پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
حجت الاسلام و المسلمین خداداده با اشاره به اینکه نگاه اسلام نگاه به کرامت انسانی است، گفت: در دهه اخیر یکی از پرفروش ترین کتاب های آمریکا ترجمه انگلیسی قرآن کریم بوده است.

شعار سال:


حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده کارشناس علوم دینی با اشاره به لزوم وحدت بین شیعیان و اهل سنت در هفته وحدت، گفت: دیدگاه های پیامبر اسلام در گسترش دین اسلام در نقاط مختلف جهان بازتاب های مختلفی را بر جای گذاشته که در این میان می توان به برخی از آن ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه یوری اونری، روزنامه نگار اسراییلی و عضو سابق کنست در فلسطین اشغالی گفته است: اسپانیای مسلمان، بهشتی برای یهودیان بود و هرگز هولوکاستی برای یهودیان در جهان اسلام اتفاق نیفتاده است؛ حتی قتل عام ها هم به شدت نادر بوده است. (حضرت) محمد فرمان داد که با اهل کتاب (یهودیان و مسیحیان) با مدارا رفتار شود. مسلمانان هرگز دین خود را به زور بر یهودیان و مسیحیان تحمیل نکردند. تقریبا تمام یهودیان اخراج شده از اسپانیای کاتولیک در کشورهای مسلمان ساکن شدند و رشد کردند.

این کارشناس علوم قرآنی توضیح داد: این دیدگاه منصفانه یک یهودی به اسلام و سخن حقی است که از زبان یک غیر مسلمان شنیده می شود. روند رو به گسترش جمعیت مسلمان در صده های اخیر و اقبالی که در نوع بشر برای شناخت اسلام به وجود آمده دشمنی های معاندان و طراحی های آن ها را نیز پیچیده تر کرده است. با این وجود پیشرفت انسان و به وجود آمدن ابزارهای جدید علوم ارتباطی باعث شده تا مطالعه متون اسلامی از جمله قران و احادیث، قلب و وجدان آگاه هر خواننده ای را به این اطمینان برساند که اسلام چیزی جز محبت و مهربانی و آرامش نیست. و این دین جهانی، به سعادت بشر می اندیشد و همانند برخی از ادیان آسمانی که دچار تحریف شده اند نگاه تبعیض آمیز به یک قوم یا یک قبیله به عنوان قوم برتر ندارد. نگاه اسلام نگاه به کرامت انسانی است.

وی همچنین تصریح کرد: دشمن برای اینکه بتواند جلوی چنین تفکری را بگیرد سعی در تخریب وجهه اسلام دارد و برای همین منظور با تمام امکانات رسانه ای و ارتباطی خود اسلام هراسی را در جامعه جهانی تبلیع می کند. با این وجود اگر برای مسلمانان سیره پیامبر در تبلیغ اسلام، چراغ راهشان باشد، چهره نورانی اسلام بهتر و زیباتر در نظر کسانی خواهد بود که درصدد شناخت اسلام عزیز هستند. جالب است بدانیم که هم اکنون دنیا تشنه اسلام است. در دهه اخیر یکی از پرفروش ترین کتاب های آمریکا ترجمه انگلیسی قرآن کریم بوده است.

این نویسنده کتاب های دینی همچنین اظهار کرد: "هنری کيسينجر" در سال 1990 در یکی از مقالات خود در مورد اسلام‏ نوشته بود: در ده سال آينده افزايش چشمگير جمعيت مسلمانان، بزرگ‏ترين خطر برای آمريکا خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده توضیح داد: آمار رسمی اتحادیه اروپا نشان می دهد که جمعیت مسلمانان در سال 2025 به دو برابر خواهد رسید. در کشور فرانسه که یکی از کشورهای بزرگ اروپاست، تعداد مسلمانان تقریبا پنج میلیون معادل هشت درصد جمعیت این کشور است. طبق پیش بینی های موسسات معتبر بین المللی، جمعیت مسلمانان فرانسه تا سال 2025 به 20 درصد جمعیت این کشور برسد.

وی یادآور شد: غرب همیشه در مورد گسترش اسلام خصمانه بر خورد کرده است. جنگ‏ های صليبی به مدت دو قرن (1295 ـ 1099 ميلادي)، برافروخته شد و تر و خشك را با هم سوزاند؛ حال آن كه اروپا از اين روند، بهره فراوانی برد و به نظر می ‏رسد راز آغاز رنسانس آن در قرن پانزدهم (سه قرن بعد) به شمار می ‏رود.جالب اين كه در ميان نويسندگان معاصر اروپايی نيز كسانی را می ‏يابيم كه اعتراف دارند اسلام، عامل خارجی رنسانس اروپا در قرن پانزدهم ميلادی بوده است.

این کارشناس مذهبی همچنین تصریح کرد: به رغم اين كه برخي تاريخ‏ نگاران اروپايی، از نبرد «پواتيه» كه به فرماندهی شارل مارتل صورت گرفت و پيشروی مسلمانان را در سال 732 ميلادی (114 هجري) متوقف ساخت، با افتخار ياد می‏ كنند و آن را يك پيروزی براي اروپا قلمداد می‏ كنند، برخی ديگر از مورخین و دانشمندان غرب همين نبرد را به گفته‏ كلودفاير، در شمار بدترين فجايع قرون وسطی تلقی می‏ كنند كه اروپا را به مدت هشت قرن، به قهقرا بازگرداند.

وی توضیح داد: غرب هرگز از هيچ كوششی براي ناكام گذاشتن خيزش اسلامی، مقابله‏ با آن، سرگرم ساختن آن و وارد آوردن انواع تهمت ‏ها از قبيل عقب‏ ماندگی و ارتجاع، افراط گرايی و بنيادگرايی، خشونت و تروريسم، فعاليت عليه دموكراسی و آزادی و ضربه زدن به حقوق بشر و... فرو گذار نكرد، البته در ميان مسلمانان نيز كسانی بوده ‏اند كه در همين راستا، انديشه ‏های ارتجاعی را مطرح و خوراك براي غرب تهيه كرده يا به شيوه ‏های افراطي عمل كرده اند اما كاملاً روشن است كه چنين كسانی هرگز نه تنها نماينده جريان كلی اسلام نيستند، بلكه رفتار و كردارشان نيز نماينده‏ خيزش اسلام و بيانگر روح اسلام و تعاليم آن نيست. با توجه به وضعیت کنونی اسلام در جهان و فرصت تاریخی ایجاد شده برای آنان، بی تردید باید علاوه بر حل کردن معضلات بین جوامع و مذاهب اسلامی و تقویت و حفظ وحدت و همبستگی، نیم نگاهی هم به تبلیغ جهانی اسلام داشته باشیم .

حجت الاسلام و المسلمین خداداده خاطرنشان کرد: آنچه مهم است آن است که بينش مردم غرب برخلاف تبليغات ضد اسلامی تقويت شده و ديگر اينگونه تبليغات مثل گذشته اثرات سوء خود را ندارد. مردم مغرب زمین پس از مطالعه و کنکاش عميقی که در طول ساليان متمادی در مورد اسلام داشته اند، به خوبی درک کرده اند که دين مبين اسلام به راستی به دور از هرگونه تعصبات خود ساخته بشری، همه انسان ها را به پاکی و سعادت واقعی که در گرو توحید و خداپرستی است، دعوت می کند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 26 آذر 1395، کد مطلب:256012 : www.mizanonline.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین