پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۹۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۱
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به برگزاری نشست و اقدامات انجام شده در این خصوص، بررسی شهریت دهستان تلخاب از توابع فراهان در دستور کار قرار گرفت.

شعار سال: سید محمد حسینی افزود: تلخاب با جمعیت سه هزار و 700 نفر از جمله روستاهای بزرگ استان مرکزی است که به علت داشتن شرایط جغرافیایی مناسب، جاذبه های گردشگری، گویش ویژه و فعال و پویا بودن از قابلیت تبدیل شدن به شهر برخوردار است.
وی، با توجه به ظرفیت های تلخاب، خواسته به حق مردم برای تبدیل شدن این روستا به شهر دنبال می شود.

حسینی تصریح کرد: شورای عالی شهر سازی با بررسی شهریت تلخاب موافقت کرده و نقشه ها و شرایط آن را مصوب و طرح تفضیلی شهر توسط وزرات کشور به کمیسیون دفاعی، سیاسی، امنیتی هیات وزیران نیز ارسال شده است.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون هر بخش از 2 دهستان تشکیل می شود که بخش خنجین در شهرستان فراهان شامل دهستان های تلخاب و خنجین است و هنگامی که به شهر تبدیل شود جمعیت شهر از دهستان کم می شود.
حسینی عنوان کرد: با توجه به تراکم تلخاب، تعداد جمعیت این دهستان از میزان و حد مجاز پایین تر است که درپیگیری های انجام شده و بازدید حوزه تقسیمات کشوری وزرات کشور از منطقه، مققر شده با نظر مثبت پرونده شهر شدن تلخاب مجدد به هیات دولت ارسال شود.
وی گفت: با همکاری استاندار و در حضور مردم تلخاب این اطمینان خاطر به اهالی این روستا داده شده که این موضوع پیگیری و اقدامات لازم در راستای حل این مشکل انجام شود.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این خصوص، نخستین نامه به وزیر کشور ارسال شده و بعد از آن نیز نشست های متعددی با مدیر کل تقسیمات کشوری در وزرات کشور و پیگیری های متعدد از حوزه معاونت سیاسی وزرات کشور انجام شده است.
حسینی ابراز امیدواری کرد:با پیگیری ها و روند موجود، پاسخ دبیر کمیسیون امنیت ملی دفاعی هیات وزیران داده شود تا این موضوع در هیات وزیران مطرح شود تا نظر نهایی در حوزه شهر شدن تلخاب فراهان اخذ شود.
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی در سال 86 با نظر تقسیمات کشوری به شهرستان ارتقا یافته و دارای 2 بخش (مرکزی، خنجین) است.
بر اساس آخرین آمار در فراهان 30 هزار و 42 نفر جمعیت زندگی می کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی (ایرنا)، تاریخ انتشار 4 خرداد 96، کد مطلب: 82544092: www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
امیدوارم که با این طرح اعتبارات بیشتری عاید این محل بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین