پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۴۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
سیدصادق آله طه، در یادداشتی با اشاره به عفو محکومین اغتشاشات از سوی رهبری و حضور مردم در راهپیمایی22بهمن، نوشت: نان دشمنان در دعواست و خاموش شدن تنور دعوا و شکاف برایشان غیرقابل تحمل است. از همین رو بعید نیست تا کماکان با اقدامات کور و مخرب تلاش کنند فضای عقلانی که که کم کم در حال شکل گیری است را تخریب کرده و مسیر را برگردانند. به همین خاطر تمام مسئولان کشور و دلسوزان انقلاب باید مراقب تحرکات افراطیون برای بر هم خوردن اتحاد و تقارب میان گروه‌های زیر چتر انقلاب باشند.

شعار سال: عفو گسترده اخیر رهبر انقلاب و راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن ماه زمینه مناسبی را برای حل آرام و رضایت بخش گره‌های اساسی کشور فراهم کرده است.

واقعیت این است که کشور ماه‌های پرتلاطمی را از سر گذراند و ترکیبی از اعتراضات انباشته شده مردم، فشار اقتصادی تحریم ها، تلاش برای کشاندن پای ایران به جنگ روسیه و اوکراین، خرابکاری در تأسیسات دفاعی در مرکز کشورمان، و نهایتا جنگ گسترده تبلیغاتی؛ در امتداد مسیر چند سال اخیر، وضعیت پیچیده‌ای را برای ایران عزیز رقم رد.

اما امروز که نظام جمهوری اسلامی ایران از حوادث ماه‌های اخیر عبور کرده، دست خالی براندازان بیشتر رو شده و بی راهه بودن مسیر فشار علیه جمهور اسلامی ایران بر طرف عای غربی روشن‌تر شده است؛ جمهوری اسلامی گام در مسیر گشایش در امور از طریق آزاد کردن زندانیان و بسط اتحاد و آشتی برداشته است. چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه گذشته، «اتحاد ملی» را راهبردی کشور عنوان کردند.

اگرچه این مسیر باید با گام‌های دیگری تکمیل شود-که ان شاءالله خواهد شد-اما نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که افراطیون از تحقق وحدت ناراحت هستند. چرا که پیاده کردن افراد از قطار انقلاب و تکفیر هرآنکس که نمی‌پسندند، تبدیل به عادت آنان شده و ترک عادت هم موجب مرض است!

چه بسا آنان از رأفت رهبری انقلاب نیز ناخرسند هستند، چرا که آن را گامی در جهت عادی شدن امور می‌دانند و مخل مسیر رو به بیراهه خود می‌پندارند. از این رو تلاش می‌کنند تا دوقطبی‌های کاذب و دعوا‌های قدیمی را با بهانه‌های واهی زنده نگه دارند و نگذارند ذهن سیاسیون و مسئولان کشور از آن فضا عبور کند.

نان آنان در دعواست و خاموش شدن تنور دعوا و شکاف برایشان غیرقابل تحمل است. از همین رو بعید نیست تا کماکان با اقدامات کور و مخرب تلاش کنند فضای عقلانی که که کم کم در حال شکل گیری است را تخریب کرده و مسیر را برگردانند. به همین خاطر تمام مسئولان کشور و دلسوزان انقلاب باید مراقب تحرکات افراطیون برای بر هم خوردن اتحاد و تقارب میان گروه‌های زیر چتر انقلاب باشند.

طبعا کما فی السابق، مصادره کردن و یک طرفه جلوه دادن حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، و منکوب کردن نقد‌ها به وضعیت جاری در کشور به بهانه این حضور گسترده، یکی از حربه‌های این افرطی هاست که از شیرینی عظمت حضور مردم می‌کاهد. در این میان دلسوزان واقعی انقلاب وظیفه سنگینی در حفظ فضای عمومی کشور از این حرکات مسموم بر عهده دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جی پلاس، تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۵۸۴۷۹۲، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین