پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۶۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
امارات متحده عربی در نمایشگاه آیدکس ۲۰۲۳ که در ابوظبی در حال برگزاری است، قرارداد خرید چند فروند جت آموزشی پیشرفته «ال-۱۵» از چین را امضا کرده است. بر اساس این گزارش، امارات متحده عربی ۱۲ فروند جت ال-۱۵ از چین خریده و در آینده امکان خرید ۳۶ هواپیمای دیگر از همین نوع نیز وجود دارد.

شعار سال: منابع خبری گزارش دادند، امارات متحده عربی جت نظامی - آموزشی پیشرفته از چین خریداری کرده است.

 امارات متحده عربی در نمایشگاه آیدکس ۲۰۲۳ که در ابوظبی در حال برگزاری است، قرارداد خرید چند فروند جت آموزشی پیشرفته «ال-۱۵» از چین را امضا کرده است.

بر اساس این گزارش، امارات متحده عربی ۱۲ فروند جت ال-۱۵ از چین خریده و در آینده امکان خرید ۳۶ هواپیمای دیگر از همین نوع نیز وجود دارد.

این گزارش می‌افزاید، جت ال-۱۵ نمایش داده شده در نمایشگاه هوایی ابوظبی به رنگ‌های نیروی هوایی امارات رنگ آمیزی شده و به قابلیت اضافی برای سوخت گیری هوایی نیز مجهز شده است.

جت ال-۱۵ یک هواپیمای سبک رزمی/آموزشی است که می‌تواند برای حملات هوایی و زمینی استفاده شود و نیز به آموزش خلبانان برای پرواز هواپیما‌های جنگنده نسل چهارم و پنجم کمک کند.

«فو کیانشائو» کارشناس هوانوردی نظامی چین گفته است که اگر یک جت جنگنده نسل چهارم با یک ال-۱۵ مواجه شود، امکان برتری جت چینی وجود دارد.

فوریه ۲۰۲۲، وزارت دفاع امارات متحده عربی اعلام کرده بود که در حال کار برای امضای قراردادی با شرکت هوانوردی ملی چین برای خرید ۱۲ فروند ال -۱۵ با امکان خرید ۳۶ فروند دیگر در آینده است.

جت ال-۱۵ که توسط گروه صنعت هوانوردی هونگدو استان جیانگشی توسعه یافته است، دارای دو موتور، طراحی آیرودینامیکی و سیستم‌های اویونیک یکپارچه است.

این جت می‌تواند به رادار کنترل آتش پیشرفته و چندین نوع مهمات مانند موشک‌های هوا به هوا با برد متوسط، بمب‌های ضربتی دقیق و موشک‌های کروز ضد کشتی مجهز شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر:۸۵۰۳۸۱۹۷، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین