پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
واقعا کارکرد سامانه‌های اینترانت محور موجود آنقدر پائین است که یک سیستم بدون سیستم عامل اصطلاحا ضد هک، قرار است جای آن را بگیرد و در هفته پژوهش هم بعنوان فناوری منتخب، مورد تقدیر قرار بگیرد؟ این انتقاد را متوجه عزیزان و محققان سازنده این دستگاه نمی‌دانیم و از کارشان و زحمات کشیده شده تشکر هم می‌کنیم، اما برای ما جای سوال است که اگر بخواهیم با رویکردی امنیتی، مسیر سوخت گیری یک خودرو را چک کنیم، چکار باید بکنیم؟ اگر قصد انواع فیلترگذاری برای پایش داده‌های کاربر نهایی را داشته باشیم، دستمان به کجا بند است؟ اگر قصد نظارت بر جایگاه‌های سوخت با آمار میان سوخت گیری و انطباق با نوع خودرو وجود داشته باشد، باید چه کسی را ببینیم؟ و .... خسته نباشید به شرکت پخش و پالایش. مثل همیشه گل می‌کارید (مثل اعتراضات همیشه انکار شده ما به خالی فروشی در پمپ‌های بنزین و خرابی نشانگر باک بنزین خودرو‌های ما حتی خودرو‌های نزدیک به صفر کیلومتر غیرمتعارف).‌ای کاش رئیس جمهور بودیم و بعضی جا‌ها را شخم می‌زدیم. راستی مردم می‌دانند این شرکت چند کارمند رسمی و قراردادی و پیمانی دارد؟ مردم می‌دانند که میزان متوسط دریافتی‌های حقوق کارکنان محترم در این شرکت معظم چقدر است؟ مردم می‌دانند که بخش قابل توجهی از امورات این شرکت قابل واگذاری است؟ بعد دولت محترم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، داد از کسری بودجه می‌زند. همین یک رقم را بچسب، کلی داده برات داره آقای رئیسی.

شعار سال: فراتر از تمام قطعات فیزیکی "سامانه ضد نفوذ هوشمند جایگاه‌های سوخت" که وارداتی است، بخش نرم افزاری بومی است که با یک نگاه کلی به ویدیوی چند ثانیه‌ای از دستگاه یک اشتباه فاحش ذوقمان را کور می‌کند!

نامش "سامانه ضد نفوذ هوشمند در جایگاه‌های سوخت" است که با حمایت و سفارش شرکت پالایش‌و‌پخش‌فرآورده‌های‌نفتی ساخته شده است؛ به گفته سازندگانش، این سامانه غیر قابل هک بوده و به غیر از تمام قطعات الکترونیکیش، باقی دستگاه ساخت داخل است.

در واقع فرای از تمام قطعات فیزیکی "سامانه ضد نفوذ هوشمند جایگاه‌های سوخت" بخش نرم افزاری بومی است که با یک نگاه کلی به ویدیوی چند ثانیه‌ای از این دستگاه یک اشتباه فاحش به شدت ذوقمان را کور می‌کند! غلط املایی کلمه "Price" یعنی "قیمت" که "Prise" نوشته شده که به معنای "جایزه" است و یا شکل وشمایل عجیبی که معلوم نیست این مانیتور با این فونت عجیب و درشتش را قرار است چگونه زیباتر و ایمن‌تر بسازند و جایگزین سامانه‌های فعلی بنمایند.

تعداد بازدید : 15

نکته عجیب‌تر، اما اینجاست که به گفته سازنده این دستگاه، چون سایر دستگاه‌ها سیستم عامل دارند و پیچیده هستند هک می‌شوند، اما در این دستگاه، چون ساده طراحی شده امکان هیچ هک شدنی وجود ندارد، هزینه تولید و نگهداری پایین است و هم به سرعت نصب می‌شود!

حالا با گذشت یک سال همچنان این نگرانی وجود دارد که دوباره سامانه‌های مربوط به وزارت نفت مورد حمله سایبری قرار نگیرند. چرا که وزارت نفت به عنوان یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور در حال فعالیت است و اختلال در سامانه‌ای مانند سامانه سوخت به معنای اختلال در زندگی روزمره یکایک مردم خواهد بود و انتظار می‌رود اهتمام بیشتری در این زمینه از سوی شرکت پالایش و پخش دیده شود تا دیگر شاهد اتفاقات عجیب و غریب و فی النفسه بحران آفرین در وزارت‌خانه‌ای که یکی از زیر بنایی‌ترین نهاد‌های دولتی است و اطلاعات محرمانه‌ای در آن نگهداری می‌شود نباشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۱۹ دی ۱۴۰۱، کدخبر: ۹۵۲۷۲، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین