پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج از 10 طرح ابتکاری و اختراعی دانشجویان در کازرون رونمایی شد و همچنین مرکزرشد خلاقیت و فناوری سپاه پاسداران افتتاح گردید.

شعار سال : در آیین رونمایی ازاین طرح ها که روزسه شنبه همزمان با افتتاح مرکزرشد خلاقیت و فناوری سپاه پاسداران در کازرون انجام شد، یکی ازدانشجویان مبتکر که با دو طرح ابتکاری خود در این مراسم شرکت کرده بود در مورد طرح هایش گفت: یکی از این طرح ها ساخت یک نوع شارژر تلفن همراه است و این دستگاه در سفر هایی که امکان استفاده از برق نیست از قابلیت شارژ تلفن های همراه تا حد تبلت برخوردار است.

عباس باصره بیان داشت: دیگر طرح ابتکاری من، ساخت دستگاه سنجش میزان مایعات برای مخازنی است که دسترسی به آنها مشکل است.

این دانشجوی مبتکر گفت: با نصب این دستگاه بر روی تانکرهای حامل آب، روغن و یا هر مایع دیگر که دسترسی به آنها دشوار است، می توان از میزان مایعات موجود در داخل مخزن آنها اطلاعات دقیقی دریافت کرد.

یکی دیگر از دانشجویان مبتکر شرکت کننده در این آیین نیز در مورد طرح ابتکاری خود اظهار کرد: با استفاده از این دستگاه که به ثبت مرکز اختراعات نیز رسیده، می توان به علت خاموشی های برق که در نقاط مختلف ممکن است رخ دهد، پی برد.

سجاد دهقانی افزود: این دستگاه می تواند مشخص کند که خاموشی برق در کدام شبکه و منطقه رخ داده، علت آن چیست و مکانی که خاموشی در آن اتفاق افتاده است در اختیار اتفاقات برق قرار گیرد.

وی گفت: همچنین قابلیت دیگر این دستگاه، اطلاع رسانی در کوتاه ترین زمان در مورد تلفات ناشی از برق گرفتگی و سرقت هایی است که در نقاط مختلف در ارتباط با ترانسفو ماتورهای برق اتفاق می افتد.

دهقانی بیان داشت: هزینه ساخت این دستگاه که برای وزارت نیرو کاربرد بسیار مناسبی دارد حدود پنج میلیون ریال است در حالی که قیمت مشابه خارجی این دستگاه که از همه ویژگی های یاد شده برخوردار نیست چند میلیون تومان است.

*از ایده ها و اختراع های دانشجویی حمایت مالی می شود

معاون دانش و پژوهش و رئیس سازمان بسیج علمی و پژهشی و فناوری سپاه فجراستان فارس نیز در حاشیه این آیین رونمایی که توام با افتتاح مرکز رشد خلاقیت و فناوری سپاه پاسداران در کازرون بود در گفت وگو با ایرنابیان داشت: بعد ازفرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش در مسیر جهاد علمی، در تمام استان های کشور دو مجموعه به نام دانش و پژوهش و سازمان علمی و پژوهشی و فناوری راه اندازی شد.

یاسر دهقانی افزود: هدف این دو مجموعه، تجاری سازی ایده ها و اختراع های دانشجویی است و در فارس نیز طرح ها و ابتکاراتی که دارای این ویژگی باشند از حمایت مالی این نهاد برخوردار خواهند شد و درصورت نیاز روند کار آنها در سطح ملی پیگیری می شود.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز رشد خلاقیت و فناوری سپاه پاسداران در کازرون اظهار کرد: هم اینک سه مرکز رشد در زمینه شیمی و کامپیوتر در شیراز وجود دارد و یک بخش مشابه آن نیز در هفته بسیج در نی ریز افتتاح می شود.

فرمانده ناحیه بسیج مقاومت کازرون نیز در این آیین گفت: این مرکز با حمایت سپاه پاسداران و با هدف رشد استعدادهای جوانان خلاق در زمینه های علم و فناوری راه اندازی شده است و آنان از حمایت های این نهاد برخوردار خواهند شد.

سرهنگ غلامرضا شرفی اظهار داشت: اعتباری که برای راه اندازی این مرکز هزینه شده یک میلیارد ریال است و 95 نفر از جوانان مبتکر و مخترع و دانشجویان شهرستان کازرون در این مرکز عضو شدند.

از پنجم آذر که سالروز فرمان تشکیل بسیج مستضعفان در سال 58 از سوی امام (ره) است تا یازدهم این ماه به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت خبری - تحلیلی تابناک فارس، تاریخ نشرخبر : 4 آذر 1394 کد مطلب:134975     www.tabnakfars.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین