پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵
بعد از انحرافات بوجود آمده در دو زمینه بدعت گذاری های مداح محور در عاشورا و تعارض بین رفتار واقعی گروهی از مداحان با رفتارهای دهه محرم شان،همچنین مدل بازی و مد بازار گروهی از جوانان در دهه محرم،نگاه های انتقادی به مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی آغاز گردید و درخواست های عمومی در بحث احیاگری دینی مطرح شد. از چند سال پیش نیز شاهد روضه خوانی و مداحی انتقادی و مطالبه گری در خصوص احیای هدف قیام حسینی هستیم که تا حدی رنگ و بوی سیاسی خصوصا در جامعه دارای فشار اقتصادی، گرفته است. آیت الله حسینی بوشهری برخی از این نوحه سرایی ها را دشمن شاد کن توصیف نموده و محمد ابطحی در توئیتی ،آن را واگشت به فلسفه عاشورا می داند. ورای این اختلاف عقیده، بنظر می رسد که به زودی تغییرات اجتماعی شدیدی را در این خصوص تجربه خواهیم کرد.

شعارسال: رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ثبات در دین و استقامت، تأمین کننده دنیا و آخرت است، گفت: صبر و استقامت در مسیر دینداری تکمیل کننده حلقه دین است و کسانی که ایمان، صبر و استقامت و ثبات قدم داشته باشند، بنابر آیات قرآن ترسی از آینده ندارند و نسبت به اعمال گذشته نگرانی نخواهند داشت.

حسینی بوشهری: برخی از نوحه‌سرایی های خاص، دشمن شاد کن می‌شوند+توئیت انتقادی محمد علی ابطحی

سید هاشم حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در شب عاشورای حسینی با اشاره به اهمیت استقامت و ثبات در دین، اظهار داشت: پاداش ثابت بودن در ایمان و اعتقاد، اجر اخروی است.

دبیر مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر فردی اعتقاد، گفتار استوار و ثبات در دین داشت، خداوند در دنیا و آخرت او را از هر انحرافی مصون می‌دارد و در عوض ظالمین و کسانی که ثبات در دین نداشتند را به حال خود رها می‌کند.

وی با بیان اینکه ثبات در دین و استقامت، تأمین کننده دنیا و آخرت است، گفت: صبر و استقامت در مسیر دینداری تکمیل کننده حلقه دین است و کسانی که ایمان، صبر و استقامت و ثبات قدم داشته باشند، بنابر آیات قرآن ترسی از آینده ندارند و نسبت به اعمال گذشته نگرانی نخواهند داشت.

حسینی بوشهری ابراز کرد: استقامت و پایداری اگر در زندگی راه پیدا کرد، انسان مسیرش را پیدا می‌کند و زندگی او پایدار خواهد بود.

وی با انتقاد از برخی مداحان در نوع مرثیه سرایی برای سیدالشهدا(ع) خاطرنشان کرد: برخی برای امام حسین(ع) نوحه سرایی می‌کنند، اما به گونه دیگری دشمن شاد کن می‌شوند، به سر و سینه هم می‌زنند اما در مسیری غیر از مسیر حسین بن علی(ع)، آنها در مسیری سینه زنی می‌کنند که رادیوها و رسانه‌های بیگانه حرف و شعارشان را بازتاب دهند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: آنهایی که سخت به دنیا طلبی و ریاست طلبی چسبیده‌اند، من نگران این افراد هم هستم که صحنه را خالی کنند، برخی‌ها وقتی به ریاست می‌رسند فکر می‌کنند خبری است و برای رسیدن به ریاست هر کاری که باشد می‌کنند.

حسینی بوشهری: برخی از نوحه‌سرایی های خاص، دشمن شاد کن می‌شوند+توئیت انتقادی محمد علی ابطحی

حسینی بوشهری با بیان اینکه در عاشورا موضوع ثبات در دین و استقامت دیده شد، خاطرنشان کرد: در شب عاشورا هم امام حسین(ع) به اصحابش فرمودند، هر کسی می‌خواهد برود و از تاریکی شب استفاده کند و برود، اینجا بود که اصحاب دو دسته شدند، عده‌ای ثابت قدم برای دفاع از دین کنار امام حسین(ع) ماندند و عده‌ای هم رفتند.

*محمد علی ابطحی: نوحه های اعتراضی، دشمن شاد کن نیست

فعال سیاسی اصلاح طلب در حساب توییتر خود نوشت: ‌نوحه های اعتراضی، دشمن شاد کن نیست، رفتار حسینی است.

هرکس از فلسقه عاشورا حرف می زند، نمی تواند نوحه غیر اعتراضی و سکولار بخواند.

ما این مهم را را ازمکتب ‎علی شریعتی و سیدعلی ‎خامنه ای و مرتضی ‎مطهری یاد گرفته ایم.

‎شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 8مرداد1402، کدخبر : 1795281، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین