پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۳۹۲۹۷۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان داشته است که پنج شنبه نهم آذر ۱۴۰۲، ایستگاه متروی پرند افتتاح می‌شود و در طرح توسعه مترو ۶ ایستگاه و ۲۹ کیلومتر را اجرایی کرده‌ایم. لازم به توضیح است که بررسی‌های اولیه احداث این خط مترو نشان می‌دهد که طول این خط ۵۰ کیلومتر بود که ۵ ایستگاه نیز برای آن پیش‌بینی و مقرر شده بود تا خط متروی پرند از خط یک مترو و از ایستگاه شاهد منشعب شود؛ اتفاقی که همه مسئولان در وهله اول از آن حمایت کردند؛ اما در عمل ۱۴ سال به طول انجامید و زمانی که به پیشرفت بیش از ۹۰ درصد عملیات ساختمانی رسید، در زمین این سازمان و آن سازمان پاسکاری شد.

شعارسال: محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان داشته است که پنج شنبه نهم آذر ۱۴۰۲، ایستگاه متروی پرند افتتاح می‌شود و در طرح توسعه مترو ۶ ایستگاه و ۲۹ کیلومتر را اجرایی کرده‌ایم. لازم به توضیح است که بررسی‌های اولیه احداث این خط مترو نشان می‌دهد که طول این خط ۵۰ کیلومتر بود که ۵ ایستگاه نیز برای آن پیش‌بینی و مقرر شده بود تا خط متروی پرند از خط یک مترو و از ایستگاه شاهد منشعب شود؛ اتفاقی که همه مسئولان در وهله اول از آن حمایت کردند؛ اما در عمل ۱۴ سال به طول انجامید و زمانی که به پیشرفت بیش از ۹۰ درصد عملیات ساختمانی رسید، در زمین این سازمان و آن سازمان پاسکاری شد.

وعده افتتاح مترو پرند برای پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲، بعد از ۱۴ سال تاخیر

وعده افتتاح مترو پرند برای پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲، بعد از ۱۴ سال تاخیر

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از متن:

پرند یکی از شهر‌های اقماری جدید تاسیس اطراف تهران و جزو شهرستان رباط کریم محسوب شده که طی سال‌های اخیر رشد جمعیت پرشتابی را تجربه کرده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۵ تعداد ساکنان آن به مرز ۷۰۰ هزار نفر برسد. این شهر در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران ـ ساوه و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی واقع شده و مسئولان استان تهران ۱۴ سال پیش تصمیم گرفتند تا هم برای کاهش حجم ورودی خودرو‌های شخصی به تهران و هم به منظور کاهش تصادفات در جاده تهران ـ ساوه خط متروی تهران را به پرند برسانند. براساس آمار‌های ترافیکی، روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر بین تهران و پرند تردد دارند که عمده این افراد از وسایل حمل و نقل شخصی برای طی این مسافت استفاده می‌کنند.

بررسی‌های اولیه احداث این خط مترو نشان می‌داد طول این خط ۵۰ کیلومتر خواهد بود که ۵ ایستگاه نیز برای آن پیش‌بینی و مقرر شد تا خط متروی پرند از خط یک مترو و از ایستگاه شاهد منشعب شود؛ اتفاقی که همه مسئولان در وهله اول از آن حمایت کردند؛ اما در عمل ۱۴ سال به طول انجامید و زمانی که به پیشرفت بیش از ۹۰ درصد عملیات ساختمانی رسید، در زمین این سازمان و آن سازمان پاسکاری شد. به‌طور دقیق‌تر مطالعات و بخشی از عملیات اجرایی پروژه خط مترو تهران - پرند در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز و سال ۱۳۹۱ کل پروژه به شهرداری تهران واگذار شد. بخشی از پروژه حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول ۴ کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مرداد ماه سال ۱۳۹۶ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. اما بخش نهایی این طرح که از ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند است باقی مانده بود که در روز پنج شنبه نهم آذر ماه ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود.

ایستگاه شهر پرند در واقع آخرین ایستگاه در توسعه جنوبی خط یک محسوب می‌شود که هدف اصلی آن دسترسی و اتصال شهر جدید پرند به شبکه سراسری متروی تهران و ارائه سرویس حمل‌و نقل به مسافران شهر جدید پرند و مناطق اطراف است که به‌جز حمل‌و نقل سریع، حذف اثرات زیست محیطی استفاده از سوخت فسیلی و صرفه‌جویی قابل ملاحظه در هزینه منابع ملی و وقت مسافران را در پی دارد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین