پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۳۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱
یکی از مشکلات ملموس مترو تهران، ایجاد خطوط ضربدری در شهر (در کنار خطوط عمودی و افقی) می‌باشد. خط شش مترو عهده دار رفع این کاستی‌ها بوده و جنوب شرق تهران را به شمال غرب شهر، متصل می‌کند. خبر می‌رسد که در روز‌های باقی مانده تا پایان سال جاری ۳ ایستگاه مترو در خط ۶ به بهره‌برداری می‌رسد. در حال حاضر ۲۰ ایستگاه از این خط در حال بهره‌برداری است و سایر ایستگاه‌ها در حال ساخت است. عملیات اجرایی توسعه جنوبی این خط نیز تا حرم عبدالعظیم به طول حدود ۶ کیلومتر با ۴ ایستگاه در حال انجام است.

شعارسال: خط ۶ متروی تهران از ایستگاه دولت‌آباد در جنوب شرق تهران آغاز می‌شود و به ایستگاه شهدای کن در شمال غرب تهران می‌رسد؛ در حال حاضر ۲۰ ایستگاه از این خط در حال بهره‌برداری است و سایر ایستگاه‌ها در حال ساخت است.

آماده بهره برداری بودن سه ایستگاه جدید مترو در تهران در خط شش(دولت آباد در جنوب شرق - شهدای کن در شمال غرب تهران)

عملیات اجرایی توسعه جنوبی این خط نیز تا حرم عبدالعظیم به طول حدود ۶ کیلومتر با ۴ ایستگاه در حال انجام است.

۲ ایستگاه آیت‌الله کاشانی و شهدای کن در شمال خط ۶ و ایستگاه بهار شیراز در بخش میانی این خط تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

ورودی‌های دوم ایستگاه‌های شهرزیبا و شهران نیز که حدود ۴ ماه پیش به بهره‌برداری رسید نیز در آستانه تکمیل و بهره‌برداری قرار گرفته است که ورودی‌هایی که جریان تردد در ایستگاه‌های شهرزیبا و شهران را روان‌تر و همچنین ایمن‌تر از قبل خواهند کرد.

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

معرفی خط شش مترو تهران

خط ۶ مترو تهران (دولت آباد – امام حسین و خط شهید ستاری – دانشگاه تربیت مدرس) یکی از خطوط تازه تاسیس مترو تهران است. این خط درون شهری به طول ۳۸ کیلومتر (۱۶٫۵ کیلومتر فعال) با ۳۱ ایستگاه (۱۳ ایستگاه فعال) است.

این خط با رنگ صورتی بر روی نقشه مشخص شده است. این خط از دو نیمه شرقی و غربی تشکیل شده است.

آماده بهره برداری بودن سه ایستگاه جدید مترو در تهران در خط شش(دولت آباد در جنوب شرق - شهدای کن در شمال غرب تهران)

تعدادی از ایستگاه‌های خط شش مترو فعال نشده اند و کار‌های اجرایی آن‌ها به پایان نرسیده است. نیمه غربی این خط دارای ۶ ایستگاه است و نیمه شرقی آن به ۷ ایستگاه مجهز شده است.

مسافت نیمه شرقی خط ۶ معادل ۱۰ کیلومتر است که طی کردن آن ۱۸ دقیقه زمان نیاز دارد. مسافت نیمه غربی خط ۶ نیز معادل ۶.۵ کیلومتر است و برای پیمودن آن ۱۵ دقیقه زمان مورد نیاز است.

برخی از اقدامات اجرایی این خط هنوز تمام نشده و باقی مانده است و به اصلاحاتی نیاز دارد. به همین دلیل برنامه زمانی حرکت قطار‌ها در خط ۶ مترو تهران با سایر خطوط تفاوت دارد و تا اطلاع ثانوی به شکل زیر است.

در روز‌های غیر تعطیل ساعت کاری در ایستگاه‌های دولت آباد و امام حسین از ساعت ۶ صبح الی۲۲

خط ۶ مترو تهران از محله نفرآباد در جنوب تهران آغاز و با گذر از محدوده حرم حضرت عبدالعظیم به شهرک دولت‌آباد می‌رسد و سپس با گذر از خیابان ۱۷ شهریور به میدان‌های خراسان، شهدا و امام حسین رسیده و با تغییر مسیر به میدان‌های سپاه، هفت تیر و، ولی عصر می‌رسد و سپس با گذر از بزرگراه جلال آل احمد، وارد بلوار مرزداران شده و با گذر از خیابان‌های پیامبر و آیت‌الله کاشانی و کوهسار به شهرک او پی چی در شمال غرب تهران می‌رسد. طول کل مسیر خط ۶ مترو تهران ۳۲ کیلومتر به اضافه ۶ کیلومتر توسعه جنوبی که طول کل پروژه به ۳۸ کیلومتر می‌رسد که بلندترین خط مترو زیرزمینی خاورمیانه می‌گردد.

از ویژگی‌های این خط می‌توان به استفاده از سیستم‌های ویژه کاهش و کنترل ارتعاش در زمان بهره برداری خصوصا در نقاط حساس مانند بیمارستان شریعتی اشاره کرد.

از دیگر ویژگی‌های این خط می‌توان به برخورداری از بیشترین ایستگاه‌های تقاطعی با سایر خطوط مترو تهران با هفت ایستگاه تقاطعی و پوشش دو بخش باقی مانده شهر تهران در شمال غرب و جنوب شرق را اشاره نمود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 23بهمن1402، کدخبر: 3038389، www.tasnimnews.com/سایر منابع

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین