پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نقد خالصانه و تذکر به حاکمان اسلامی و مسئولان، از منظر تعالیم پیامبر یک ضرورت است.

شعارسال: علی لاریجانی که در جمع مردم شهر علی‌آباد کتول سخن می‌گفت، اظهار کرد: میدان برای عبادت فراهم است و اگر همه کارها با نیت خالص و برای رضای خدا باشد، نوعی عبادت است و پیامبر در حجه‌الوداع یکی از توصیه‌های جدی‌شان بر این موضوع بود.

وی افزود: نقد مسئولان و حاکمان اسلامی و ضرورت شنیدن سخن مردم و حضور در بین مردم برای گسترش همدلی و همراهی و شنیدن صدای آنها برای اداره کشور نیز از این رو در مکتب اسلامی و پیامبر توصیه شده است و از همین جهت است که در دین مکرم اسلام عبادات جمعی نظیر نماز جماعت بسیار بزرگ شمرده می‌شود.

رییس قوه مقننه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی و نامتعارف گفت: نفس این اتفاق ظلم به نظام بود و این اتفاق باعث سوء ظن به همه مسئولان شد. در حالی که ما در کشور حدود 95 هزار مدیر داریم، وقتی عده‌ای این گونه عمل می‌کنند، علامت سوال راجع به همه مسئولان ایجاد می‌شود و به اعتماد عمومی لطمه می‌خورد.

وی افزود: بعد از این اتفاق دیوان محاسبات مسئول این موضوع شد که همه حقوق‌های مسئولان در همه رده‌ها اعم از سپاه و ا رتش و ستاد کل و قوای سه گانه و حتی واحدهای زیر نظر رهبری را مورد نظر قرار دهد و مشخص شد که حدود 400 نفر از میان 95 هزار مدیر، حقوق نامتعارف گرفتند و برخی نیز وام‌های گزاف دریافت کرده‌اند. لذا مقرر شد همه این افراد مبالغ دریافتی را بازگردانند اما از این میان 4 نفر این کار را نکردند. اگر مدیرانی بودند که این دریافتی‌ها را پس نداده‌اند به دادگاه معرفی شوند و این کار مهمی در برخورد با این موضوع بود و در مجلس نیز برای جلوگیری از تکرار این اتفاق، طرحی مورد بررسی قرار گرفت و حدود و چارچوب دریافتی مشخص شود.

وی تصریح کرد: در چارچوب برنامه ششم توسعه نیز موضوع قرار دادن حدود برای حقوق‌ها مشخص شده و لازم است همه نسبت به این موضوع حساس باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرار دادن منابعی برای حل مشکلات پیمانکاران و بازپرداخت بدهی دولت گفت: ما منابعی در اختیار دولت قراردادیم تا به بخشی از مشکلاتی که به آن‌ها اشاره شد نظیر رفع مشکلات کشاورزان، بازنشستگان و بخش درمان اختصاص یابد و این موجب ایجاد رونق در کشور خواهد شد.

لاریجانی افزود: همچنین قانونی از تصویب مجلس گذشت که وام‌های پایین مردم که مختص طبقات کم درآمد بود با بخشودگی‌هایی جرایم همراه باشد و این قانون نیز ابلاغ شده است و باید مسئولان به آن رسیدگی کنند تا هرچه سریع‌تر شکل اجرایی به خود گیرد. همچنین در کنار این اقدامات، برای حل مسائل و مشکلات آبی و سرمایه‌گذاری در بهینه‌سازی مصرف و همچنین توسعه متوازن روستایی و توجه به روستاهای کمتر برخوردار، نیز برنامه‌های جدی‌ای در حال بررسی و تدوین است که البته محدودیت‌های مالی در کشور وجود دارد. اما همه تلاش در مسیر رفع این مشکلات انجام خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 25 آذر 1395، کدمطلب: 95092515955 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین