پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۸۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروز شاهد شکل‌گیری سرمایه اجتماعی چشمگیر در حوزه فعالان محیط زیست هستیم که نمونه رشد چشمگیر تشکل‌ها در بوشهر نمادی از سرمایه اجتماعی این استان است.

شعار سال:

معصومه ابتکار در نشست با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست و فعالان اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: برنامه کلیدی روحانی، فراهم کردن فضا و شرایط اجتماعی، فرهنگی، حقوقی، سیاسی برای مشارکت و حضور موثر مردم در تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری و فعالیت‌های کشور در نقد و رصد عملکردها بوده است.

وی با اشاره به حضور جریان موثر و چشمگیر سازمان‌های مردم نهاد در زمینه‌های مختلف به ویژه محیط زیست گفت: امروز شاهد شکل گیری سرمایه اجتماعی چشمگیر در حوزه فعالان محیط زیست هستیم که نمونه رشد چشمگیر تشکل‌ها در بوشهر نمادی از سرمایه اجتماعی این استان است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: آیین‌نامه‌هایی که دولت برای تشکل‌ها به تصویب رسانده نشان از شکل‌گیری جریان ریشه‌دار در سطح جامعه است.

ابتکار خاطرنشان کرد: جریان اجتماعی محیط زیست در کشور آنقدر مهم شده که بسیاری از فعالان هنری، ورزشی و دانشگاهیان و بانوان از مسائل محیط زیست غافل نیستند و این نشان‌دهنده جنبش اجتماعی موثر برای حفاظت از محیط زیست است که در کشور شکل گرفته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به لایحه هوای پاک گفت: شور دوم لایحه هوای پاک با حمایت رئیس مجلس به پایان رساندیم تا لایحه‌ای قوی و کارآمد در مجلس به تصویب برسد، اما پشتوانه ین اقدامات حضور مردم در اشکال مختلف و تشکل‌ها و بخش خصوصی است.

وی با اشاره به حضور مسئولان بخش خصوصی در حمایت از بخش خصوصی گفت: با وجود مشکلات موجود در عرصه‌های مختلف وجود سرمایه اجتماعی پرتوان و سرشار از تعهد بسیار امید بخش است و دولت در این زمینه تصویب حضور سازمان‌های مردم نهاد در کارگروه محیط زیست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها را فراهم کرده است.

ابتکار با بیان اینکه شکل گیری برنامه ششم توسعه با حضور سازمان‌های مردم نهاد انجام شده است، بیان کرد: استان بوشهر از سرمایه‌های اجتماعی ارزشمندی از نظر تنوع و تحصیلات دانشگاهی برخوردار است و در زمینه جلب مشارکت مردم کارهای خوبی در استان بوشهر انجام شده و باید استمرار یابد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: معرفی گونه‌های رو به انقراض حیات وحش توسط ورزشکاران را شاهد هستیم ضمن اینکه امسال یا اوائل سال آینده جشنواره فیلم سبز و جشنواره موسیقی سبز را برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هنر از زمینه‌های بسیار مهم فعالیت‌های ما بوده و خواهد بود، مشارکت مردم و جوامع محلی و روستاییان را در مدیریت حیات وحش را ضروری می‌دانیم.

ابتکار با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار جشنواره نمونه فعالیت‌های موفق سازمان‌های مردم نهاد برگزار کردیم، بیان داشت: فضای کنونی کشور فضای آرامش و امنیت است و فضا امنیتی نیست و فضا برای نقد فضای باز است و مسئولان هم تلاش دارند صدا و مطالبات مردم را بشنوند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار 17 آذر 1395، کد مطلب:435577 : www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
میری
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
0
0
این که سرمایه اجتماعی شکل گرفته است درست است. اما مربوط به عملکرد و حمایت های جضرتعالی نبوده و نیست. لذا بیهوده یک پتانسیل تخصصی را مصادره به مطلوب نفرمایید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
0
0
تخصص این کار رو داری یا تعهد و تجربه شو. فقط دنبال مقام بودی و هستی.
اینا نظر من در خصوص شماست خانم ابتکار. می خواد خوشت بیاد یا نیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین