پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۱۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
ارائه نشدن خدمات رادیولوژی به عموم مردم در مراکز بیمارستانی و درمانی بخش دولتی شاهرود مدتی است که سبب گلایه تعدادی از شهروندان شده است.

شعار سال: تعدادی از شاهرودیها در این ارتباط اظهار کردند: هزینه رادیولوژی شامل ماموگرافی، سونوگرافی و عکسبرداری و غیره در مراکز بخش خصوصی بسیار بالاست و این کار پیش از این با نوبت دهی هرچند طولانی مدت در مراکز دولتی برای رفاه حال بیماران انجام می شد.

یک شهروند شاهرودی تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی که خود را حسن محمدی معرفی کرد، گفت: ماهانه هزینه بیمه را پرداخت می کند به جز داروی عمومی و خدمات سرماخوردگی از دفترچه بیمه نمی تواند استفاده کند .

وی با بیان اینکه تحت پوشش بیمه تکمیلی نیست و برای دریافت خدمات نیمه تخصصی و تخصصی باید به مراکز خصوصی مراجعه کند ، تاکید کرد: هزینه های درمانی در بخش خصوصی بسیار سنگین است و این موضوع با سیاست افزایش جمعیت دولت در تضاد است.

همچنین بیمه شده دیگری به نام اکبری گفت: برای سونوگرافی همسرش با مراجعه به بیمارستان امام حسین (ع) و فاطمیه شاهرود ، مسوولان مربوط گفتند، برای اینگونه خدمات باید به بخش خصوصی مراجعه کند و خدمات رادیولوژی تنها در اختیار بیماران بستری گذاشته می شود.

وی افزود: هرچند وقت باید برای سونوگرافی همسر باردارش از میامی به مراکز بهداشتی و درمانی شاهرود مراجعه کند.

وی هزینه هر بار سونوگرافی را 300هزار تا 900هزار ریال ذکر کرد.

وی ادامه داد: با مراجعه به چند مرکز ارائه کننده بخش خصوصی در شاهرود پس از چندین ساعت معطلی در خارج از نوبت کارش انجام شد.

اکبری خود را کارگر و میزان درآمدماهانه اش را هشت میلیون ریال ذکر کرد و خواهان چاره اندیشی مقامهای مسئول در این ارتباط شد.

خانم جوانی که در یک مطب خصوصی منتظر نوبت بود، نیز گفت : برای نوبت و انجام سونو گرافی بیش از سه ساعت معطل شد که تاکنون برای سه بار سونوگرافی بیش از چهار میلیون ریال هزینه کرده است.

عزیزی ادامه داد : تنها یک پزشک زن برای انجام سونو گرافی در شاهرود فعالیت دارد و بقیه پزشکان مرد هستند.

رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان شاهرود نیز گفت: خدمات رادیولوژی در مراکز دولتی به عموم مراجعه کنندگان ارائه می شود، اما اولویت با افراد بستری است.

عبدالرضا یوسفی افزود: با توجه به اجرای طرح نظام سلامت تعداد افراد بستری در بیمارستان های دولتی نسبت به گذشته افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: به همین دلیل نوبت دهی به افراد عادی نسبت به زمان گذشته طولانی تر شده تست.

وی تصریح کرد: مسئولان دانشگاه جدا پیگیر این موضوع هستند که با تامین نیروی مورد نیاز رادیو لوژی این مشکل رفع شود.

دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستانهای میامی و شاهرود که با حدود 300هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان واقع است، نظارت دارد.

همچنین تعدادی از دامغانی ها و اهالی استان گلستان برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی به دلیل فاصله کم به مراکز بهداشتی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مراجعه می کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی شاهرود پرس، تاریخ 30 خرداد 94، کد مطلب: 285: www.shahroodpress.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
برای یه رادیولوژی باید استان خارج بشیم و بریم ای دیگه نوبت بگیریم! یعنی ما انقدر محرومیم؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین