پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۶۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳
ساخت شهر بین المللی سلامت شیراز به عنوان بزرگترین پروژه از این نوع در غرب آسیا در سه دولت پیش مصوب شد، اما طی سالیان گذشته همواره در حد شعار باقی ماند تا اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم بالاخره از حرف به عمل تبدیل و وارد فاز اجرایی شد.

شعار سال: پروژه شهر سلامت شیراز یکی از مصوبات سفر دولت دهم به فارس بود، ولی با کمترین پیشرفت ممکن به دولت سیزدهم رسید.

بیش از یک دهه بعد از تخصیص زمین این مجموعه، با پیگیری‌های دولت سیزدهم و استاندار فارس که از خانواده بهداشت و درمان است و قریب به ۱۲ سال ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در کارنامه کاری خود دارد، بالاخره در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۱ وارد فاز اجرایی و عملیات عمرانی فاز نخست آن آغاز شد.
ساخت بزرگترین شهر سلامت غرب آسیا در شیراز؛ از حرف تا عمل در دولت سیزدهم

آغاز عملیات اجرایی فاز نخست شهر سلامت شیراز در سال ۱۴۰۱

شیراز یکی از قطب‌های پزشکی ایران است که زیرساخت درمانی مناسب در این شهر و جایگاه برجسته آن در برخورداری از پزشکان متخصص و امکانات درمانی، مهمترین عامل اجرای ایده شهر بین المللی سلامت در جهت ارتقا و استفاده از پتانسیل‌های درمانی این شهر و تبدیل آن به قطب توریسم درمانی کشور بود.

شیراز در استفاده از تکنیک‌های روز پزشکی در بسیاری موارد سرآمد کشور و حتی دنیاست که همین امر موجب شده این کلانشهر در طول سال میزبان بیماران بسیاری از سایر استان‌های کشور و همچنین اتباع خارجی به خصوص از کشور‌های عربی و حاشیه خلیج فارس باشد.

ساخت بزرگترین شهر سلامت غرب آسیا در شیراز؛ از حرف تا عمل در دولت سیزدهم
ایده ساخت شهر بین المللی سلامت در شیراز در سفر هیات دولت دهم به فارس مطرح و مصوب شد، اما تحقق این ایده مهم، همواره با فراز و فرود‌های بسیاری همراه شد تا بالاخره با روی کارآمدن دولت سیزدهم عزمی راسخ برای به سرانجام رساندن این ابرپرژه زیربنایی مهم بکار گرفته شد و عملیات اجرایی توسعه زیر ساخت‌های نخستین فاز این پروژه سلامت محور که نقش ارزنده‌ای در رونق اقتصادی و گسترش زیرساخت‌های درمانی این استان و جنوب کشور خواهد داشت، آغاز شد.

ابر پروژه شهر بین المللی سلامت شیراز در زمینی به مساحت ۹۹۲هکتار و با امکاناتی همانند بیمارستان، کلینیک‌های تخصصی، مراکز جراحی، مراکز توانبخشی، آب درمانی و مراکز رفاهی و فرهنگی در ۲۱ کیلومتری اراضی شمال غربی شیراز و در جنوب جاده شیراز به سپیدان واقع شده است.

تعداد بازدید : 17

دعوت استاندار فارس از سرمایه گذاران برای مشارکت در ساخت شهر سلامت شیراز

استاندار فارس در نشست خبری روز گذشته ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ درباره روند اجرایی ساخت شهر سلامت شیراز گفت: عملیات اجرایی و ایجاد زیرساخت این ابر پروژه سلامت محور جنوب کشور توسط شرکت پارس گستر با جدیت در حال انجام است.

محمدهادی ایمانیه افزود: از سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در این پروژه دارند، دعوت می‌شود به مدیرعامل و هیات مدیره شهر سلامت شیراز مراجعه کرده و در این حوزه اقدام کنند.

وی ادامه داد: ساز و کار سرمایه گذاری، تامین زمین، صدور مجوز‌ها و ... در پروژه شهر سلامت شیراز کاملا مشخص و تسریع شده است.

استاندار فارس بیان کرد: در این ابرپروژه سازه‌هایی از جمله بیمارستان، کلینیک‌های تخصصی، هتل، شهربازی، مجتمع‌های فرهنگی، خانه‌های مسکونی ویژه کادر درمان و پزشکان، مطب‌های تخصصی، گیاهان دارویی، طب سنتی، طب ایرانی، کارخانه تولید دارو‌های کم حجم و بدون آلودگی محیط زیستی و ... پیش بینی شده است که سرمایه گذاران می‌توانند در هر بخشی که مدنظر دارند برای پیشرفت این پروژه مهم وارد میدان شوند.

ایمانیه با بیان اینکه تکمیل شهر سلامت به اقتصاد پایدار فارس منجر خواهد شد، گفت: این پروژه منحصر به جامعه سلامت نخواهد بود وبخش‌های مختلف اقتصادی را درگیر خواهد کرد و در نهایت به توسعه صنعت گردشگری این استان و منطقه منجر می‌شود.
ساخت بزرگترین شهر سلامت غرب آسیا در شیراز؛ از حرف تا عمل در دولت سیزدهم

پایش پیشرفت پروژه شهر بین المللی سلامت شیراز

اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز روز گذشته ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور در محل احداث پروژه شهر بین المللی سلامت شیراز، راهکار‌های سرعت بخشیدن به روند توسعه این پروژه را ارزیابی کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بازدید از این پروژه، از تلاش ها، پیگیری‌ها و فعالیت عمرانی شرکت شهر بین المللی سلامت شیراز قدردانی کرد.

وحید حسینی در این بازدید طی نشستی با مدیرعامل شرکت شهر بین المللی سلامت شیراز، اصل برنامه ریزی این طرح را گامی مهم در پیشبرد موفق اقدامات سلامت محور عنوان کرد و از دست اندرکاران این پروژه خواست تا توجه به مسایل فنی و کارشناسی، در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.
ساخت بزرگترین شهر سلامت غرب آسیا در شیراز؛ از حرف تا عمل در دولت سیزدهم

پایش روند احداث شهر سلامت توسط مسئولان درمانی شیراز

حسینی با اشاره به نقش تاثیرگذار اساتید و پزشکان برجسته شیراز در آموزش و درمان کشور، تلاش برای توسعه و تجمیع خدمات سلامت محور، در کنار توجه به گردشگری سلامت در فارس را بسیار ارزشمند خواند و گفت: بی شک، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه سلامت، موجب اشتغال آفرینی، سهولت دسترسی مردم به خدمات با کیفیت و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

توسعه علمی رهاورد شهر بین المللی سلامت

وی همچنین راه‌اندازی این پروژه را علاوه بر توسعه خدمات سلامت محور، گامی در راستای توسعه علمی در این حوزه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شهر بین المللی سلامت شیراز نیز در این نشست به معرفی بخش‌های در حال ساخت و پیگیری این پروژه و آخرین وضعیت عمرانی آن پرداخت.

ساخت بزرگترین شهر سلامت غرب آسیا در شیراز؛ از حرف تا عمل در دولت سیزدهم
بزرگترین مرکز سلامت غرب آسیا

هادی منصوری با بیان اینکه این پروژه با مساحت نزدیک به هزار هکتار در هشت کیلومتری شیراز واقع شده است، گفت: این پروژه بزرگترین مرکز سلامت غرب آسیا محسوب شده و برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود.

او از جمله مزیت‌های ویژه شهر سلامت شیراز را ایجاد و تجمیع مراکز فوق تخصصی درمانی، ارایه خدمات درمانی، گردشگری، سلامت محور، مراقبتی، تفریحی، ورزشی و فرهنگی عنوان کرد.

منصوری در این نشست ضمن بیان توضیحاتی پیرامون آغاز عملیات اجرایی این طرح و فرآیند آغاز ساخت پروژه‌های عمرانی فاز یک طرح جامع شهر سلامت افزود: این طرح با کاربری در بخش‌های مسکونی، تجاری، درمانی، آموزشی، پژوهشی، ورزشی، رفاهی، تفریحی، گردشگری و تفرجگاهی پیش بینی شده است.

سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای احداث شهر بین‌المللی سلامت شیراز

عملیات اجرایی فاز یک شهر بین المللی سلامت شیراز در ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ با اعتباری افزون بر ۱۱ هزار میلیارد ریالی همزمان با نیمه شعبان آغاز شد.

براساس اظهارات مسئولان فارس وسعت فاز یک شهر بین المللی سلامت شیراز ۱۰۰ هکتار است و در مدت ۲۴ ماه توسط شرکت سد و عمران پارس گستر به بهره برداری خواهد رسید.

ایجاد رونق در ساخت این پروژه سلامت محور و تکمیل آن می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکل بیکاری را در فارس حل کرده و به توسعه پایدار، گردشگری و رونق اقتصادی این استان کمک شایانی کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۵۱۷۷۷۴۶، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین