پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۵۴۰
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۳
کریمی‌اصفهانی گفت: رویکرد پایداری‌ها در تضاد کامل با سخن رهبر انقلاب قرار دارد، آنها همه را نفی می‌کنند تا فقط خودشان را ثابت کنند. ای‌کاش یک بار هم که شده جبهه پایداری به صورت مستقل وارد انتخابات شود و لیست خودش را بدهد تا همه با جایگاه واقعی این گروه سیاسی آشنا شوند. این‌ها فقط برای سهم‌خواهی جلو می‌آیند.

شعارسال: اخیرا محمدرضا باهنر گفته است که جبهه پایداری گفته در صورتی به لیست واحد انتخاباتی اصولگرایان می‌پیوندد که ۵۰درصد لیست ازآن پایداری باشد. حال پرسش آن است که این رویکرد جبهه پایداری جه تأثیری در مناسبات انتخاباتی اصولگرایان خواهد داشت؟

اگر کشور دست جبهه پایداری بیفتد، نظام را نابود می‌کنند

احمد کریمی‌اصفهانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: «جبهه پایداری در عین حال که ادعای بزرگی دارد، اما آن جایگاهی که برای خودشان ترسیم می‌کنند را ندارند. آن‌ها همیشه می‌گویند که در لیست مشترک شرکت نمی‌کنیم، اما در عین حال در روز‌های منتهی به انتخابات وارد لیست می‌شوند و هیچ وقت ندیده‌ایم که به طور مستقل وارد انتخابات شوند، زیرا خودشان هم می‌دانند وزن سیاسی خاصی ندارند. ای‌کاش یک بار هم که شده جبهه پایداری به صورت مستقل وارد انتخابات شود و لیست خودش را بدهد تا همه با جایگاه واقعی این گروه سیاسی آشنا شوند. این‌ها فقط برای سهم‌خواهی جلو می‌آیند».

او ادامه داد: «جبهه پایداری جز خودش کسی را انقلابی نمی‌داند و حتی کسی را مؤمن هم نمی‌داند؛ نه اصلاح‌طلبان و نه حتی اصولگرایان. اگر روزی برسد که تمام مناصب حکومتی دست پایداری‌ها برسد، این‌ها هم انقلاب و هم نظام را نابود می‌کنند. آن‌ها فقط می‌گویند ما پیرو واقعی اسلام هستیم، ما خط امام (ره) را می‌فهمیم، ما به ولایت متعقدیم؛ در صورتی که با این نوع نگاه که نمی‌شود کشور اداره کرد. توصیه‌ام به پایداری‌ها این است که اگر راست می‌گویند و اگر به خودشان باور دارند، یک بار هم که شده مستقل وارد انتخابات شوند. اصولگرایان هم زیاد اصرار نکنند که آن‌ها به لیست واحد بپیوندند، زیرا اصلا چه ایرادی دارد چند لیست وجود داشته باشد؟ ما نیاز به یک انتخابات آرام داریم که مردم به صورت کارشناسی نمایندگان خود را انتخابات کنند نه انتخاباتی که برخی برای کسب قدرت همه را لجنمال کنند تا خودشان روی کار بیایند. این مسیری که این افراد در پیش گرفته‌اند، هیچ سنخیتی با اسلام و ولایت ندارد. رهبر انقلاب می‌فرمایند که حتی اگر من را هم قبول ندارید، در انتخابات شرکت کنید، اما می‌بینیم رویکرد پایداری‌ها در تضاد کامل با سخن رهبر انقلاب قرار دارد، آن‌ها همه را نفی می‌کنند تا فقط خودشان را ثابت کنند. جبهه پایداری نه از نظر سیاسی و نه از نظر دینی هیچ جایگاهی ندارد».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «کشور نیاز به یک انتخابات پرشور و رقابتی دارد. رهبر انقلاب به صراحت بر این موضوع تأکید کردند؛ بنابراین باید فضایی ایجاد شود که مشارکت بالا برود تا جمهوری اسلامی ایران همچنان در دنیا نماد مردم‌سالاری دینی باشد و همه دشمنان بار دیگر ثابت کنیم که نظام ایران با پیشتوانه مردمی جلو می‌رود. شورای محترم نگهبان هم بهتر است با نگاهی موسع صلاحیت‌ها را بررسی کند تا همه مردم نامزد‌های خود را در انتخابات ببینند. البته سخن آن نیست که اجازه ورود براندازها، شورشی‌ها و کسانی که با انقلاب مشکل دارند به انتخابات داده شود، اما می‌شود از اصولگرا‌ها و اصلاح‌طلبان و هر کسی که به اسلام، نظام، ولایت فقیه و قانون اساسی باور دارد نامزد انتخابات شود. گروه‌های سیاسی هم برای اثبات خود در پی نفی دیگری نباشند و همه برنامه‌های خود را به مردم ارائه دهند تا در نهایت شاهد انتخاباتی پر شور باشیم».

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مدارا، تاریخ انتشار: 26تیر1402، کدخبر: 253640، www.modara.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین