پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۳
همزمان با ششمین روز از هفته دولت، آیین رونمایی از سامانه پرتودهی «خودحفاظ گامای دوجداره با ظرفیت ۱۰۰ تن در روز » با حضور معاون رییس‌ جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در شهرستان بناب برگزار شد.

شعارسال: بر اساس سیاست‌های ابلاغی و نیز رسالت ذاتی سازمان انرژی اتمی، سالم‌سازی محصولات کشاورزی و مواد غذایی با هدف ارتقای سلامت و بهداشت جامعه در دستور کار این سازمان قرار گرفته است و به همین منظور شرکت توسعه کاربرد پرتو‌ها با تکیه بر دانش، توانایی و تجارب سودمند متخصصان خود در مجتمع پرتوفرآیند شمال غرب کشور (بناب) اقدام به طراحی و تولید سامانه پرتودهی «خودحفاظ گامای دوجداره با ظرفیت ۱۰۰ تن در روز» کرده است.

راه اندازی سامانه پرتودهی خودحفاظ گاما در بناب با ظرفیت اسمی ۱۰۰  تن در روز

این سامانه با بهره‌گیری از تجربیات و دانش فنی متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده و قادر است با پرتودهی محصولات فله‌ای نظیر غلات و حبوبات نسبت گندزدایی، کنترل جوانه‌زنی و کاهش آفات انباری محصولات اقدام کند.

با استفاده از این سامانه می‌توان نسبت به افزایش انبارمانی محصولات از طریق کاهش بارمیکروبی و نابودی میکروارگانیسم‌های آلوده و فسادزای مواد غذایی اقدام کرد.

محصولاتی نظیر گندم و جو، حبوباتی نظیر نخود، لپه، عدس، لوبیا و نیز برنج و خشکباری مانند گردو، پسته، بادام و فندق را می‌توان توسط سامانه «خودحفاظ گامای دوجداره» پرتودهی کرد.

علاوه بر محمد اسلامی معاون رییس جمهور، سیدپژمان شیرمردی، معاون سازمان و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتو‌ها و جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای و نیز مسوولان استانی و محلی در ائین رونمایی این خودحفاظ در مجتمع پرتوفرآیند شمال غرب کشور (بناب) حضور داشتند.

راه اندازی سامانه پرتودهی خودحفاظ گاما در بناب با ظرفیت اسمی ۱۰۰  تن در روز

نخستین سامانه پرتودهی قابل حمل گاما در مجتمع پژوهشی پرتو‌های شمالغرب کشور در بناب سال ۱۳۹۲ به بهره برداری رسید.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 7شهریور1402، کدخبر: 85214373، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین