کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مکلف به ایجاد، گسترش و تقویت رشته‌های تحصیلی متناسب با جایگاه زن در خانواده و نقش خانواده و زن بر اساس فرهنگ اسلامی ایرانی، از قبیل مدیریت خانه و خانواده هستند.

در این بخشنامه تاکید شده است: حذف محتوای آموزشی مخالف فرزندآوری در کلیه رشته‌ها و گرایش‌های موجود در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که دارای اختیار بازنگری برنامه‌های درسی هستند، الزامی است.


سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انتخاب، تاریخ انتشار: 4اردیبهشت1402، کدخبر: 723806، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین