پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
طبق پیش‌بینی‌ها بیش از چهار میلیون زائر را در مراسم اربعین امسال خواهیم داشت. طبق پیش بینی‌ها بیش از ۹۴ درصد زائران با انتخاب مسیر زمینی با استفاده از حمل و نقل عمومی یا وسائل نقلیه شخصی به سفر عتبات عالیات خواهند رفت.سردار هادیانفر بر ممنوعیت استفاده از اتوبوس‌های پاکستانی تاکید کرد و گفت: این اتوبوس‌ها به دلیل مغایرت شکل فرمان، عدم پیوستن به کنوانسیون‌های راهنمایی و رانندگی و فقدان برخورداری از بیمه بین‌المللی همچنین سطح ایمنی و استاندارد ممنوع است.

شعارسال: سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در جلسه هماهنگی طرح‌های ترافیکی ویژه اربعین ۱۴۰۲ گفت: بر اساس آنچه که پیش بینی شده بیش از ۴ میلیون زائر در مراسم اربعین داشته باشیم.

مخالفت پلیس با تردد اتوبوس‌های پاکستانی در ایام اربعین

وی افزود: ۹۴ درصد از زائرین ترددشان از مرز‌های زمینی است و بر اساس گزارشات و تجربه‌های گذشته با استفاده از خوردو شخصی یا ناوگان عمومی‌های عمومی خواهد بود.

وی افزود: ۲۶۰۰ کیلومتر اختصاص مرز‌های اربعین داریم که مرز مهران با بیشترین تردد در رتبه نخست و بعد شلمچه و چذابه و خسروی است.

هادیانفر گفت: آنچه در سال گذشته اتفاق افتاد بیش ۵۰ هزار زائر از خسروی عبور کردند که پیش بینی می‌شود این عدد ۲ برابر شود و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در مرز‌های شمال غرب باشماق و تمرچین را برای تردد زائرین خواهیم داشت که آمادگی‌ها در این مرز‌ها افزایش داده می‌شود.

هادیانفر افرود: بهتر است شهروندان بیشتر از ناوگان عمومی بهره‌مند شوند و کمتر از خودرو شخصی استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: سنوات گذشته اتوبوس‌هایی داشتیم از کشور افغانستان و پاکستان که تاکید کردیم دستگاه‌های مسئول پذیرای این عزیزان باشند و با اتوبوس داخلی این عزیزان تردد کنند.

وی در ادامه گفت: استفاده از اتوبوس‌های پاکستانی را به جهت موضوع گواهی نامه و سمت راست بودن فرمان و مساله بیمه با استفاده آن‌ها مخالفت کردیم و اگر استفاده شود حتماً شاهد حادثه خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: آنچه باید تاکید کنیم بحث گرما زدگی است که باید شرایطی را ایجاد کنیم که کمترین توقف و اعمال قانون داشته باشیم.

هادیانفر گفت: کسانی که از خودرو شخصی استفاده می‌کنند حتماً راننده مجرب و توانمند برای رانندگی چندین ساعت باشد و همچنین حتماً معاینه فنی‌ها انجام شود ناوگان‌های عمومی هم باید این مورد را رعایت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی اظهار داشت: بیشترین تصادفات متوجه خودروی‌های شخصی است باید با هماهنگی‌های لازم بتوانیم شاهد کمترین حوادث در این ایام باشیم.

وی افزود: تلاش برای استقرار دستگاه‌های امدادی در نقاط پر تصادفات است تا امداد رسانی سریع و به درستی انجام شود مسیر مهران به ایلام باید کاملاً ۴ بانده باشدو تعیین و تکلیف پارکینگ‌ها و ظرفیت‌های آن مشخص شود.

وی در پایان گفت: اتوبوس‌های درون شهری شرکت واحد یا همان اتوبوس‌های شهری اجازه تردد در جاده‌ها را ندارند و امیدوارم با تلاش دوستان و همکاران اربعین امسال کمترین حوادث و تصادفات اتفاق بیفتد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت الف، تاریخ انتشار: 18مرداد1402، کدخبر: 4020518046، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین