پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۰۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه جدی به تدوین سند آمایش سرزمین در استان سمنان گفت: فقدان سند آمایش سرزمین در کشور مانعی برای تحقق عدالت است.

شعار سال : علیرضا خسروی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه استاندار سمنان که با حضور معاون و قائم‌مقام وزیر کشور در امور سیاسی در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: اینکه امروز همه در کشور به دنبال عدالت هستند؛ به سبب نبود سند آمایش سرزمین است.



وی با اشاره به اهمیت توجه جدی استاندار جدید سمنان به تدوین سند آمایش سرزمین این استان گفت: امروز باید تدوین سند آمایش سرزمین استان سمنان با لحاظ مزیت‌های نسبی این استان، امری ضروری است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نخستین و مهم‌ترین مشکل مردم استان سمنان، مشکل آب است خاطرنشان کرد: امروز کاهش شدید منابع آبی، برای مردم استان سمنان، مشکلی اساسی است.

خسروی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان و فلات مرکزی ایران را گامی بسیار مهم و اساسی در راستای تأمین پایدار منابع آبی مرکز کشور عنوان و بیان کرد: انتقال آب دریای خزر می‌تواند مشکلات 13 استان سمنان را رفع کند.

وی با اشاره به تلاش‌های استاندار سابق سمنان برای انتقال آب دریای خزر به این استان، این تلاش‌ها را بسیار مناسب و ستودنی خواند و افزود: تشکیل بنیاد آب استان سمنان از دستاوردهای تلاش‌های استاندر سابق سمنان در این زمینه بود که استاندار جدید نیز باید در این زمینه که خواسته به حق همه مردم و مجمع نمایندگان استان سمنان است؛ تلاش کند.

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان با اشاره به اینکه ارتقای راه‌های این استان، دومین خواسته مهم مردم استان سمنان از مسئولان است عنوان کرد: 1.5 کشته در روز بر اثر تصادفات جاده‌ای در استان سمنان، آمار بسیار بالایی است و از این رو، آزادراه حرم تا حرم به عنوان مهم‌ترین پروژه حوزه راه و ترابری این استان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

خسروی با اشاره به لزوم حمایت از تولید به عنوان یکی دیگر از مطالبات مردم استان سمنان از استاندار جدید این استان گفت: توجه به منابع طبیعی و محیط زیست بسیار مهم و ضروری است؛ اما نباید این توجه به ضربه زدن به تولید و صنعت کشور بینجامد.

وی با تأکید بر لزوم تکمیل و به کارگیری ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان سمنان بیان کرد: تنها با حمایت جدی از تولید است که می‌توان به تحقق اقتصاد مقاومتی رسید.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره لزوم حمایت از کشاورزان، عشایر و دامداران استان سمنان تصریح کرد: استان سمنان استانی تولید کننده بوده و با وجود مصرف تنها 700 هزار تن محصولات دامی، بیش از یک میلیون و 200 هزار تن تولیدات این محصولات را در سال دارد که مابقی این تولیدات به هشت استان هم‌جوار آن صادر می‌شود.

خسروی خاطرنشان کرد: بر این اساس، نماینده جدید عالی دولت در استان سمنان می‌تواند با توجه و نگاهی ویژه، مشکلات عشایر این استان را نیز حل کند.

وی با اشاره به وحدت مثال‌زدنی موجود در استان سمنان با وجود تکثر فرهنگ‌ها، آداب، رسوم، سنن و گویش‌های آن عنوان کرد: باید از این ظرفیت استفاده بیشتری شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیروی از مقام معظم رهبری و ولایت باید در عمل ثابت شود، نه در گفتار تصریح کرد: اگر «عکس» مقام معظم رهبری را در اتاق‌هایمان نصب می‌کنیم؛ نباید «عکس» مقام معظم رهبری عمل کنیم و ولایتمداری ما باید در عمل به اثبات برسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ نشر خبر : 1 آذر 1394 کد خبر : 924214 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین