پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید از شهروندان تهرانی در مقابل خطرات ناشی از گسل‌ها و ناایمن بودن برخی ساختمان‌ها صیانت شود، گفت: وجود ساختمان‌های ناایمن همچون پلاسکو در تهران یکی از نگرانی‌های دولت است.
شعار سال: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح پنج‌شنبه در دیدار شهردار و معاونین شهرداری تهران ضمن قدردانی از عزمی که در این دوره شهرداری برای خدمت‌رسانی به مردم وجود دارد، گفت: سلامت فردی و اجتماعی در گرو شهر و جامعه سالم است و نقش شهر سالم در رشد افراد، خانواده، ارتباطات سالم و حتی اقتصاد مهم است.

وی ضمن ابراز ناخرسندی از وجود فقر، تبعیض و ناعدالتی در شهری مانند تهران، گفت: باید کاری کرد که تبعیض و ناعدالتی از جامعه بیرون رود و با تحقق عدالت اجتماعی شرایط برای نشاط اجتماعی مهیا شود.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه جامعه نیازمند آرامش و نشاط اجتماعی است، گفت: در شهری همانند تهران که شاهد لایه‌های ظاهری و پنهان زندگی مردم هستیم، باید ظاهر و باطن شهر براساس سبک زندگی سالم باشد تا شهروندان نشاط اجتماعی داشته باشند.

رئیسی با اشاره به از بین رفتن اصول معماری اسلامی و ایرانی در طراحی شهری شهر‌های بزرگ کشور، اظهار داشت: ما در معماری ایرانی – اسلامی اصول و مبانی بسیار خوبی داریم، اما متأسفانه سال‌هاست کمتر از این معماری استفاده می‌شود.

وی با اشاره به معماری اصیل شهرری، گفت: در این منطقه شاهد وجود حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و در کنار آن مدرسه و بازار هستیم و این نشان می‌دهد در معماری ایرانی – اسلامی به معنویت، خرید و تجارت، تفریح و نشاط اجتماعی در کنار هم توجه شده است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه فضای سبز برای ساختن روح و روان انسان‌ها اهمیت دارد، گفت: متأسفانه به دلیل اینکه جریان سودجویی در کشور برای انتفاع، مسکن را تبدیل به کالا کرده، شاهد نابسامانی و سوداگری در این حوزه هستیم و باید این وضع نابسامان تغییر پیدا کند.

رئیسی فعالیت شورا‌های محلی را مهم توصیف کرد و گفت: محله‌محوری، اهمیت دادن به نقش مردم و محور قرار دادن مسجد، مدرسه و خانواده در محله، به حل مشکلات اجتماعی کمک می‌کند و حتی با اداره محلات توسط مردم می‌توان در توزیع عادلانه اقتصادی و شناخت فقرا و ناهنجاری‌ها نیز تصمیمات درستی گرفت.

وی بر فعال کردن محلات و کارکرد‌های اجتماعی شورا‌های محلات تأکید کرد و بیان داشت: تعریفی از رابطه دولت با شهرداری در قوانین وجود دارد، اما این رابطه باید بازتعریف شود و ارتقا پیدا کند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه شهرداری تهران، نماد شهرداری‌های کشور است، خاطر نشان کرد: در زمینه خدمات شهری طرحی تدوین شود که تعریف صحیح و هماهنگی از وظایف دستگاه‌ها نسبت به شهرداری ارائه کند.

رئیسی درباره نقش هوشمندسازی خدمات در شهرداری تهران، گفت: هوشمندسازی و استفاده بهینه از خدمات الکترونیک می‌تواند در رفع مشکلات مردم به ویژه ترافیک کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه باید از شهروندان تهرانی در مقابل خطرات ناشی از گسل‌ها و ناایمن بودن برخی ساختمان‌ها صیانت شود، گفت: باید از طریق نظام مهندسی، نظارت بر ساخت و ساز‌های شهر تهران با دقت بیشتری صورت گیرد.

رئیس‌جمهور گفت: باید نظام مهندسی و شهرداری به وظایف قانونی خود در مورد ساخت و ساز‌ها عمل نماید. وجود ساختمان‌های ناایمن همچون پلاسکو در تهران یکی از نگرانی‌های دولت است و دولت آمادگی دارد برای رفع مشکلات مردم تهران، با شهرداری تهران به صورت حداکثری همکاری کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰، ۲۶۱۴۵۸۴، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین