پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰
مهسا پور رحمتی و محمد رحیمی دو شمشیرباز اسلحه اپه ایران به جمع ورزشکاران مهاجر اضافه شده و از ایران مهاجرت کردند. رحمتی و همسرش که جزو مدال‌ آوران شمشیربازی ایران بودند، قصد ادامه فعالیت خود در کانادا را دارند که مهسا پور رحمتی ایران را به مقصد این کشور ترک‌ کرده و رحیمی نیز در ماه‌های آینده به او ملحق خواهد شد.

شعارسال: متاسفانه بدلیل فشار‌های اقتصادی و کم توجهی به تامین اقتصادی ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانی (بجز فوتبال و چند رشته خاص دیگر)، همچنین آنچیزی که بعضا اعمال سلیقه شخصی و تبعیض فدراسیون‌ها در انتخاب اعضای تیم برای مسابقات و رویداد‌های برون مرزی قلمداد می‌شود، شاهد افزایش نارضایتی‌های منجر به تشدید مهاجرت ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانی کشور هستیم. بحث کمبود امکانات ورزش حرفه‌ای و قهرمانی نیز مطرح بوده که در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

مهاجرت مهسا پور رحمتی و محمد رحیمی، زوج شمشیرباز ایران به کانادا

خبر می‌رسد که مهسا پور رحمتی و محمد رحیمی دو شمشیرباز اسلحه اپه ایران به جمع ورزشکاران مهاجر اضافه شده و از ایران مهاجرت کردند. رحمتی و همسرش که جزو مدال آوران شمشیربازی ایران بودند، قصد ادامه فعالیت خود در کانادا را دارند که مهسا پور رحمتی ایران را به مقصد این کشور ترک کرده و رحیمی نیز در ماه‌های آینده به او ملحق خواهد شد

اطلاعات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر»

مهساالسادات پوررحمتی خلجان معروف به مهسا پوررحمتی (زاده ۱۱ فروردین ۱۳۷۱ در تبریز) عضو تیم ملی شمشیربازی ایران در اسلحه اپه است. پوررحمتی در سال ۱۳۸۴ شمشیربازی را در شهر تبریز آغاز کرد. او در سال ۱۳۸۶ به عضویت تیم ملی ایران درآمد و اولین مدال انفرادی آسیایی در تاریخ شمشیربازی زنان ایران در اسلحه اپه را به‌دست‌آورد. مهسا پوررحمتی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی بوده و از دانشجویان دکتری این رشته‌است.

مهسا پوررحمتی در ۲۱ سالگی و در اولین حضورش در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ساله‌های آسیا، توانست اولین مدال شمشیربازی زنان ایران در بخش انفرادی را بعد از انقلاب اسلامی توانست از آن خود کند. پوررحمتی در شرایطی که شمشیربازی زنان ایران در بخش انفرادی نتوانسته بود در رده بزرگسالان و امید‌های آسیا مدال‌آور باشد، در رقابت‌های شمشیربازی زیر ۲۳ساله‌های (امید) آسیا ۲۰۱۳ به میزبانی کشور کویت توانست مدال برنز را از آن خود کند.

رقابت‌های شمشیر بازی قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ در تایلند در حالی به پایان رسید که تیم ایران در بخش اپه تیمی توانست برای نخستین‌بار در حضور قدرت‌های آسیایی و جهانی به جمع ۸ تیم برتر برسد. مهسا پوررحمتی که در این تاریخ‌سازی نقش پررنگی داشت، بعد از موفقیت به‌دست آمده در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: «در دوره‌های گذشته بهترین رتبه ما تیم ۱۳ یا ۱۴ آسیا بود، اما امسال با ۴ ماه تمرین متوالی، توانستیم استرالیا را شکست دهیم. ۲ شمشیرباز استرالیا در جمع ۱۶ نفر برتر حضور داشتند و امتیازشان از ما بالاتر بود، اما به لطف خدا این تیم را حذف کردیم و به جمع ۸ تیم برتر آسیا رسیدیم».

دستاورد‌ها
مسابقات جوانان قهرمانی آسیا
مدال برنز تیمی جوانان مسابقات قهرمانی آسیا (تایلند ۲۰۱۱)
مدال برنز تیمی جوانان مسابقات قهرمانی آسیا (اندونزی ۲۰۱۲)
مدال برنز انفرادی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا (کویت ۲۰۱۳)
مدال برنز تیمی جوانان مسابقات قهرمانی آسیا (کویت ۲۰۱۳)
مسابقات باشگاه‌های آسیا
مدال طلای انفرادی مسابقات باشگاه‌های آسیا (تایلند ۲۰۱۵)
مدال طلای تیمی مسابقات باشگاه‌های آسیا (تایلند ۲۰۱۵)
مدال نقره انفرادی مسابقات باشگاه‌های آسیا (تایلند ۲۰۱۶)
مدال برنز تیمی مسابقات باشگاه‌های آسیا (تایلند ۲۰۱۶)
مدال برنز تیمی مسابقات باشگاه‌های آسیا (مالزی ۲۰۱۷)
مسابقات بین‌المللی
مدال نقره انفرادی مسابقات بین‌المللی آزاد (ایران ۲۰۰۹)
مدال برنز انفرادی مسابقات بین‌المللی آزاد (گرجستان ۲۰۱۰)
مدال برنز انفرادی مسابقات بین‌المللی آزاد (قزاقستان ۲۰۱۱)
مدال برنز تیمی مسابقات بین‌المللی آزاد (قزاقستان ۲۰۱۱)
مدال نقره انفرادی مسابقات بین‌المللی آزاد (تایلند ۲۰۱۷)
مدال طلای تیمی مسابقات بین‌المللی آزاد (تایلند ۲۰۱۷)
مدال نقره بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۲۱

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین