پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
مردم شهرستان صحنه چشم امیدشان به تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان جدید این شهرستان است که سال‌هاست در بن‌بست وعده‌های مسئولان مانده است.
شعار سال:

طرح تحول سلامت نویدی برای توسعه متوازن امکانات بهداشتی و درمانی در تمام نقاط و تمرکززدایی این امکانات از مراکز استان‌ها و سوق دادن آن‌ها به‌سمت شهرستان‌ها و مناطق محروم بود.

در این بین و با توجه به افزایش بار مراجعات به بیمارستان‌های دولتی و افزایش تعرفه‌های درمانی بخش خصوصی در فاز سوم طرح تحول سلامت، تجهیز و به‌روزرسانی امکانات بیمارستان‌ها به‌عنوان مطالبه‌ای جدی از سوی مردم مطرح است.

تنها بیمارستان شهرستان صحنه نیز سال‌هاست بار جمعیت 76 هزار نفری این شهرستان را یک تنه بر دوشمی‌کشد؛ مردم این شهرستان چشم امیدشان به تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان جدیداست.

سفرهای گاه و بی‌گاه بیماران صحنه‌ای و خانواده‌های آن‌ها برای طی پروسه درمان به مرکز استان، علاوه بر افزایش هزینه‌ها دردسرهای فراوانی را برای آن‌ها به‌همراه دارد.

عدم وجود بیمارستان مجهز، کمبود متخصصان مجرب، کمبود فضای مناسب برای درمان بیماران و... مشکلاتی است که مردم این شهرستان چندین سال با آن مواجه بودند.

*تکمیل کادر پزشکان متخصص شهرستان صحنه

مدیر شبکه بهداشت شهرستان صحنه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در صحنه اظهار کرد: در حال حاضر کادر پزشکان متخصص شاغل در بیمارستان معاون صحنه شامل متخصصان رشته‌های داخلی، قلب و عروق، اطفال، جراحی، زنان و زایمان، بیهوشی، پاتولوژی و رادیولوژی هستند.

پیمان پاکزاد افزود: در طول دوران فعالیت بیمارستان معاون، شاهد حضور یک‌جای این تعداد پزشک نبوده‌ایم.

وی بیان داشت: با بررسی‌های صورت گرفته درصدد هستیم تا مکانی مناسب و در شأن و متناسب با جایگاه بازنشستگان شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه تهیه کنیم و در اختیار آنان قرار دهیم.

این مسئول هدف از تأسیس خانه‌ «تجربه و خرد» را فراهم آوردن موجبات آسایش بازنشستگان و سالمندان و بهره‌مندی از تجربیات آن‌ها بیان کرد.

پاکزاد تصریح کرد: قرار است با برگزاری نشست‌هایی با بازنشستگان از تجربه و خرد آن‌ها برای پیشرفت شهرستان و خدمت به مردم استفاده کنیم.

*به‌کارگیری روش بلوک عصبی در بیمارستان معاون صحنه

مدیر بیمارستان معاون صحنه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صحنه اظهار کرد: پس از تجهیز دو اتاق عمل بیمارستان، به‌کارگیری روش بهینه و کم عارضه‌ بلوک عصبی را در دستور کار پروسیجر جراحی قرار دادیم تا خدمات ارائه شده به مردم را بهبود ببخشیم.

حجت بهرام‌آبادی افزود: در قسمت بیهوشی در حال حاضر در موارد لزوم از روش‌های بی‌حسی و بیهوشی موضعی و ناحیه‌ای نظیر never block، خصوصا در افراد پیر و سالمند استفاده می‌کنیم تا بیماران با مشکلات ناشی از بیهوشی‌های جنرال مواجه نشوند.

*انجام 100 عمل جراحی ماهیانه در بیمارستان معاون صحنه

بهرام‌آبادی در ادامه گفت: متخصصان بیمارستان معاون صحنه ماهانه 100 مورد جراحی را که تا چند ماه پیش ناچار به اعزام و عزیمت به کرمانشاه بودند را در این مرکزمورد جراحی قرار می‌دهند.

وی افزود: علی‌رغم مشکلات فراوان و از جمله کمبود نیرو در حال تجهیز اتاق عمل سوم هستیم تا بتوانیم خدمات جراحی را در سطح منطقه به مردم ارائه دهیم.

این مسئولبیان داشت: آن‌چه امروز در بیمارستان معاون صحنه اتفاق افتاده یک حرکت جهادی برای خدمت در عرصه بهداشت و درمان است و امیدواریم مسئولان دانشگاه با حمایت بیشتر موجبات دل‌گرمی کارکنان و پرسنل را فراهم آورند.

وی شهرستان صحنه را شهری دارای پتانسیل بالا معرفی کرد و افزود: برای پیشرفت، همت مضاعف همراه با صبر و شکوفا کردن پتانسیل موجود می‌تواند سبب ارتقای خدمت‌رسانی به مردم این شهرستان شود.

*انجام عمل جراحی بر روی نوزاد 40 روزه و چسبندگی تاندون دست در صحنه

بهرام‌آبادی اشاره‌ای به روند ساخت بیمارستان جدید شهرستان صحنه کرد و گفت: با برنامه‌ریزی و کارهای جهادی امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر بیمارستان جدید را افتتاح کنیم تا بتوانیم خدمات پزشکی و درمانی خوبی به افراد ارائه دهیم.

مدیر بیمارستان معاون شهرستان صحنه انجام عمل جراحی بر روی نوزاد 40 روزه و جراحی چسبندگی تاندون دست را از عمل‌هایی معرفی کرد که متخصصان بیمارستان صحنه به‌تازگی موفق به انجام آن شده‌اند.

یک شهروند صحنه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صحنه گفت: در حال حاضر بیمارستان معاون صحنه در درمانبرخی از بیماری‌ها پاسخ‌گوی بیماران نیست و به‌جای درمان در خود شهرستان، بیمار را به مرکز استان منتقل می‌کنند.

حسین خالوندی به شکستگی پای خود اشاره کرد و گفت: پس از مراجعه به بیمارستان معاون صحنه تنها کاری که برای من انجام دادند این بود که به من گفتند فوراً خود را به یکی از بیمارستان‌های کرمانشاه برسان و در آن شرایط انتقال من به کرمانشاه بسیار دشوار بود و امکان تشدید آسیب‌دیدگی وجود داشت.

وی گفت: در چند سال اخیر دانشجویان پزشکی صحنه‌ای بسیاری از بهترین دانشگاه‌های کشور فارغ‌التحصیل شده و مسئولان شهرستان می‌توانند با دعوت از آن‌ها بسیاری از مشکلات بیماران را برطرف کنند.

براساس گزارش فارس، مردم شهرستان صحنه چشم امیدشان به تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان جدید این شهرستان است که سال‌هاست انتظارش را می‌کشندکه هنوز دربن‌بست وعده و وعیدهای مسئولان مانده است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 6 بهمن 1393، کد مطلب: ۱۳۹۳۱۱۰۶۰۰۰۱۹۵: www.farsnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین