پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
رئیس گروه علوم کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به ضرورت حمایت از استعدادهای برتر دانش آموزی گفت: دستاوردهای علمی، نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار دارند.

شعارسال : مهین گزانی جمعه گذشته در آئین اختتامیه هفتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی با بیان اینکه خلاقیت نقش مهمی در پیشرفت جوامع در حال توسعه دارد، اظهار داشت: خلاقیت به عنوان عاملی اکتسابی زمانی شکوفا می شود، که به نیاز جامعه تبدیل شود.

رئیس گروه علوم کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به ضرورت کشف استعدادهای برتر علمی گفت: مقاطع دانش‌آموزی به عنوان ریشه‌های اصلی مهارت‌های علمی و فناوری، نقش موثری در پایداری و ارتقای قدرت کشورها دارد.

گزانی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر راهکارهای موثر در راستای کشف استعدادهای برتر مقاطع تحصیلی مختلف دانست و بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالیت‌های خود را در راستای نیازهای روز دنیا تدوین و اجرایی کنند.

وی با اشاره به اهمیت پیوند قوی علم، با فرهنگ انسان معاصر افزود: در عصر امروز ترویج و عمومی سازی علوم مختلف با شیوه‌های نوین علمی در دستور کار بسیاری از کشورهای در حال توسعه قرار گرفته است.

رئیس گروه علوم کمیسیون ملی یونسکو دانش را اصلی‌ترین عامل و زیرساخت‌ علم، پایداری و امنیت جوامع مختلف دانست و عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید با استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی کشور نسبت به هدایت صحیح جامعه اقدام کنند.

وی سرمایه‌گذاری برای جوانان به عنوان شهروندان علمی جامعه جهانی را ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: گروه علوم کمیسیون ملی یونسکو خود را موظف به حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر دانش‌آموزی و دانشجویی می‌داند.

گزانی با اشاره به ضرورت حمایت از دانش‌آموزان ایده‌پرداز خاطرنشان کرد: مسئولان علمی و پژوهشی کشور باید بیش از پیش نسبت به کشف استعدادهای مختلف علمی در مقاطع تحصیلی اقدام کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار جمعه 29 آبان 1394 ، کد مطلب : 922234 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین