پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۳۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز/ سه شنبه/ با یک فوریت، با طرح ساماندهی میدان آزادی مخالفت و اعلام کردند که این موضوع نیاز به کار کارشناسی بیشتری دارد و زمان بَر است.

شعار سال: یکی از دستور جلساتی که در صحن علنی امروز شورای شهر تهران مطرح شد موضوع ساماندهی میدان آزادی پایتخت بود که پس از چند بار رفت و آمد بین کمیسیون فرهنگی و صحن شورا، این بار در قالب طرح یک فوریتی «الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات طرح ساماندهی و توسعه فرهنگی میدان آزادی» مورد بررسی قرار گرفت.
 
در واقع این طرح به منظور توسعه سرانه فرهنگی و گردشگری شهر تدوین شده و در قالب آن، شهرداری نسبت به مطالعه تبدیل این محدوده به یک میدانگاه شهری و مقصدی مختص فعالیت های فرهنگی، هنری، گفتمانی و گردشگری ظرف سه ماه ملزم شده است.
 
از سوی دیگر، احداث زیرگذر، پارکینگ طبقاتی و امکان سنجی دسترسی مترو هم از دیگر اهداف این طرح عنوان شد و در نهایت امروز در قالب طرحی یک فوریتی به صحن آمد.
 
علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران یک فوریت بررسی این طرح را از آن جهت ضروری دانستو گفت: طرح ساماندهی میدان آزادی در شورای پنجم با تغییراتی روبرو شد و امروز مرز غربی پایتخت تبدیل به محیط بی دفاع شهری شده است.
 
این عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران همچنین خواستار تبدیل میدان آزادی به محیط فرهنگی برای حل مشکلات این میدان شد.
 
نادعلی گفت: میدان آزادی قبل از انقلاب بنا شد و تعاریف کاربری آن، تحت تاثیر فضای انقلاب اسلامی تغییر کرد و به نماد آزادی خواهی تبدیل شد.
 
نادعلی گفت: مجموعه میدان و برج آزادی نظام بهره برداری پیچیده ای دارد چراکه تحت مدیریت بنیاد رودکی و ارشاد، بنای آن میراثی و متعلق به وزارت میراث فرهنگی و محوطه میدان هم به شهرداری متعلق است.
 
وی یادآور شد: از این رو بسیاری از ابنیه آن رها و تبدیل به نقاط بی دفاع شهری شده است و ساماندهی میدان آزادی مطرح شده تا در شورا بررسی و از این حالت رها شود.
 
ناصر امانی نخستین عضو مخالف این طرح، خواستار افزایش زمان بررسی طرح ساماندهی میدان آزادی شد.
 
حبیب کاشانی نیز دیگر عضو شورا نیز خواستار برگزاری جلسات مشترک با دستگاههای درگیر در این موضوع شد و گفت: امکان انجام یک هفته ای مطالعات برای ساماندهی میدان آزادی وجود ندارد.
 
از سوی دیگر مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم با اشاره به اینکه چندبار برای ساماندهی میدان آزادی طرح تعیین شده و هیچ کدام به نتیجه نرسیده است، با یک فوریت این طرح مخالفت کرد و گفت: مدیریت میدان حتی میان مناطق شهرداری هم مشترک است و باید این مساله را هم حل کرد.
 
در نهایت طرح ساماندهی الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات طرح ساماندهی و توسعه فرهنگی میدان آزادی برای بررسی بیشتر از دستور خارج شد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار:  30 آذر  1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84584925

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
0
0
یکی از نمادهای شهر تهران فعلا نیاز به ساماندهی ندارد!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین