پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۲۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
نماینده ولی فقیه در همدان بر جانمایی دقیق اماکن عمومی در همدان تاکید کرد و گفت: اجازه خودمحوری در پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه همدان داده نشود.

شعار سال: نماینده ولی فقیه در همدان بر جانمایی دقیق اماکن عمومی در همدان تاکید کرد و گفت: اجازه خودمحوری در پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه همدان داده نشود.

آیت اله غیاث‌الدین طه محمدی در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها باید در شورای فکری قدرتمندی شکل گیرد، اظهار داشت: امروز پروژه‌هایی در شهر همدان هستند که به سبب جانمایی نامناسب مورد استفاده قرار نگرفته یا کمتر از آنها بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسائل سبب هدررفت بیت‌المال و اعتبارات دولتی می‌شود، گفت: اگر این پروژه‌ها با مشورت و همفکری درست جانمایی می‌شد امروز شاهد بروز این گونه مشکلات در همدان نبودیم.

محمدی با تاکید بر اینکه اقدامات مختلف نیازمند مشاوره و برنامه‌ریزی است، عنوان کرد: برای جلوگیری از آسیب و زیان به اعتبارات، باید کارها و پروژه‌ها را براساس کار کارشناسی پیش برد و مشورت را به عنوان اولویت در دستور کار قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه در امور و پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه نباید اجازه خودمحوری داد، تصریح کرد: برای این پروژه‌ها از اعتبارات دولتی هزینه می‌شود و نباید براساس سلایق اجرایی شوند که متاسفانه از این دست پروژه‌ها در همدان کم نیست.

امام جمعه همدان ضمن انتقاد از جانمایی نامناسب برخی اماکن و ساختمان‌های عمومی در شهر همدان گفت: برای این پروژه‌ها اعتبارات میلیاردی هزینه شده که در صورت برنامه‌ریزی مناسب شاهد بروز چنین مشکلاتی نبودیم.

محمدی بی‌برنامگی را یکی از مشکلات اساسی در شهر همدان دانست و گفت: متاسفانه برخی از این بی‌برنامگی‌ها به سبب خودمحوری و سلیقه‌ای عمل کردن است که انتظار می‌رود این روند تغییر کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان نیز در این دیدار گفت: برای رفع مشکلات گذشته باید براساس برنامه‌ریزی حرکت کرد چراکه لازمه پیشرفت و توسعه برنامه‌ریزی اصولی است.

شهرام طهماسبی با اشاره به انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال 86 عنوان کرد: یکی از اولویت‌های اساسی دولت یازدهم احیای سازمان برنامه‌ریزی به عنوان نهاد طرح‌ریز کشور بود که خوشبختانه این امر محقق شد.

وی شکل‌گیری، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری را ماموریت‌های اساسی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دانست و گفت: سازمان مدیریت بر برنامه‌ها و عملکرد دستگاه‌های اجرایی نیز نظارت دارد تا شاهد بروز مشکل در زمینه توسعه نباشیم.

طهماسبی لازمه توسعه و پیشرفت را داشتن نهاد برنامه‌ریزی دانست و گفت: توسعه مستلزم برنامه‌ریزی است و این توسعه به همراه اطلاعات و همکاری دستگاه‌ها محقق می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان تصریح کرد: سازمان مدیریت به عنوان نهاد در خدمت نظام به دنبال این است تا مسائل کشور را براساس اصول و منظقی پیش ببرد.

وی با اشاره به جفایی که به این سازمان در سال‌های گذشته شده است، گفت: با برداشته شدن تحریم‌ها و گشایش نفتی، منابع ورودی به استان افزایش می‌یابد که در توسعه استان همدان نیز موثر است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبري-تحليلي تابناك، تاریخ انتشار: 4 آذر 1394، کد مطلب: 134865:www. tabnak.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین