پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۱۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از قرارگیری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه هنر در بورس کشور خبر داد.

شعارسال: علی جنتی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک انجمن‌های فرهنگی هنری خراسان رضوی در سالن اجتماعات استانداری این استان اظهار داشت: مهمترین مشکل جامعه ما نبود بودجه و تکیه بر بودجه دولتی است؛ بنابراین در ارتقای اقتصاد فرهنگ و هنر و رفع مشکلات مالی جلساتی با بخش‌های خصوصی و بانک‌ها برگزار شده است.

وی با اشاره اینکه ارائه امکانات و ارتقاء خدمات به حوزه فرهنگ و هنر استان‌ها به ویژه خراسان رضوی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تأکید کرد: تفویض اختیار به مدیران استانی در حوزه تصمیماتی که در حوزه فرهنگ و هنر در پایتخت گرفته می‌شد و از جمله اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در خراسان رضوی استعدادهای علمی، فرهنگی و هنری قابل توجهی وجود دارد یادآور شد: قرار است در حوزه سینمایی و صدور مجوز آثار سینمایی به استان‌ها تفویض اختیار شود چرا که در تهران هم تمام تلاش این بوده که فرایند صدور مجوز به حداقل برسد.

جنتی با تاکید بر اینکه صدور مجوز نشریات و تاسیس مراکز فرهنگی در دو سال اخیر در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به حداقل رسیده است، اضافه کرد: فرایند انتشار کتاب کمتر از 25 روز طول می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه در جلسات مختلف با سایر دستگاه‌ها درخواست شده که حداقل 20 درصد اعتبارات فرهنگی هنری آنها به فرهنگ و ارشاد اختصاص داده شود، بیان کرد: در این راستا تفاهمنامه‌های مختلفی با دستگاه‌های مختلف امضا شده است تا استانها علاوه بر دریافت بودجه استانی، بخشی از اعتبارات ملی را هم دریافت کنند تا این بودجه‌ها به صورت عادلانه در سطح کشور توزیع شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تحقق یافتن عدالت فرهنگی در جامعه افزود: خوشبختانه در دو سال اخیر نشاط خوبی در سینماها دیده می‌شود به طوری که ساخت پردیس سینماها در تهران و مراکز استانها سبب شده تنها در سه ماهه نخست امسال بیش از 60 میلیارد تومان اکران فیلم‌های سینمایی فروش داشته باشد.

جنتی با اشاره به اینکه امسال 8 میلیون نفر از مردم به سینما رفته‌اند، اضافه کرد: در سال گذشته فروش سینماها 52 میلیارد تومان گزارش شده بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه میزان طلاق در جامعه افزایش یافته است، گفت: وظیفه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر این است که زمینه‌های تحکیم خانواده را از طریق هنر فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه تحکیم بنیان خانواده تنها وظیفه اصحاب فرهنگ و هنر نیست، یادآور شد: تمام دستگاه‌ها بخصوص دستگاه‌های قانونگذار باید در این عرصه فعالیت‌های بیشتری انجام دهند.

جنتی با اشاره به اینکه خوشبختانه خراسان رضوی پیشنهاداتی را برای کاهش میزان طلاق در این استان به وزارت ارشاد ارائه داده است، اضافه کرد: لازم است تجربه این استان در این راستا به کل کشور گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه توجه به کیفیت محتوایی نشریات وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بیان کرد: اگر بخش صنعتی انتشارات به سازمان صنعت و معدن واگذار شود، زمان انتشارات نشریات کاهش می‌یابد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 23 مرداد 1395، کدمطلب: 13950523000380 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین