پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۳۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۵
نصرالله آبادیان شهردار منطقه ۷ شهر تهران در جلسه نظارت ستادی و ارزیابی عملکرد حوزه حمل و نقل و ترافیک این منطقه از گشایش دو گره بزرگ ترافیکی با احداث زیرگذر در میدان سپاه خبر داد و گفت: خیابان شهید مطهری از طریق تونل به بزرگراه امام علی (ع) متصل خواهد شد. وی مدعی شد که منطقه ۷ در سطح بزرگراهی دو گره بزرگ ترافیکی دارد که یکی، میدان سبلان است که عملیات اجرایی اصلاح هندسی را در آن شروع کرده‌ایم (شعار سال: بنا بر اطلاعات کاملا مستند، این ادعا کذب بوده و حداقل ۵ ماه است که صرفا با بستن دور میدان و ایجاد دو دور برگردان، قصد کنترل ترافیک وجود دارد) و دیگری، میدان سپاه است که مطالعات لازم برای احداث زیرگذر، انجام و پیمانکار آن تعیین شده است. از شهردار محترم منطقه هفت تقاضا داریم، اطلاعات درست به شهروندان ارایه نماید، در غیر این صورت توانمندی لازم برای اطلاع رسانی در خصوص کلیه کم کاری‌های شهرداری در منطقه تا حد کوچه به کوچه وجود دارد. در صورت نیاز به راست آزمایی، از محله دبستان (خیابان شهید کابلی) یا محله جلفا شروع می‌کنیم.

شعارسال: نصرالله آبادیان در جلسه نظارت ستادی و ارزیابی عملکرد حوزه حمل و نقل و ترافیک این منطقه با اعلام اینکه بازدید‌ها و نظارت‌های تخصصی، آثار و نتایج مطلوبی بر ارتقای کیفی پروژه‌ها و فعالیت‌های مناطق دارد، گفت: بر به‌کارگیری نیرو‌های متخصص، تأکید و تلاش داریم تا برای معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه افراد متخصص را جذب کنیم.

ادعای گشایش ۲ گره بزرگ ترافیکی در تهران با احداث زیرگذر میدان سپاه و اتصال خیابان شهید مطهری به بزرگراه امام علی(ع)

وی افزود: تطابق رشته تحصیلی و شغل مورد تصدی، معیار اصلی در ساختار استاندارد اداری است و اولویت ما، به پایان رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام در کنار انجام مطالعات لازم برای آغاز پروژه‌های جدید است.

شهردار منطقه ۷ شهر تهران اظهار کرد: منطقه ۷ در هسته مرکزی تهران به عنوان مقصد یا محل عبور و مرور انبوه شهروندان به همراه سه منطقه ۷، ۱۱ و ۱۲، لزوم توجه ویژه به این مناطق در تخصیص اعتبارات مربوط به نگهداشت تجهیزات ترافیکی را می‌طلبد و همان‌طور که اولویت اصلی شهرداری تهران، پروژه‌های ترافیکی است، شهرداری‌های مناطق نیز باید این پروژه‌ها را در اولویت قرار دهند و ما هم در منطقه ۷ با همین رویکرد پیش می‌رویم.

آبادیان تصریح کرد: منطقه ۷ در سطح بزرگراهی دو گره بزرگ ترافیکی دارد که یکی، میدان سبلان است که عملیات اجرایی اصلاح هندسی را در آن شروع کرده‌ایم و دیگری، میدان سپاه است که مطالعات لازم برای احداث زیرگذر، انجام و پیمانکار آن تعیین شده است، ضمن اینکه ضریب اِشغال معابر منطقه به ویژه در بافت فرسوده توسط خودرو‌ها بالاست.

احداث دو پارکینگ طبقاتی در خیابان‌های سمیه و شهید قنبرزاده

وی گفت: تامین زمین برای ساخت پارکینگ، نیازمند تلاش مضاعف است و ما با در پیش گرفتن رویکرد پارکینگ محله‌ای به منظور جبران کمبود فضای پارک در محلات گام بر می‌داریم و باید در هر یک از بلوک‌های شهری بتوانیم پارکینگ بسازیم و این امر زمانی محقق می‌شود که محل آن‌ها را در سند طرح تفصیلی تهران، نشانه‌گذاری و مشخص کرده باشیم.

آبادیان افزود: با تعیین و نشانه‌گذاری پارکینگ‌های محله‌ای در جریان بازنگری طرح تفصیلی، ظرفیت لازم قانونی برای ساخت پارکینگ‌های مورد نیاز در محلات فراهم خواهد شد و به این ترتیب، به اینکه برخی زمین‌ها به پارکینگ تبدیل شوند که از جانمایی و کارآیی مناسب برخوردار نباشند و با ایجاد مسائل و مشکلات مضاعف ترافیکی، خود به عامل افزایش ترافیک تبدیل شوند، خاتمه داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: کار ساخت پارکینگ‌های بزرگ در منطقه ۷ آغاز شده از جمله احداث پارکینگ ۱۴ طبقه‌ای را در خیابان سمیه با ظرفیت ۵۵۰ جای پارک در دستور کار داریم که دارای بازار میوه و تره‌بار، فروشگاه شهروند و سایر خدمات خواهد بود و سازمان حمل و نقل و ترافیک هم به آن منتقل خواهد شد و ساخت پارکینگ ۶ طبقه‌ای را نیز در خیابان شهید قنبرزاده با ظرفیت ۸۰۰ جای پارک شروع کرده‌ایم که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهردار منطقه ۷ شهر تهران تصریح کرد: پیاده‌روی در دنیا به عنوان یک مُد مهم حمل و نقلی شناخته می‌شود، ایجاد پیاده‌راه و گشتگاه در منطقه ۷ را با نگاه ترافیکی و مشورت با متخصصان حمل و نقل و ترافیک آغاز کرده و معابر مناسبی را به این منظور، در نظر گرفته و مطالعات لازم را انجام داده‌ایم و در صورت اختصاص اعتبارات لازم در خیابان‌های شهید عشق‌یار، بهار و شهید مدنی، پیاده‌راه باکیفیت ایجاد خواهیم کرد.

اجرای طرح TOD در محدوده ۱۴۰ هکتاری از خیابان شهید بهشتی

وی گفت: مطالعات لازم و ارائه نقشه‌های اجرایی طرح TOD را به عنوان پروژه‌ای علمی از طریق مجری‌ای که تخصص و نگاه ترافیکی دارد، با همراهی متخصصان معماری و شهرسازی در محدوده‌ای به وسعت ۱۴۰ هکتار در خیابان شهید بهشتی حد فاصل شریعتی تا شهید قنبرزاده و در دو فاز انجام داده‌ایم و در این محدوده یک پیاده‌راه استاندارد، ایجاد و دسترسی شهروندان به همه مُدهای حمل و نقلی را فراهم خواهیم کرد.

آبادیان افزود: برای راه‌اندازی بخش میانی خط ۶ مترو در منطقه ۷، موانع موجود رفع و اقدامات لازم انجام شده و با اتصال بخش شمالی و جنوبی این خط به یکدیگر، سرفاصله حرکت قطار‌های این خط به ۵ دقیقه کاهش یافت، ضمن اینکه ایستگاه بهار شیراز در اسفندماه افتتاح خواهد شد و عملیات اجرایی ایستگاه سرباز نیز که پارکینگی با ظرفیت ۷۰۰ جای پارک در مجاور آن پیش‌بینی شده، آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در خط ۳ مترو نیز دسترسی دوم ایستگاه سهروردی در دست احداث است که فروردین‌ماه سال آینده آماده خواهد شد و دسترسی دوم ایستگاه شهید قدوسی نیز جانمایی شده و به زودی عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد، ضمن اینکه فضای بلااستفاده ایستگاه شهید مدنی در خط ۲ به مجتمع ایستگاهی و تجاری تبدیل خواهد شد. شهردار منطقه ۷ در خاتمه خاطرنشان کرد: مطالعات فاز صفر طرح اتصال خیابان شهید مطهری به بزرگراه امام علی (ع) در قالب تونل در دست انجام است و برای برخی ایستگاه‌ها مانند ایستگاه شهید بهشتی سرپناه‌های مناسب شبیه ایستگاه میدان جهاد احداث خواهیم کرد.

برگزاری سمینار آموزش ترافیک با دعوت از استاد برجسته اتریشی

در ادامه جلسه، مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با تقدیر از شهردار منطقه ۷ و همکاران ایشان بابت اجرای پروژه‌های فرامنطقه‌ای ترافیکی همچون اصلاح هندسی میدان سبلان و احداث زیرگذر میدان سپاه که در آن منطقه در حال انجام است، گفت: پیشرو بودن منطقه ۷ در اجرای پروژه‌های بزرگ ترافیکی، حاصل نگاه و رویکرد علمی این منطقه است و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز وظیفه خود می‌داند که این منطقه را در انجام پروژه‌های کلان یاری کند.

مهدی گلشنی با اعلام اینکه پیشرفت دو سال اخیر منطقه ۷ در حوزه حمل و نقل و ترافیک ارزشمند است و این منطقه از نظر پیشرفت فیزیکی، رتبه دوم را در بین مناطق کسب کرده است، افزود: نگاه انسان‌محوری و پیاده‌مداری در تعریف و اجرای پروژه‌های ترافیکی از اهمیت و حایگاه ویژه‌ای برخوردار است و منطقه ۷ نیز در زمینه احداث پیاده‌راه، گشتگاه و توسعه پیاده‌راه‌ها و فضا‌های عمومی، طرح‌های مناسبی را در دستور کار دارد.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران در خاتمه با تأکید بر اهمیت و اولویت آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک، خاطرنشان کرد: سلسله دوره‌های آموزشی در مناطق در دست برگزاری است که بخشی از آن بر پیاده‌محوری و حمل و نقل عمومی و پاک متمرکز است، ضمن اینکه در نظر داریم در اسفندماه یک سمینار آموزشی یک‌روزه با حضور یک از استادان برجسته از اتریش که در زمینه حمل و نقل عمومی و انسان‌محور تخصص و تجربه ۴۰ ساله دارد، برگزار کنیم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 17بهمن1402، کدخبر: 3035349، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین