پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۱۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
پس از افزایش قیمت بنزین مدتی است که شاهدافزایش تقاضا برای سی ان جی درشهرستان تربت جام هستیم به طوری که زمان انتظار درصف‌های سوخت گیری سی ان جی از ۲۰ دقیقه به حدود دو ساعت افزایش یافته است، صف‌های سی ان جی وقتی طولانی‌تر می‌شود که به هردلیلی یکی ازجایگاه‌ها تعطیل یا دستگاه هایش خراب شود. گزارش میدانی خبرنگارما درتربت جام حاکی ازاین است که صف‌های سی ان جی شلوغ‌تر ازگذشته شده است.
شعار سال: گلایه رانندگان ازکمبود جایگاه سی ان جی
حسین مبین یکی ازشهروندان تربت جام دراین خصوص می گوید: کمبودجایگاه سی ان جی درتربت جام یکی ازمشکلات دارندگان وسایل نقلیه دوگانه سوز است و با این که چهار جایگاه سی ان جی در شهرفعالیت دارند اما زمان سوخت گیری طولانی شده است . وی همچنین می افزاید: از همین تعداد جایگاه های سوخت گیری CNG موجود در شهر گاهی اوقات یک جایگاه به علت خرابی یا تعمیرات تعطیل است وبه ناچاردارندگان وسایل نقلیه مجبورمی شوند برای سوخت گیری به جایگاه های دیگر بروند که باعث می شود زمان سوخت گیری حدود دو ساعت طول بکشد . برای رفع این مشکل مسئولان می توانند از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی امکاناتی را فراهم کنند و حداقل دو جایگاه دیگر CNG در شهراحداث شود تا هم نیازمردم برطرف شود و هم شاهد اشتغال زایی درشهرستان باشیم. محسن چادرباف یکی دیگراز رانندگان می گوید: با توجه به صرفه جویی اقتصادی رانندگان به سوخت CNG رو آوردند واستقبال بیش ازحد دارندگان وسایل نقلیه و تعداد کم جایگاه های سوخت گاز در شهرستان باعث شده مردم مدت زمان طولانی را برای سوخت گیری درصفوف بگذرانند . علاوه بر این درهرهفته یک جایگاه هم تعطیل است که این موضوع مشکلات مردم را دوچندان کرده است . باسینی دیگرراننده تربت جامی می گوید: شغل من مسافرکشی است ، حداقل روزی دو بار سوخت گیری می کنم وحدود دو ساعت درهرنوبت باید درصف باشم تا بتوانم سوخت گیری کنم وهمیشه به علت خرابی بعضی ازنازل های جایگاه ها صف انتظارگاز شلوغ تر می شود. وی همچنین می افزاید: باتوجه به این که حداقل باید درروز دو بار وهربار حدود دو ساعت درصف گازباشم، ازکاروزندگی عقب می مانم وبه هیچ کاری هم نمی رسم و دراوج کارباید در صف گاز باشم.
 
6 تقاضا برای احداث جایگاه CNG درتربت جام
رئیس شرکت پخش فراورده های نفتی ناحیه تربت جام می گوید: درتربت جام چهار جایگاه سوخت گیری CNG وجود دارد ، زمانی که کارت های سوخت جمع آوری وبنزین تک نرخی شد استفاده از سی ان جی دیگر برای مردم مقرون به صرفه نبودودر این مدت افرادی که متقاضی احداث جایگاه CNG بودند عقب نشینی کردندولی اززمانی که بنزین دو نرخی شد ومجدد قیمت آن افزایش یافت ، تقاضای مردم برای استفاده از سی ان جی خیلی زیاد و صف ها طولانی شد. ابراهیم رحمانی می افزاید: قبلا برای احداث جایگاه سی ان جی خودمان حمایت می کردیم ولی اکنون آن حمایت گذشته از احداث کنندگان جایگاه سی ان جی صورت نمی گیرد. درگذشته شرکت فراورده های نفتی یکسری ابزارآلات ودستگاه های سی ان جی را دراختیارمتقاضی قرارمی داد که باعث می شد افرادحقیقی برای احداث جایگاه سی ان جی رغبت داشته باشند ولی اکنون این طورنیست ، نه تسهیلاتی دراختیارمتقاضیان قرارداده می شود نه ابزارآلاتی دراختیار متقاضی گذاشته می شود. هم اکنون احداث یک جایگاه سی ان جی حدود 8 میلیاردتومان اعتبارنیازدارد که باید ازسوی متقاضیان تامین شود. وی به تعطیلی بعضی ازجایگاه های سی ان جی درشهرستان اشاره می کندومی گوید : تعطیلی بعضی ازجایگاه های سوخت گیری سی ان جی به علت خرابی اجتناب نا پذیر است وباید آن را تحمل کرد چون جایگاه های سوخت گیری به تعمیرات سالانه نیاز دارند و هرسال باید شرکت هایی که ازنظرما مجوزهای لازم را دارند ، تعمیرات وسرویس کامل را انجام دهند ، بعضی اوقات حتی احتیاج به تعویض قطعات دارند که این قطعات ممکن است درمشهد پیدا نشود و باید ازتهران تهیه شودواین کار زمان بر است ، تا زمانی که جایگاه های سی ان جی در شهرستان به تعدادی برسدکه تعطیلی یک جایگاه فشاری به دیگرجایگاه ها واردنکند ، دلیل صف های طولانی همین موضوع است. رئیس شرکت پخش فراورده های نفتی تربت جام تصریح می کند: هم اکنون شش متقاضی احداث جایگاه سی ان جی درشهرستان داریم که آنان را به معاونت بازرگانی استان معرفی کردیم ، معاونت بازرگانی استان هم متقاضیان را فراخوان می کند که اگر تمام ضوابط ومقررات خاص احداث جایگاه سی ان جی را از جمله سند مالکیت زمین و... داشته باشند و دربازدیدهایی که به عمل می آید موردتاییدکارشناسان قرارگیرند، درادامه پس از دریافت استعلام از محیط زیست و اداره گاز و شورای ترافیک و... اگر منع قانونی نداشته باشند مجوز احداث جایگاه صادرمی شود.وی می گوید: ازمجموع شش متقاضی احداث جایگاه سی ان جی در این شهرستان تاکنون دو جایگاه سی ان جی یکی درحدفاصل تربت جام تا دانشگاه آزاد ودیگری در مرکز خدمات رفاهی امام رضا (ع) درجاده تربت جام به مشهد موافقت اولیه را گرفته اند.
 
گلایه مندی مردم به حق است
فرماندارشهرستان تربت جام هم دراین باره می گوید : پس ازاین که قیمت بنزین افزایش یافت ،خواه ناخواه مردم به سی ان جی روی آوردند چون از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.مرتضی حمیدی می افزاید: به لحاظ استانداردجمعیت چهار جایگاه سی ان جی موجود درحوزه شهری کفایت می کند وازاین بابت ما مشکلی نداریم. این که دربعضی مواقع مشاهده می شود صفوف گاز طولانی شده است به این دلیل است که گاهی بعضی از جایگاه ها دچارمشکل خرابی می شوندوچون تعمیر این دستگاه ها کارهر کسی نیست باید حتما شرکت های خاص دارای مجوز تعمیرات را انجام دهند ، دربعضی مواقع هم احتیاج به خرید قطعات است و قطعات هم خارجی هستند، ازسویی درتحریم نیز هستیم و در داخل استان قطعه موردنیاز پیدا نمی شود و باید ازتهران خریداری شود . ازسوی دیگر شرکت هایی درسراسر کشورتعمیرات را انجام می دهند و باید درنوبت قرار بگیریم به همین دلیل تا زمانی که جایگاه تعمیرشود صف انتظار درجایگاه های دیگر طولانی است وکاری نمی شودکرد وگلایه مندی مردم هم به حق است. فرماندارتربت جام خاطرنشان کرد: وضعیت ما در شهرازلحاظ جایگاه CNG خوب است ولی در مسیرهای بین شهری نیازبه احداث جایگاه سی ان جی داریم ، اگر افرادی تمایل دارند با هزینه شخصی خودشان دراحداث جایگاه سی ان جی در حد فاصل این شهرستان تا تایباد ، باخرز ، صالح آباد و مشهد سرمایه گذاری کنند ما این آمادگی را داریم که به آنان در زمینه دریافت مجوزها راهنمایی و کمک کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه خراسان، تاریخ انتشار: 2 شهریور 1399، کد خبر: 242607،  www.khorasannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین