پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی جدیدترین لیست نتیجه بررسی تمام ثبت سفارش‌های دارای درخواست فیش فعال تا انتهای روز ۱۷ اردیبهشت ماه که از سامانه بانک مرکزی دریافت شده است از نظر احراز شرایط مندرج در شیوه نامه اولویت‌دهی تخصیص ارز کالاهای کشاورزی قرار داده شده است را در راستای شفاف سازی ارزی وزارت جهاد کشاورزی منتشر کرد.

شعارسال: محسن شیراوند معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی طبق وعده خود مبنی بر شفاف سازی ارزی در زمینه ثبت سفارش‌ها و اولویت ارزی و لیست‌های ارسالی به بانک مرکزی، آخرین نتیجه بررسی تمام ثبت سفارش‌های دارای درخواست فیش فعال تا انتهای روز ۱۷ اردیبهشت ماه که از سامانه بانک مرکزی دریافت شده است از نظر احراز شرایط مندرج در شیوه نامه اولویت‌دهی تخصیص ارز کالا‌های کشاورزی را با جزئیات تفکیکی را منتشر کرد.

اخرین لیست تائید شده برای دریافت ارز در حوزه کالاهای کشاورزی

بنا بر این گزارش پیرو بند ۴ شیوه نامه اولویت‌دهی (نظر دستگاه) تخصیص ارز کالا‌های کشاورزی، فهرست ثبت سفارش‌های منتخب و اولویت‌دهی شده با در نظر گفتن موارد ذیل اعلام می‌گردد:

-در فهرست منتخبین نتیجه بررسی تمام ثبت سفارش‌های دارای درخواست فیش فعال تا انتهای روز ۱۷ اردیبهشت ماه که از سامانه بانک مرکزی دریافت شده است از نظر احراز شرایط مندرج در شیوه نامه اولویت‌دهی تخصیص ارز کالا‌های کشاورزی قرار داده شده است.

-به جهت ایجاد شفافیت و نیز راهنمایی بازرگانان محترم جهت رفع مسائل، دلیل عدم احراز شرایط در فهرست منتخبین نمایش داده شده است. در این فهرست عدم تطابق به معنی بیشتر بودن مجموع ارزش درخواست‌های فعال از مجموع ارزش کالا‌های وارد شده (کوتاژ) شده یا وجود تامین و تخصیص معتبر به میزان کالای وارد شده (کوتاژ) می‌باشد. (اقتصادغذا) در این صورت لازم است بازرگانان با اصلاح فیش و ایجاد تناسب میان ارزش درخواست و ارزش کالای وارد شده (فاقد تامین و تخصیص) این مساله را مرتفع نمایند تا امکان قرارگیری درخواست در فهرست منتخب آتی ایجاد گردد.

-در فهرست نظر دستگاه؛ ثبت سفارش‌های حائز شرایط، متناسب با نیاز کالایی و منابع ارزی کشور اولویت‌دهی شده و این فهرست در سامانه بانک مرکزی بارگذاری شده است.

-در فهرست درخواست‌های نیازمند اصلاح؛ ثبت سفارش‌هایی که با وجود ارسال نظر دستگاه ممکن است در مرحله تخصیص دچار مشکل شده باشند اعلام شده است. در صورت بروز مشکل و عدم ایجاد تخصیص برای این موارد، لازم است بازرگانان محترم در اولین فرصت اقدام به ایجاد فیش مجدد به میزان فیش قبلی نمایند تا در ابتدای هفته مجددا برای این موارد نظردستگاه ارسال و مشکل آنان مرتفع گردد.

لازم به ذکر است اطلاعات مورد نیاز برای اجرای این فرایند از سامانه سایر دستگاه‌ها دریافت می‌گردد و همانگونه که پیش از این نیز اعلام شده است وزارت جهاد کشاورزی هیچگونه مسئولیتی در قبال نقص اطلاعات نخواهد داشت، هرچند این وزراتخانه به جهت رفع نواقص و تکمیل، به شکل دوره‌ای اقدام به دریافت و بروزرسانی اطلاعات می‌نماید.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اقتصادغذا، تاریخ انتشار: 22اردیبهشت1402، کدخبر: 53954، www.foodpress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین