پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
رئیس شورای روستای چاپوق ایجرود با بیان اینکه 15 کارگاه تولید نان بستنی در چاپوق وجود داشت که به دلیل ورود دلالان کاهش یافت، گفت: نان بستنی در کشور نمونه است. ...
شعارسال: برای تهیه گزارش از صنعتی که برای چندین جوان شغل ایجاد می کند راهی روستای چاپوق که در ۱۴ کیلومتری زرین آباد ایجرود قرار دارد شدم، برای اینکه بتوانم از این صنعت و عملکرد دقیق آن گزارش خوبی تهیه کنم رئیس شورای این روستا آقای نبی اله امیری با من همراه شد.نبی اله امیری « رئیس شورای روستای چاپوق» در گفت وگو با ایجرود خبر با بیان اینکه روستای چاپوق در تولید نان بستنی در کشور نمونه است، اظهار کرد: ۱۵ کار گاه تولید نان بستنی در چاپوق وجود دارد که می توانم بگویم اهالی روستای چاپوق در آبادان، دزفول وتهران و چند شهر دیگر در کار تولید نان بستنی هستند.

وی با اشاره به اینکه شغل تولید نان بستنی فصلی است، افزود: با ورود واسطه گران سود تولید نان بستنی در جیب آن ها می رود.

امیری با بیان اینکه نان بستنی چاپوق در سراسر ایران مصرف کننده دارد و به مصرف می رسد، تصریح کرد: سود آن با این همه عرضه این محصول در جیب دلالان وارد می شود.

بهنام محرمی از تولید کنندگان نان بستنی سنی در چاپوق با اشاره به اینکه از ۱۰ سالگی در تولید نان بستنی سنتی فعالیت دارد، ادامه داد: دو سال است که بصورت مستقل شروع به تولید نان بستنی سنتی در روستای چاپوق کرده ام.

وی با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی این کار را در روستای خودم شروع کردم، عنوان کرد: اگر حمایت مسئولین باشد برای چندین نفر از جوانان این روستا و روستا های دیگر نیز می توان اشتغال ایجاد کرد.

تولید کننده نان بستنی سنتی درچاپوق ایجرود با اشاره به ۲۵ متر مربع زیر بنای مغازه ای است که در آن کار را شروع کرده ام، اضافه کرد: جوانان با همت می توانند برای خود شغل با در آمد خوبی داشته باشند و این فقط ملزم به برنامه ریزی و توانایی آن ها در کار بستگی دارد.

وی با بیان اینکه اگر بازاریابی خوبی صورت بگیرد و دلالان و واسطه گران کنار بوند برای هر نفری که اینجا مشغول بکار می شود ماهیانه یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان حقوق و برای خود شخصی که تولید کننده است حقوق جدایی می توان پرداخت کرد.

مجتبی دوستی یکی دیگر از تولید کنندگان نان بستنی سنتی در روستای چاپوق ایجرود با بیان اینکه من در کارگاه ۴۰ متری ۶ سال است که مشغول بکار در این زمینه هستم، تصریح کرد: با ۴ نفر در این کارگاه به تولید انواع نان بستنی در اینجا می پردازیم.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل صنفی برای این کار سود به صورت مستقیم به دست تولید کننده می رسد، بیان کرد: در همین کارگاه ۴۰ متری برای ۷ نفر اشتغال ایجاد کنیم.

داود حبیبی با بیان اینکه ۳۰ سال است در کار تولید نان بستنی سنتی است، گفت: با ورود دستگاه های اتوماتیک دو سال است که کارما سود دهی نداشته و کار ما کساد شده است.

وی با اشاره به اینکه آرد برای کار تولید نان بستنی را به صورت آزاد تهیه می کنیم ، افزود: در این کارگاه سه نفر مشغول بکار هستند و زمانی بود که در شش سال گذشته من ۶ کارگر داشتم.

حبیبی با بیان اینکه کیفیت نان سنتی که ما در این روستا تولید می کنیم بسیار بالا است و به صورت بهداشتی پخت می شود، گفت: با حمایت مسئولین نه تنها اشتغال در این روستا رونق می یابد بلکه مردم تغذیه سالم و بهداشتی که در نتیجه سلامت آن ها با استفاده از محصول سالم تامین می شود.

گفتنی است نان بستنی روستای چاپوق ایجرود با کیفیت عالی تولید می شود که در حال بسته شدن این کارگاه های تولید نان بستنی سنتی به صورت بهداشتی می باشد و این در حالی است که چندین جوان می توانند با تدابیر خوبی که در این زمینه اتخاذ می شود مشغول بکار شوند.

با اندکی تلیخص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ایجرود خبر، تاریخ انتشار: 26 خرداد 1395، کدخبر: 1268، www.ijrodkhabar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین