پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۹۴۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
رئیس شورای اسلامی روستای پاقلعه اجرا نشدن طرح هادی به صورت کامل را یکی از مشکلات این روستا دانست و گفت: با اجرا نشدن این طرح در روستا، در زمان بارندگی دچار مشکل می شویم.

شعار سال: جهان بخش یزدانی کمرودی با بیان اینکه روستای پا قلعه از توابع دهستان چاشم در شهرستان مهدیشهر قرار گرفته است، اظهار کرد: این روستا که 45 کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارد، دارای آب و هوایی سرد در زمستان و معتدل در تابستان است.

وی جمعیت روستای پاقلعه را 52 خانوار با 202 نفر، طبق سرشماری سال 95 اعلام کرد و افزود: البته جمعیت شناور روستا در تابستان و زمستان متفاوت است.

رئیس شورای روستای پاقلعه با ابراز امیدواری از ارتقای روستا و تشکیل دهیاری، بیان کرد: این روستا پیش از این کمتر از 50 خانوار داشت و به همین خاطر نیز دهیاری نداشتیم و در ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی با مشکل بودیم که امیدواریم با آمار جدید که بالای 50 خانوار شدند صاحب دهیاری شویم.


یزدانی اجرا نشدن طرح هادی به صورت کامل را یکی از مشکلات این روستا دانست و اضافه کرد: بنیاد مسکن در سال 91 آمد و در راستای طرح هادی روستای، شروع به سنگفرش پاقلعه کرد اما به دلیل کمبود اعتبار کار را نیمه کاره گذاشت.

وی با بیان اینکه تنها یک پنجم روستا سنگفرش شده و در بقیه روستا هنوز اقدامی نشده است، ادامه داد: تنها روستایی در منطقه خطیرکوه هستیم که روستایمان سنگفرش نشده که زمان بارندگی معابر گل و لای می شود و تردد را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس شورای روستای کمبود آب کشاورزی را نیز دیگر مشکل روستا بیان کرد و گفت: هر چند در تامین آب شرب مشکلی نداریم اما به دلیل اینکه آب چشمه روزیه را به سمنان انتقال دادند دیگر آب کشاورزی نداریم و با کمبود آب مواجه هستیم و به همین خاطر هم بسیاری از کشاورزان دست از کشت و کار کشیده اند.


یزدانی تاکید کرد: کشاورزی ای هم که می شود بیشتر باغداری است و در کنار آن مردم به شغل دامپروری مشغول هستند و 800 راس گوسفند در روستا داریم.

وی عدم وجود درآمد مناسب در روستا را دلیل مهاجرت جوانان به شهر دانست و اظهار کرد: هیچ امکاناتی در روستا نداریم.

رئیس شورای پاقلعه راه دسترسی روستا به سمت شهمیرزاد و مهدیشهر را خوب ارزیابی کرد و افزود: جاده آسفالته است و مشکلی نداریم ولی جاده به سمت مازندران خاکی دارد که البته در محدوده مرز جغرافیایی استان سمنان نیست.

یزدانی همچنین بیان کرد: از روستاهایی هستیم که طرح پایلوت گیرنده تلویزیون به صورت کابلی در اینجا اجرا شده و شبکه های تلویزیونی خوب دریافت می شود.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نیزوا، تاریخ 24 آذر 95، کد مطلب: 40726: www.neizeva.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین