پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۹۷۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
با اینکه در دوران کنونی، مسیر فعالیت زنان در حوزه‌های مختلف هموارتر از دوران ماری کوری است، اما بازهم زنان برای موفق شدن باید دوبرابر مردان تلاش کنند. کلیشه های سنتی با حداکثر ظرفیت همراهی، می توانند زنان را بعنوان افرا صاحب تفکر به حساب بیاورند. در حالی که در دنیای جدید ، بخش زیادی از مباحث مدیریتی و فنی و اقتصادی ، حول زنان در حال فعالیت می باشد.

شعارسال: زنان روزبه‌روز در دنیای علم، نوآوری و فناوری‌های جدید به جایگاه تثبیت شده تری بیشتری دست پیدا می‌کنند. این روزها دیگر جوامع، گروه‌ها و حتی کنفرانس‌هایی وجود دارند که به طور خاص به زنانی که در شرکت‌های فناوری کار می‌کنند، اختصاص داده شده‌اند. زنان تاثیرگذاری که توانسته‌اند در این دنیای مردانه در حوزه‌های مختلف، موفقیت کسب کنند، قادرند منبع الهامی برای سایر زنان علاقه‌مند باشند.

هفت زن تاثیرگذار دنیای فناوری

با اینکه با گذشت زمان، مسیر فعالیت زنان هموارتر از دوران زنانی چون ماری کوری است، اما باز هم زنان برای موفق شدن در چنین دورانی باید دو برابر مردان تلاش کنند. در ادامه قصد داریم 7 نفر از زنان تاثیرگذار دنیای فناوری را به شما معرفی کنیم.

***شریل سندبرگ Sheryl Sandberg ، معاون عملیاتی فیسبوک  : تا همین چند ماه پیش، شریل سندبرگ مدیر عملیاتی  فیسبوک بود. او پیش از این نیز در گوگل به عنوان مدیر بخش فروش آنلاین گوگل فعالیت می‌کرد. سندبرگ در یک پست فیسبوک در ژوئن 2022 اعلام کرد که برای تمرکز بر فعالیت‌های بشردوستانه از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. او همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره «Momentive»، سازنده «SurveyMonkey» است که همسر فقیدش دیوید گلدبرگ به عنوان مدیرعامل آن را اداره می کرد.

هفت زن تاثیرگذار دنیای فناوری

*** سوزان ووجیتسکی Susan Wojcicki ، قدرتمندترین زن اینترنت : ووجیتسکی که در ابتدا به اقتصاددان شدن فکر می‌کرد ولی با درک علایق خود به فناوری ، مسیر زندگی خود را تغییر داد. بنیانگذاران گوگل، لری پیج و سرگی برین، دفتری را در گاراژ خانه ووجیتسکی در منلو پارک راه اندازی کردند و سوزان اولین مدیر بازاریابی گوگل شد. او در سال 2014 مدیرعامل یوتیوب و یک سال بعد توسط روزنامه تایمز به عنوان یکی از قدرتمندترین زنان اینترنت معرفی شد. از زمان به عهده گرفتن نقش مدیرعامل، درصد کارمندان زن یوتیوب از 24درصد به نزدیک به 30درصد افزایش یافت.

هفت زن تاثیرگذار دنیای فناوری IT و ICT

***باربارا مک کارتی Barbara McCarthy ، زنان باید برنامه‌نویس شوند : باربارا مک کارتی، مدیر مهندسی «HubSpot Dublin»، از دوستداران افزایش تنوع در مهندسی و فناوری است. او به زنان و گروه‌هایی که کمتر از آنها حمایت می‌شود، کمک می‌کند تا برنامه‌نویس شوند.مک کارتی توسط siliconrepublic.com به عنوان یکی از خارق‌العاده‌ترین زنان ایرلند در زمینه مهندسی معرفی شده است. مک کارتی قویا معتقد است که برای ایجاد و توسعه یک تیم مهندسی، به فرهنگ مناسب و افرادی نیاز دارید که می‌خواهند با افراد شگفت انگیز کار کنند.

هفت زن تاثیرگذار دنیای فناوری IT و ICT

*** امبر رابرتزAmber Roberts ، مدیر برنامه‌های هوش مصنوعی : امبر رابرتز یک اخترفیزیکدان و مدیر برنامه هوش مصنوعی است. علیرغم دستاوردهای علمی، او همچنان با تعصب مواجه است، اما از صحبت کردن هراسی ندارد. با قضاوت براساس فید توییتر آمبر، او از به اشتراک گذاشتن مشکلات یا موقعیت‌هایی که در آن مهارت‌ها یا دانش او تضعیف شده است، هراسی ندارد.

هفت زن تاثیرگذار دنیای فناوری IT و ICT

***مارتا کروپینسکا  Marta Krupińska، سیلیکون ولی دیگری می‌سازد : مارتا یک زن مسئول در «Google for Startups UK» است. او مدت کوتاهی قبل از بازگشایی پردیس Google for Startups در شوردیچ لندن منصوب شد. چشم‌انداز این تقسیم‌کننده گوگل تبدیل شدن به دومین مرکز پرجنب‌وجوش فناوری جهان در کنار سیلیکون ولی، تمرکز بر کمک به بنیان‌گذاران فناوری مستقر در سراسر بریتانیا و همچنین در اکوسیستم‌های استارتاپ کمتر توسعه‌یافته در سطح جهان است؛ مانند آفریقا و اروپای مرکزی و شرقی.

هفت زن تاثیرگذار دنیای فناوری IT و ICT

***کاتارزینا بولترویچ Katarzyna Bultrowicz، یک رهبر عالی : کاتارزینا دانش خود را در دانشگاه فنی گدانسک و تجربه در شرکت اینتل به دست آورد که به او پیشینه خوبی برای تبدیل شدن به رئیس «Backend» و «DevOps» در «SentiOne» داد. به علاوه، او عاشق چالش‌ها و پازل‌ها است. همچنین، او در سطح شخصی بسیار همدل و متذکر است، چیزی که از او یک رهبر عالی می‌سازد.

هفت زن تاثیرگذار دنیای فناوری IT و ICT

*** اولگا اسپرینگر Olga Springer ، قوی و سختکوش : اولگا تجسم زنده عزم و ثبات است. به عنوان رئیس بخش محصولات «SentiOne»، دانشجوی دکترا و مدرس در دانشگاه فناوری و یکی از نویسندگان وبلاگ برتر لهستانی در مورد مدیریت محصول است. او نیز مانند هرمیون گرنجر صاحب زمان‌گردان است. او جاه طلب و سخت‌کوش است. به همین دلیل است که همه مردانی که او رهبری می‌کند بدون اینکه سؤالی بپرسند به او اعتماد می کنند. اولگا اخیرا در گزارش زنان قوی حوزه فناوری اطلاعات که تنها به زبان لهستانی وجود دارد، معرفی شده است. جالب است بدانید او هنوز 30 ساله نشده است!

هفت زن تاثیرگذار دنیای فناوری IT و ICT

تحقیقات Catalyst نشان می‌دهد که شرکت‌هایی که به تنوع و فراگیری اهمیت می‌دهند، حدود 10درصد EBIT بالاتری دارند. یعنی هر تجارتی برای پیشرفت نیازمند تعادل است. با وجود سختی‌های زیادی که در  مقابل راه زنان وجود دارد، آنها همواره باید نسبت به همه کسانی که برایشان محدودیت ایجادمی‌کنند، بازخوردهایی سازنده نشان دهند. در حقیقت آنها نباید منتظر وقوع تغییرات باشند بلکه خودشان باید تغییرات را ایجاد کنند.  

پایگاه خبری تحلیلی شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تجارت نیوز، تاریخ انتشار: 18اسفند1401، کدخبر: - .  tejaratnews.com/ وبلاگ https://sentione.com / سایر منابع.

اخبار مرتبط
برچسب ها: هفت زن تاثیرگذار دنیای فناوری ، زنان موفق ، شریل سندبرگ ، سوزان ووجیتسکی ، قدرتمندترین زن اینترنت  ، اولین مدیر بازاریابی گوگل ، قدرتمندترین زنان اینترنت ، باربارا مک کارتی ، نقش زنان در توسعه فناوری ، اولگا اسپرینگر ، گسترش فعالیت زنان در حوزه های مختلف ، زنان تاثیرگذار ، فعالیت اجتماعی زنان ، پیشرفت زنان در زمینه های مختلف ، پیشرفت زنان در حوزه علم و فناوری ، زنان و دنیای فناوری ، فناوری های مورد تمایل زنان ، زنان فعال در دنیای فناوری ، شریل سندبرگ همه کاره فیسبوک ، شریل سندبرگ کیست ، بیوگرافی شرل سندبرگ ، کتاب راه‌حل جایگزین بر اساس تجربیات شریل سندبرگ ، کتاب راه‌حل جایگزین ، SurveyMonkey ، هفت زن تاثیرگذار دنیای فناوری IT و ICT ، کنفرانس مخصوص زنان ، بیوگرافی سوزان ووجیتسکی ، سوزان ووجیتسکی کیست ، زنان قدرتمند جهان ، چطور می شود تبدیل به یک زن قدرتمند ش ، روایت زنان موفق ، سوزان دایان ووجیتسکی ، باربارا مک کارتی کیست ، بیوگرافی باربارا مک کارتی ، HubSpot Dublin ، امبر رابرتز مدیر برنامه‌های هوش مصنوعی ، بیوگرافی امبر رابرتز ، Marta KrupiNska ، Katarzyna Bultrowicz ، اولگا اسپرینگر کیست ، بیوگرافی اولگا اسپرینگر ، مارتا کروپینسکا ، کاتارزینا بولترویچ ، Olga Springer ، Amber Roberts ، Barbara McCarthy ، Susan Wojcicki ، Sheryl Sandberg ، Top 7 women in tech ، بازخورد سازنده در ارتباطات
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین