پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
کتابی با امضای «جاناتان سوییفت» نویسنده «سفرهای گالیور» و دست‌نوشته‌ای از «شیموس هینی» به همراه بیش از ۸۰۰ اثر دیگر در ایرلند به حراج گذاشته می‌شود.

شعارسال: «بلفاست تلگراف» نوشت: گنجینه‌ای از دست‌نوشته‌ها، نسخه‌های اولیه، ‌یادگاری‌ها،‌ شعرهای امضاشده و وسایل نویسندگان مشهور در ماه آینده میلادی در دوبلین ایرلند چوب حراج می‌خورد.

در این مجموعه کتابی از کتابخانه‌ «جاناتان سوییفت» شاعر، هجونویس و مقاله‌نویس ایرلندی ـ انگلیسی که نام او در ابتدای آن نوشته شده، عرضه می‌شود. ارزش این اثر که با مرکب به نام «جان: سوییفت» امضا شده، بین ۱۰ تا ۱۵ هزار یورو تخمین زده شده است.

شعر امضاشده «شیموس هینی»

یکی دیگر از مهم‌ترین اشیاء این حراجی، نسخه دست‌نویسی از شعر «صندلی آرزو»ی «شیموس هینی» شاعر برنده نوبل، است که پیش‌بینی شده بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو خریداری شود. «شیموس هینی» نمایشنامه‌نویس‌، مترجم و سخنران ایرلندی که بیش‌تر به خاطر شعرهای پست‌مدرن در دنیا شهرت داشت‌، طی سال‌های پربار عمرش مهم‌ترین جایزه‌های ادبی دنیا همچون نوبل‌ ادبیات، «پن»، جایزه شعر «فوروارد»، جایزه شعر «گریفین» و جایزه «تی. اس. الیوت» را به خود اختصاص داد.

«باز هم وینی پو»

این حراجی به مناسبت کریسمس و روز ۱۳ دسامبر در هتل «گرشام» شهر دوبلین برگزار می‌شود و برای علاقه‌مندان به ادبیات کودک هم جذاب خواهد بود؛ یکی از اولین نسخه‌های رمان «تام سایر» مارک تواین که قدمت آن به سال ۱۸۹۴ برمی‌گردد و نسخه اول «باز هم وینی پو» (۱۹۲۸) با نام اصلی «The house at pooh corner» نیز در این حراجی به فروش گذاشته می‌شود. کتاب «پو» یکی از داستان‌های مجموعه کودکانه و معروفی است که «ای.ای. میلن» به نگارش درآورده است.

«آلیس آن‌سوی آیینه»

از دیگر آثار این حراجی می‌توان به یکی از اولین نسخه‌های «آلیس آن‌سوی آیینه» به قلم «لوییس کرول» اشاره کرد که بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ یورو ارزش‌گذاری شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 13 آذر 1395، کدمطلب: 95091306641 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین