پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
در اغتشاشات مهرماه 1401 یکی از پیش بینی های پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، افزایش قتل های کور کادر پلیس (رویکرد انتقامی) بود. پیش بینی دردآوری که رگه هایی ضعیف از آن نیز مشاهده شد. خبر می رسد که مقام ارشد انتظامی استان خوزستان بیان داشته است که در یکی از ایستگاهای تامین امنیت عمومی فردی با هویت معلوم با خودروی سواری "تیبا " خود به صورت عمدی به سمت ماموران حاضر در محل حرکت کرده که در این اقدام وحشیانه سروان "محمد قنبری" به شهادت رسید. به گفته منابع محلی فرد مهاجم پسرعموی مادر کیان پیرفلک بوده‌است. سوال اینجاست که آیا با حماقت های تلافی جویانه مواجه هستیم یا ناامیدی از دسترسی به حقوق و انتقام های کور ؟ آسیب مهمی که باید توسط متخصصان معتمد و با قید فوریت، مورد بررسی قرار گیرد.

شعارسال: ساعاتی پیش سروان محمد قنبری یکی از مأموران پلیس شهر ایذه در استان خوزستان بر اثر برخورد عمدی از سوی یک خودرو به شهادت رسید.

فرد مهاجم به مامور پلیس در ایذه  پسرعموی مادر کیان پیرفلک بوده + آیا با پلیس کشی ناشی از ناامیدی از قانون مواجه ایم؟

گفته می‌شود کیان پیرفلک که در جریان اغتشاشات ۱۴۰۱ کشته شد، امروز به مناسبت سالگرد تولد وی مراسمی برگزار کرده بودند که مأموران پلیس برای برقراری امنیت در این محل حضور داشتند. اما پس از پایان این مراسم که بدون مشکلی برگزار شده بود، پسرعموی مادر کیان پیرفلک با خودرو به سمت مأموران پلیس هجوم برد که باعث شهادت یکی از مأموران شد.

تعداد بازدید : 6

خبر‌ها حاکی از این است که فرد ضارب پس از شلیک نیرو‌های پلیس، مجروح شده و به بیمارستان منتقل شد، اما فوت کرد.

جانشین فرماندۀ پلیس خوزستان گفت: همزمان با فراخوان معاندان برای ایجاد ناامنی در سالروز تولد کیان پیرفلک نیرو‌های پلیسِ ایذه با اجرای طرح ارتقای امنیت در شهرستان اقدامات لازم را انجام دادند.

وی ادامه داد: در یکی از ایستگاه‌های تأمین امنیت عمومی یک نفر با هویت معلوم با خودروی تیبا به‌صورت عمدی به پلیس حمله کرد و سروان محمد قنبری را به شهادت رساند. پلیس در پاسخ به حملۀ مهاجم اقدام به تیراندازی کرد که فرد مهاجم بر اثر اصابت تیر مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

*ضارب در ۲ نوبت ماموران انتظامی را زیر گرفت

دادستان ایذه جزئیات ماجرای منجر به شهادت مأمور نیروی انتظامی در این شهرستان را تشریح کرد.

یار محمد رسالتی دادستان ایذه، گفت: عصر امروز یک خودرو با هویت مشخص در یکی از مبادی ورودی شهرستان با سرعت و به صورت عمدی به نیرو‌های مستقر در ایست بازرسی برخورد کرد که یکی از مأموران در صحنه به شهادت رسید.

دادستان ایذه افزود: وی سپس با دور زدن و برخورد با یکی از سربازان وظیفه، موجب ایراد صدمات بدنی به این سرباز شد و خود نیز با تیراندازی از سوی ماموران زخمی شد که پس از اعزام به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرد.

رسالتی گفت: حال سربازی که خودروی متهم با وی برخورد کرده مساعد است و تلاش برای مشخص شدن انگیزه متهم ادامه دارد.

فرد مهاجم به مامور پلیس در ایذه  پسرعموی مادر کیان پیرفلک بوده + آیا با پلیس کشی ناشی از ناامیدی از قانون مواجه ایم؟


وی با تأکید بر پرهیز از هرگونه انتشار شایعه که موجب ایجاد بی‌نظمی در منطقه شود، افزود: اخبار تکمیلی متعاقباً از سوی مراجع قضائی اعلام می‌شود.

شامگاه ۲۵ آبان بود که در یک حمله تروریستی در شهرستان ایذه هفت نفر از جمله یک نوجوان ۱۰ ساله به‌نام کیان پیرفلک به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند.

پس از این حادثه و انجام اقدامات اطلاعاتی و امنیتی، سرانجام در ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در اقدام عملیاتی مشترک وزارت اطلاعات، سپاه و فراجا چهار نفر از عوامل دخیل در حادثه از جمله دو نفر از عناصر اصلی مسلح این اغتشاشات مورد ضربه قرار گرفتند که در این درگیری مسلحانه دو نفر از متهمان دستگیر و دو نفر نیز کشته شدند.

عباس کورکوری فرزند ابوالقاسم معروف به مجاهد متهم اصلی این پرونده بود که جلسه محاکمه وی در دادگاه انقلاب اهواز با حضور متهم و وکیل وی برگزار شد.

براساس کیفرخواست صادره، عباس کورکوری متهم است به محاربه از طریق کشیدن سلاح به‌قصد جان مردم و ارعاب و افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جنایت به‌وسیله تیراندازی با سلاح جنگی، اخلال در نظم عمومی و ایراد خسارت عمده به تمامیت جسمانی منتج به جان باختن هفت نفر از جمله کیان پیرفلک، ایراد خسارت عمده به اموال عمومی و خصوصی، تشکیل گروه باغی و عضویت در آن از طریق قیام مسلحانه علیه نظام.

براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه، با توجه به مستندات و شواهد موجود در پرونده از جمله تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته که نشان می‌دهد متهم اسلحه خود را به‌سمت مردم هدف گرفته بود، نظریه کارشناسی جنائی اسلحه که دلالت بر شلیک گلوله از اسلحه مکشوفه از متهم به پیکر مرحوم کیان پیرفلک دارد و کشف مقادیر زیادی اسلحه، فشنگ، بطری کوکتل مولوتف از محل دستگیری متهم و گزارش فرماندار ایذه مبنی بر ایراد خسارت توسط متهم و سایر متهمین و همدستان وی به اماکن عمومی و ادارات، عباس کورکوری به اعدام محکوم شد.

تعداد بازدید : 3
 
تعداد بازدید : 2
 
تعداد بازدید : 2
 

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 21خرداد1402، کدخبر: 2909413، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین