پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۷۵۶
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
معاون راهبری و توسعه خدمات مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تدوین شیوه‌نامه‌های جدید مراکز مثبت زندگی درباره برنامه‌های این مراکز توضیحاتی ارائه کرد.

شعارسال: سید حسین خادم حسینی، معاون راهبری و توسعه خدمات مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور  درباره تدوین شیوه‌نامه‌های جدید مراکز مثبت زندگی و نحوه فعالیت آن‌ها در سال ۱۴۰۲ گفت: تغییر دستورالعمل و تدوین شیوه‌نامه‌های جدید انجام شده است. این دستورالعمل با تصویب در شورای هماهنگی به زودی توسط رییس سازمان بهزیستی ابلاغ خواهد شد.

تشریح برنامه‌های مراکز مثبت زندگی در سال ۱۴۰۲

وی با اشاره به تدوین شیوه‌نامه‌های جدید ادامه داد: شیوه‌نامه‌های جدید شامل شیوه‌نامه نحوه ارائه خدمات مددکاری در مراکز مثبت زندگی، شیوه‌نامه نظارت و رتبه‌بندی مراکز، شیوه‌نامه جلب مشارکت‌های مردمی توسط مراکز و شیوه نامه اقدامات اجتماع محور است.

معاون راهبری و توسعه خدمات مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شیوه‌نامه اقدامات اجتماع محور در مراکز مثبت زندگی تصریح کرد: براساس این شیوه‌نامه قرار است، تحولات بزرگی توسط این مراکز انجام شود و خدمات بسیار خوبی در سطح جامعه توسط مراکز مثبت زندگی به عنوان بزرگترین شبکه خدمات اجتماعی ارائه دهد. این مراکز باید کار‌های اجتماع محوری را در سطح محلات برنامه‌ریزی و انجام دهند.

خادم‌حسینی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی به عنوان بازوان سازمان بهزیستی در محلات خدمات ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در کشور فعالیت می‌کنند و با توجه به نیاز مناطق و محلات بر تعداد این مراکز اضافه خواهد شد.

وی گفت: بیشترین خدماتی که در مراکز مثبت زندگی ارائه می‌شود و پرونده‌هایی که در اختیار این مراکز قرار داده می‌شود شامل پرونده‌های توانبخشی است.

معاون راهبری و توسعه خدمات مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه خدمات مراکز مثبت زندگی در بستر الکترونیک ارائه می‌شود، گفت: سامانه پیشین با مشکلاتی همراه بود که در حال رفع این مشکلات هستیم و سامانه جدیدی در واقع در حال طراحی است که انشالله به زودی بارگذاری خواهد شد، اما خدمات در بستر الکترونیک و هوشمند ارائه می‌شود.

خادم‌حسینی در پاسخ به این سوال که آیا در مراکز مثبت زندگی هم پرونده‌های پشت نوبت وجود دارد، گفت: پرونده‌های فعال در بهزیستی برای ارائه خدمات در اختیار مراکز مثبت زندگی قرار داده می‌شود. مراحل پشت‌نوبت پرونده‌ها در داخل سازمان است. پرونده‌هایی که وارد چرخه حمایتی سازمان شده‌اند برای ارائه خدمات به مراکز مثبت زندگی ارسال می‌شود. در مراکز مثبت زندگی ما چیزی به عنوان پرونده پشت نوبت نداریم.

وی با اشاره به افزایش وظایف مراکز مثبت زندگی ادامه داد: یکی از این موارد جلب مشارکت‌های مردمی است و این مراکز می‌توانند از طریق جلب مشارکت‌های مردمی خدمات بهتری ارائه دهند یکی از این موارد طرحی است به نام «در محضر، ولی نعمتان» که از ۱۵ ماه مبارک رمضان آغاز شده است. در این طرح گروه‌های جهادی و مردم نهاد با واسطه مراکز مثبت زندگی به جامعه هدف نیازمند متصل می‌کند. این کار بسیار بزرگی است که با همکاری سازمان بهزیستی، مراکز مثبت زندگی و گروه‌های جهادی و مردم انجام می‌شود.

معاون راهبری و توسعه خدمات مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور درباره اعتبارات مراکز مثبت زندگی گفت: ما از این مراکز خرید خدمت انجام می‌دهیم و براساس میزان فعالیتی که دارند خرید خدمت از سوی سازمان انجام می‌شود و در مقابل خدماتی که به مددجویان ارائه می‌دهند رایگان است.

خادم‌حسینی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که اعتباراتی که در اختیار مراکز قرار داده می‌شود، مقداری کمتر از هزینه‌هایی است که این مراکز دارند، اما ما در جهت واقعی کردن سرانه حرکت می‌کنیم و مطالعاتی در این خصوص آغاز شده است تا مشخص شود هزینه یک مرکز به طور معمول چه میزان است و بعد از محاسبه بتوانیم اعتبار آن را تامین و در اختیار مراکز قرار دهیم.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 21فروردین1402، کدخبر: 1347170، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین