شعار سال: پروژههای حمل و نقل عمومی همواره از مطالبات مردم به خصوص در شهرها و شهرکهای اطراف پایتخت و کلان شهرها بوده است، این مطالبات از نگاه مردم این مناطق به قدری جدی، حیاتی و ضروری هستند که شعار ثابت نمایندگانی بود که از این طریق به مردم وعده میدادند و رأی میگرفتند. آیا هیچ میدانید که چند نامزد انتخاباتی و یا نماینده مجلس، از این وعده، رای حلال و حرام گرفته اند!
پرند در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی تهران بزرگ و در مسیر آزادراه تهران ساوه و در مجاورت فرودگاه بینالمللی امام خمینی با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر، یکی از شهرهای اقماری جدید کشور در اطراف کلان شهر تهران با ۷ فاز بوده و از زیر مجموعههای شهرستان رباطکریم محسوب میشود. اهمیت پرند با توجه به جهش قیمت مسکن در تهران، روز به روز بیشتر و بیشتر میشود.
پرند دارای خط مستقل راهآهن بوده و روزانه قطار شهری تا ایستگاه راهآهن تهران و بالعکس تردد مینماید و حدوداً ۱۳ سال است که زمزمههای احداث مترو در این شهرستان وجود دارد تا اینکه نهایتاً انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در تاریخ ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۹ در جلسه رفع موانع مترو پرند اعلام کرد که مترو پرند تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری میرسد. نامبرده مجددا در ۸ شهریور ۱۴۰۰ گفته بود با توجه به تفاهمنامه فی مابین شهرداری تهران و راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان و شرط جریمه دیر کرد در صورت عدم بهرهبرداری از مترو در تاریخ مقرر در هفته دولت سال آتی مترو پرند افتتاح خواهد شد؟ وعدههایی که باید برنامه ریزان و مدیران وقت را به دادگاه بکشاند.
علاوه بر پروژه متروی پرند، پروژه احداث مترو تهران به شهرستانهای قرچک، ورامین و پیشوا نیز از سال ۸۶ تاکنون و به مدت ۱۲ سال در حال اجرا است و با وجود مطالبه جمعیت یک میلیونی این سه شهرستان، متأسفانه علی رغم پیشرفت ۷۵ درصدی و پیگیریهای مستمر همچنان بلاتکلیف مانده است.
یادمان باشد که خانه پدر میخواهد و پروژههای عمرانی مدیر! (خداوند روح تمامی پدران زحمت کش ما را قرین رحمت کند).ای کاش مردم پرند میتوانستند با گرفتن چند وکیل، چند پرونده قضایی باز نموده و مدیران ناکارآمدی که از بیت المال حقوق ماهیانه گرفته و منابع بیت المال را باه واسطه اهمال صورت پذیرفته نابود کرده اند را به دادگاه میکشاندند.
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون